آموزش ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ و دوره آموزشی بازاریابی ایمیلی
۵ (۲)

 

آموزش ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از کارآمدترین و موثرترین بسترهای تبلیغاتی به منظور رشد و توسعه یک کسب و کار با استفاده از پارامترها و المان های مختلفی انجام می گیرد. بخش مهمی از اصول تعریف شده در این حوزه با باورهای مرسوم در جامعه و در بخش مارکتینگ متفاوت است. تهیه لیست کاملی از آدرس های ایمیل مجموعه ها و گروه های تجاری یا سازمانی و استفاده از آدرس های انتخاب شده به منظور ارسال ایمیل های تبلیغاتی، معنا و مفهوم ایمیل مارکتینگ نیست.

 

محمدرضا شیخ بهائی مشاور

 

تعیین یک هدف مشخص و منطقی و ترسیم یک برنامه منظم برای دستیابی به هدف تعیین شده اصلی ترین تعبیری است که می توان از آن ایمیل مارکتینگ داشت. استفاده از بسترهای مختلف به منظور ارتباط گیری با مشتریان در فضا مارکتینگ، با روش هایی کم هزینه اما پربازخورد، از جمله تکنیک های مهمی است که می توان به آن نگاهی ویژه داشت. بهبود ارتباط با مشتریان یا ایجاد رابطه ای موثر با مشتری به واسطه ایمیل تعریف ساده اما دقیقی از ایمیل مارکتینگ است. یادآوری آغاز دوره جدیدی از فروش محصولات یا نظرسنجی از طریف ایمیل و یا ارسال لیستی مانند فاکتور خرید، همگی بخشی از کاربردهای ایمیل مارکتینگ هستند.

 

دوره آموزش ایمیل مارکتینگ

 

چرا آموزش ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد؟

آشنایی با ایمیل مارکتینگ تنها موضوعی نیست که باید به آن توجه کرد. آموزش صحیح ایمیل مارکتینگ اصلی ترین پارامتری است که در نظر داشتن آن می تواند همواره نتایج مثبت و موثری را برای یک تیم تبلیغاتی به همراه داشته باشد. استفاده بهینه از فضا تبلیغات به ویژه از ایمیل، موضوع مهمی است که به واسطه آن می توان کنترل بازارهای رقابتی را به شکل ویژه ای در دست گرفت. بر اساس آمارهای منتشر شده کاربران ایمیل بیش از ۳/۹ میلیارد نفر در جهان هستند.

این موضوع به تنهایی معرف اهمیت و جایگاه ایمیل در اطلاع رسانی های تجاری یا پیشرفت های هیجان انگیز در حوزه کسب و کارهای آنلاین است. برخلاف بسیاری از راه های ارتباطی مهم در بازاریابی که طی چندین سال اخیر مورد توجه قرار گرفته اند، ایمیل مارکتینگ روشی بسیار شناخته شده و قدیمی است.

در صورت آشنایی صحیح با اصول و قواعد مهم ایمیل مارکتینگ، پیاده سازی استراتژی های راهبردی به امری ساده و کاملا ممکن تبدیل می گردد. عضویت در هر یک از شبکه های اجتماعی و یا هر نوع فعالیت مرتبط با فضا جمعی، کاربران را ملزم به ساخت یک آدرس ایمیل شخصی می کند. همین امر آغاز یک اتفاق تازه برای فعالان در حوزه ایمیل مارکتینگ است.

 

آموزش ایمیل مارکتینگ در اصفهان

 

آیا ایمیل مارکتینگ یک روش پرهزینه محسوب می شود؟

ایمیل مارکتینگ برخلاف بسیاری از روش های تبلیغاتی دیگر، روشی کم هزینه است که در صورت جذب مخاطب عام یا خاص، امکان استمرار این فعالیت کم هزینه تا مدت تعیین شده با توجه به نیاز کاربر وجود دارد. صرف وقت و هزینه روی ابزارهای ارتباطی سنتی یا هر یک از شبکه های اجتماعی، تناقضی با فعالیت های آنلاین و به روز ندارد. اما همواره کارشناسان آموزش ایمیل مارکتینگ بر این باوراند که استفاده از ظرفیت های ایمیل مارکتینگ در مقایسه با هر نوع فرصت دیگری، مزایا بیشتری را به همراه دارد.

با انجام یک مقایسه ساده می توان دریافت که میزان بازخورد پذیری یا برگشت سرمایه در صورت انتخاب ایمیل مارکتینگ به عنوان ابزار تبلیغات، بیش از هر روش دیگری است. استفاده از بنرهای تبلیغاتی، حضور ارگانیک یا غیر ارگانیک در نتایج جستجو گوگل، تبلیغات موبایلی و … هیچ یک بازدهی مشابهی را با ایمیل مارکتینگ ندارند. برخی از مدیران در کسب و کارهای آنلاین بر این باورند که ایمیل مارکتینگ هم چون گذشته نیست و دیگر نمی توان به آن اعتماد کرد. این در حالی است که بر اساس رتبه بندی های تعریف شده در سال ۲۰۱۸ بازاریابی از طریق ایمیل توانست در صدر روش های بازاریابی قرار گیرد.

 

آموزش ایمیل مارکتینگ در تهران

 

چرا بازاریابی از طریق ایمیل هنوز هم موثر است؟

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) امروزه هم چنان به عنوان یک روش واقعا موثر در پیشبرد اهداف تجاری شرکت ها و مجموعه های مختلف شناخته می شود. تاثیرگذاری در ذهن و قلب مشتری با استفاده از بسترهای بازاریابی از جمله بازاریابی های مطمئن هم چون ” Email Marketing” از جمله تکنیک هایی است که امروزه به شکل ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی آمارهای هیجان انگیز علاقه مندی کاربران ایمیل به استفاده از این پلتفرم برای انجام تمامی فعالیت های شغلی یا شخصی، از دیگر امتیازاتی است که می توان برای معرفی هر جه بهتر تاثیر آموزش ایمیل مارکتینگ به آن اشاره کرد.

از نگاه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) ابزاری فوق العاده موثر در تبلیغات با بازدهی و برگشت سرمایه حتمی است. هم چنین بسیاری از فعالان در حوزه کسب و کارهای B2B، تقویت محتوا ایمیل مارکتینگ را به عنوان مهم ترین اهداف خود مطرح می کنند. این موارد تنها با توجه به بازخوردپذیری بسیار بالا ایمیل مارکتینگ توسط گروه ها و مجموعه های مختلف مطرح می شود. بیش از ۷۰ درصد کاربران و مخاطبین تنها پس از بررسی ایمیل، اقدام به عضویت در یک سایت یا خرید محصول و یا دریافت خدمات مشخصی می کنند. این موضوع نشان از تاثیرگذاری بسیار زیاد ایمیل در حوزه کسب و کارهای دیجیتال است. تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریانی بالفعل کامل ترین و اصلی ترین تعبیری است که بر اساس آن روند آموزش ایمیل مارکتینگ مشخص می شود.

آموزش ایمیل مارکتینگ

 

وظایف کارشناس آموزش ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

آموزش ایمیل مارکتینگ طیف گسترده ای از اطلاعات موثق و مهمی است که به کارگیری آن ها برای رشد و موفقیت در تجارت آنلاین ضروری است. در صورتی که بازاریابی از طریق ایمیل به درستی و بر اساس استراتژی های هدفمند انجام گیرد، می توان بازگشت سرمایه را یک امر حتمی تلقی کرد.

این در حالی است که در روش های بازاریابی دیگر، هرگز نمی توان با این اطمینان از بازگشت سرمایه سخن گفت. از جمله مهم ترین وظایف کارشناس آموزش ایمیل مارکتینگ، می توان به تعیین اهداف تبلیغاتی، ترسیم مسیری متفاوت برای دستیابی به این اهداف و ایجاد بستر آزمون و خطا اشاره کرد. بازاریابی با استفاده از ایمیل می تواند در بهبود رتبه سایت و همینطور افزایش بازدیدکنندگان سایت منجر گردد. در نتیجه با آنالیز و بررسی تمامی موارد، می توان به یک جمع بندی کامل در خصوص مزایا و معایب این روش از روش های بازاریابی دیجیتال دست یافت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۵]
  • برچسب ها :

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.