کوچینگ کسب و کار

کوچینگ کسب و کار | هر کسب و کاری نیازمند کوچ کسب و کار است!
۵ (۱)

 

کوچینگ کسب و کار چیست؟ امروزه با افزایش نقش تکنولوژی در زندگی افراد و راحت تر شدن تعاملات، هر فردی حداقل یک بار به راه اندازی کسب و کار شخصی خود فکر کرده است اما به علت مبهم بودن محیط و ریسک های طبیعی برای شروع کسب و کار از آن صرف نظر کرده است. آیا شما هم با چنین چالشی در ذهن خود مواجه شده اید؟ اگر جواب مثبت است قطعا به یک کوچ کسب و کار نیاز دارید.

 

محمدرضا شیخ بهائی مشاور

 

شاید هم شما از آن دسته مدیرانی هستید که در شرایط پیچیده محیط کسب و کار امروزی دچار چالشی در سازمان خود هستید و به شدت نیاز به کسی دارید که شما را در حل آن چالش راهنمایی و همراهی کند؛ حتما تا به حال نام کوچینگ کسب و کار به گوشتان خورده است اما به علت نداشتن اطلاعات کامل سمت آن نرفته اید. در هر صورت بهتر است با کوچ کسب و کار و وظایف ایشان آشنا شوید تا کسب و کارتان را به سمت موفقیت هدایت کنید.

 

کوچ کسب و کار

 

کوچ کسب و کار کیست؟

 

آیا کوچ کسب و کار صرفا دانش آموخته رشته های مرتبط با مدیریت و کسب و کار است؟ قطعا خیر! چگونه می توان به کسی که اطلاعاتش صرفا در حد تئوری های دانشگاهی است اعتماد کرد و یک کسب و کار را به ایشان سپرد؟ کوچ کسب و کار فردی است که یا خود کارافرینی کرده و در این زمینه دارای تجربه و موفقیت چشم گیر است یا فردی که کسب و کار خود را راه اندازی کرده و در آن زمینه موفق شده است.

 

بهره گیری از تجربه کوچ کسب و کار یا مطالعه در مورد کوچینگ کسب و کار؟

 

وقتی به مدیران یا افراد دارای ایده از ضرورت حضور یک کوچ کسب و کار می گوئیم معمولا اشاره به مطالب موجود در سایت ها کرده و تصور می کنند با چند مطلب نوشته شده می توانند جای خالی کوچ کسب و کار را در فرایند شروع کار یا حل چالش پر کنند. در حالی که مطالب نوشته شده صرفا برای آشنایی بوده و شما را از کوچینگ کسب و کار بی نیاز نمی سازد. هر کسب و کاری در طول حیات خود در شرایط بحرانی خاصی قرار می گیرد که مشابه شرایط دیگری نیست و فقط به کمک تجربه می توان از آن سر بلند بیرون آمد.

 

کوچ کسب و کار با تجربه عملی در زمینه کوچینگ کسب و کار و تجربه شخصی در کسب و کار خود، می تواند به شما در آموختن تکنیک های حل مسئله کمک کرده و از شما فرد توانمندی در حل مسئله بسازد. از طرفی کسب و کار ها در ابتدا فعالیت خود همانند کودکی نوپا هستند که در صورت عدم حمایت زمین خواهند خورد و چه بسا از صحنه رقابتی حذف شوند. نمونه های مشابه از حذف کسب و کار های نوپا در ابتدا فعالیتشان به علت عدم بهره گیری از کوچینگ کسب و کار کم نیست. این حمایت قطعا از عهده نوشته های سایت ها خارج است!

 

بهترین کوچینگ کسب و کار

 

یک کوچ کسب و کار در چه زمینه هایی می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند؟

 

  • فروش
  • مدیریت
  • رهبری
  • تیم سازی
  • برنامه‌ریزی
  • بازاریابی
  • تولید

 

خدمات کوچ کسب و کار

 

کوچ کسب و کار راه را می آموزد نه راه حل را!

 

اگر از کوچ کسب و کار انتظار دارید که به شما بگوید چه کنید و چه نکنید، بهتر است همین حالا از تماس با کوچ کسب و کار متخصص خودداری کنید زیرا کوچ کسب و کار به شما راه را می آموزد نه راه حل! زمانی که شما تکنیک های مواجه با مشکل را بدانید بسیار منعطف تر از زمانی عمل خواهید کرد که تنها راه حل یک مشکل را بدانید.

 

فرض کنید که مشکلی در خصوص یکی از منابع انسانی شما پیش آمده است؛ اگر کوچ کسب و کار با توجه به شخصیت، مسئولیت و سایر شرایط کاری فرد به شما راه حلی را در خصوص حل مشکل پیشنهاد دهد مشکل شما با آن کارمند حل خواهد شد اما در صورتی که با کارمند دیگری (با شرایط شغلی متفاوت) به مشکل بخورید، راه قبلی پاسخگو نیست پس چه بهتر که شما راه را بدانید تا خودتان بتوانید تصمیم گیری کنید.

 

کوچینگ کسب و کار در اصفهان

 

وظیفه ما در مقابل کوچ کسب و کار چیست؟

پیش از آن که در مورد ویژگی های کوچ کسب و کار بگوئیم لازم می دانیم نکته ای را به شما یاد آور شویم. در فرآیند کوچینگ کسب و کار لازم است که شما به کوچ کسب و کار خود اعتماد داشته باشید و این اعتماد جز از طریق مطالعه رزومه کاری و سوابق تحصیلی ایشان حاصل می شود. در فرآیند کوچینگ کسب و کار باید تمامی اطلاعات مورد نیازی که کوچ کسب و کار به آن ها نیاز دارد را در اختیار ایشان بگذاریم و ایشان وظیفه دارند پیش از شروع اولین جلسه کوچینگ کسب و کار تمامی آن ها را مطالعه کرده تا وضعیت کنونی شرکت را به طور کامل درک کنند.

وظیفه دیگر کوچ کسب و کار این است که از نصیحت کردن به شدت خودداری کند. تفاوتی که منتور کسب و کار با کوچ کسب و کار دارد در همین است؛ نصیحت! برقراری ارتباط موثر از دیگر مسائلی است که کوچ کسب و کار باید در آن حرفه ای عمل کند. از آن جا که یک مدیر کسب و کار (خواه کسب و کار نوپا باشد یا کسب و کار با تجربه) تمامی اطلاعات شرکت را در اختیار کوچ کسب و کار قرار می دهد، برقراری ارتباط موثر باعث ایجاد اعتماد دو طرفه شده و به بهبود اثر بخشی کوچینگ کسب و کار کمک می کند.

به شما کمک می کند دید سوم شخص به کسب و کار خودتان داشته باشید. مدیران اغلب به علت احساسی که به کسب و کار خودشان دارند کمتر قادر به نقد آن هستند و همین موضوع پایه و اساس مشکلات بسیاری برای ایشان می شود. اما کوچ کسب و کار روی نحوه دید شما کار کرده و این توانایی را در شما ایجاد می کند که از بالا کسب و کارتان را مورد بررسی و حتی نقد قرار دهید. با آموختن مهارت های مدیریت استراتژیک شما را در داشتن اعتماد به نفس کمک می کند.

 

کوچ کسب و کار تهران

 

مزایای بهره گیری از کوچینگ کسب و کار

از مهم ترین و اساسی ترین مزایای کوچینگ کسب و کار می توان به افزایش سودآوری شرکت اشاره کرد. دیگر مزیت کوچینگ کسب و کار، آشنایی با تکنیک های حل مشکلات و خروج از شرایط بحرانی است. با کمک کوچ کسب و کار شما می توانید تبدیل به رهبری شوید که کمترین درصد اشتباه را داشته و کارمندان روی توانایی او حساب ویژه ای باز می کنند. از آن جا که کوچ کسب و کار فردی کار بلد و با تجربه در حوزه کسب و کار است می تواند کانال خوبی برای اتصال به مدیران بزرگ به شمار آید. برای اطلاع از هزینه کوچینگ کسب و کار باید به وسیله اطلاعات تماس کوچ کسب و کار با ایشان ارتباط برقرار کرده و جزئیات تعرفه کوچینگ کسب و کار را از ایشان بپرسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه ها

Majid Asadi

Salam

پاسخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.