مشاوره ترخیص کالا

مشاوره ترخیص کالا
۵ (۱)

مشاوره ترخیص کالا یکی از اصلی ترین و در عین حال مهم ترین مراحلی است که پس از واردات کالا یا صادرات آن، شرکت ها و مجموعه ها نیازمند آن خواهند بود. ترخیص کالا تمامی فعالیت هایی است که به منظور دریافت مجوزهای لازم برای ورود یا صادرات یک محصول انجام می گیرد. هر یک از کشور ها و دولت ها، دارای قوانین و مقررات خاصی در این حوزه هستند. به همین واسطه فعالیت برای صادرات محصولات در کشور های مختلف یکسان و مشابه بر اساس یک قانون مشترک نیست.

  محمدرضا شیخ بهائی مشاور  

به طور معمول یک فرد در قالب یک نماینده رسمی، تمامی مراحل ترخیص کالا را انجام می دهد. اما بهره مند شدن از اطلاعات تخصصی و حرفه ای به واسطه انجام این مراحل با کم ترین احتمالات و ریسک های ممکن، موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.  بررس این نکته که برای ترخیص کالا، شرکت ها نیازمند دریافت چه نوع مجوزهایی و از چه ارگان هایی هستند، اصل بسیار مهمی است که باید به آن اشاره کرد. در صورت انتخاب روش هایی غیر حرفه ای از جمله ترخیص کالا به صورت غیر قانونی، می توان شاهد عوارض سنگین و در برخی موارد “جبران ناپذیر” برای برند یا مجموعه بود. اما چرا برخی از شرکت ها و نمایندگان قانونی آن ها برای ترخیص کالا از روش های غیر قانونی استفاده می کنند؟ پاسخ به این نکته ساده و در عین حال تعجب برانگیز است! عدم آشنایی با قوانین ترخیص کالا، موضوع اصلی است.

  مشاور ترخیص کالا

ارتباط با مشاوره ترخیص کالا به منزله دریافت راهنمایی کامل جهت آشنایی با اصلی ترین پارامترها برای ترخیص محصولات و کالاهای مختلف از گمرک است. در صورت بهره مندی از مشاوره ترخیص کالا می توان شاهد سه امتیاز بسیار بزرگ یعنی صرفه جویی در هزینه ها، زمان و کیفیت مراحل قانونی انجام ترخیص کالا بود. آشنایی با تمامی قبوض و مدارک لازم جهت سرعت بخشیدن در مراحل قانونی ترخیص، یکی دیگر از امتیازاتی است که در صورت دریافت مشاوره های تخصصی می توان شاهد آن بود. اما امتیازات مشاوره های حرفه ای در این موضوع به عنوان یکی از زیرمجموعه های صادرات، تنها به این موارد ختم نمی شود.

آنالیز مسیر های گمرکی امن برای کاهش ریسک و احتمالات دردسرساز، یکی دیگر از بخش هایی است که به واسطه آن می توان تمامی پیش نیازهای لازم برای گسترش و توسعه صادرات را فراهم کرد. مسیرهای گمرکی که به سه دسته بندی سبز، زرد و قرمز خلاصه می شوند، دارای ویژگی ها، نقاط ضعف و نقاط قوت بسیاری هستند. به همین واسطه آنالیز مناسب ترین مسیر جهت ترخیص کالا، قطعا به نفع صادرکننده خواهد بود.

  خدمات مشاوره ترخیص کالا  

ترخیص کالا تنها به معنا خروج کالا مشخص از یک منطقه گمرکی نیست، بلکه اظهار و شناسایی کالا در این منطقه به عنوان پیش فرضی مهم برای ترخیص شناخته می شود. مشاوره ترخیص کالا ارائه دهنده مهم ترین اطلاعات در این رابطه برای شرکت ها و نمایندگان قانونی آن ها است. این موارد عبارت اند از هزینه های ترخیص کالا که می تواند گاها در صورت نا آشنا بودن نمایندگان قانونی، تبدیل به هزینه هایی سنگین برای آن ها گردد. مدت زمان مجاز جهت ترخیص و آشنایی با زمان مقتضی نگهداری کالاها در انبارها که گاها با محدودیت هایی نیز همراه است. تشریح و بررسی تبصره ها و بندهای قانونی برای استفاده هرچه بهتر از فرصت ها و ظرفیت هایی که نمایندگان ترخیص کالا به طور حتم از آن بی اطلاع هستند. ترخیص کار یک کالا می تواند وکیل یا نماینده قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی باشد. اما انتخاب یک نماینده قانونی به منظور انجام تشریفات لازم در این حوزه کافی نیست. بلکه همکاری با مشاوره ترخیص کالا یا مشاور حرفه ای در این حوزه، نکته مهمی است که نباید آن را فراموش کرد.

  بهترین مشاور ترخیص کالا  

البته در نظر داشتن موضوعات مهمی نظیر، قابل اعتماد بودن مشاور ترخیص کالا نیز در نوع خود بسیار حساس و بحث برانگیز است. چرا که در صورت غیر قابل اعتماد بودن مشاور، باید شاهد بازخوردهایی کاملا منفی در این حوزه بود. اشراف به قوانین و شرایط حق العمل کاری نمایندگان قانونی شرکت ها در حوزه ترخیص کالا، بخش دیگری از وظایفی است که مشاورین ترخیص کالا آن را برعهده دارند. فرآیند ترخیص کالا بسیار پیچیده تر از یک برنامه مدون یا از پیش تعریف شده است.

به همین واسطه ریسک در انجام این مراحل می تواند خطرساز و خطرآفرین باشد. الگوریتم های صادرات محصولات مختلف یکسان نیست و بر همین اساس نیز فرآیند ترخیص این محصولات در گمرکات کشور های مختلف بر اساس نکات متفاوتی تعیین می گردد. مشاوره ترخیص کالا راهی آسان و بدون دغدغه را برای هر یک صادرکنندگان و شرکت های صادراتی در مسیرهای منتهی به ریسک و حساسیت های بالا، هموار می کند. به همین علت با انتخاب مشاورین حرفه ای، می توان بدون ترس و اضطراب و با اشراف کامل بر قوانین و قواعد ترخیص کالا، فرآیندهای مختلف در این زمینه را طی کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه ها

شورانگیز

این مطلب حرف نداشت

پاسخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.