صادر کننده زعفران
۵ (۱)

زعفران به خاطر رنگ و طعمی که به غذا و نوشیدنی ‌ها می ‌دهد، یکی از محبوب ‌ترین ادویه ‌های دنیا شناخته می ‌شود. همچنین آشپزهای معروف دنیا برای تهیه غذاهای مختلف و لذیذ خود از آن استفاده می ‌کنند. صادر کننده زعفران به ‌عنوان یک متخصص باید بداند که بهترین نوع زعفران کدام است و بهترین بازار در کدام نقطه از دنیا قرار دارد. در این مقاله قصد داریم به شناخت بیشتر شرکت ‌های صادر کننده زعفران با تجربه بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

شرکت صادر کننده زعفران

شرکت ‌های صادر کننده زعفران معمولاً شرکت ‌هایی هستند که در داخل و خارج از ایران از اعتبار زیادی برخوردار بوده و به ‌راحتی کشاورزان می ‌توانند محصول خود را به این شرکت ‌های بین ‌المللی بفروشند. شرکت‌ های صادر کننده زعفران، با تجربه ‌ای که دارند و بخش ‌هایی که برای صادرات زعفران خود راه ‌اندازی کردند، می ‌توانند بعد از برداشت این محصول گران ‌بها، آن را از کشاورز خریداری کرده و اقدام به بسته‌ بندی آن کرده و این طلای سرخ را برای صادرات آماده کنند.

شرایطی که یک صادر کننده باید از آن مطلع باشد

اگر اولین بار است که قصد دارید به صادرات زعفران بپردازید، بهتر است به برخی موارد توجه ویژه ‌ای داشته باشید تا مانند شرکت‌ های صادر کننده زعفران بتوانید موفق باشید. این موارد عبارتند از:

  • انتخاب بازار هدف

به‌ عنوان یک صادر کننده زعفران، قبل از اینکه اقدام به صادرات کنید بهتر است با تهیه گزارش از بازارهای بین‌ المللی، بازار هدف خود را انتخاب کنید تا راحت ‌تر بتوانید محصول خود را به فروش برسانید. برای دریافت گزارش از بازارهای بین‌ المللی شما می ‌توانید از اتاق بازرگانی کمک بگیرید.

  • نوع بسته ‌بندی

بعد از اینکه بازار هدف را انتخاب کردید، حالا وقت آن رسیده که بر اساس سلیقه مردم منطقه مورد نظر برای صادرات، اقدام به طراحی بسته ‌بندی کنید. معمولاً برای بسته ‌بندی ‌های زعفران از رنگ گرم مانند رنگ قرمز استفاده می ‌کنند تا مشتری بیشتری را به خود جلب کند.

  • کنترل کیفیت

یکی از بخش‌ هایی که باید یک صادر کننده به آن توجه ویژه داشته باشد، کنترل کیفیت است. شما باید استانداردهای بین ‌المللی را رعایت کنید تا بتوانید مجوز صادرات را از نهادهای مربوطه دریافت کنید. برای اینکه زعفران از کیفیت بالایی برخوردار باشد، بهتر است به‌ صورت مداوم از محصول مراقبت ‌های لازم را به عمل آورید و کنترل کیفیت تحت نظر یک مسئول فنی صنایع غذایی یا شیمی انجام دهید.

  • بیمه کالا

این محصول گران ‌بها که به طلای سرخ نیز معروف است، بهتر است هنگام صادرات، بیمه شود تا در صورتی ‌که مشکلی برای محصول اتفاق افتاد، بیمه، هزینه ‌ها را تقبل کند. شرکت‌ های صادر کننده زعفران که تجربه زیادی در امر صادرات دارند، می ‌دانند که صادرات زعفران با اینکوترمز صورت می ‌گیرد که خود شامل بیمه نیز می ‌شود و نیاز به بیمه جداگانه وجود ندارد.

  • نوع حمل ‌و نقل

یکی از اصلی ‌ترین بخش‌ های صادرات، حمل و نقل است که مشمول صادرات زعفران نیز می ‌شود. شرکت ‌های صادر کننده معمولاً از حمل ‌و نقل هوایی برای صادرات محصول خود استفاده می ‌کنند؛ زیرا این محصول با وجود حجم کم، از ارزش مالی زیادی برخوردار است. البته بعضی از شرکت ‌های صادر کننده با قبول کردن ریسک این کار برای صادرات به کشورهای خلیج‌ فارس، از لنج و کشتی برای حمل بار استفاده می‌کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
  • برچسب ها :

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.