تقویم محتوایی ۱۴۰۱
۳ (۲)

تقویم محتوایی فروردین ۱۴۰۱

مناسبت های فروردین ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول فروردین

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱ فروردین ۲۱ مارچ نوروز و جشن سال نو – روز جهانی سندروم داون – روز جهانی جنگل –  روز جهانی شعر – روز عطر
۲ فروردین ۲۲ مارچ روز جهانی آب – روز احساس جوانی
۳ فروردین ۲۳ مارچ روز جهانی هواشناسی
۵ فروردین ۵ مارچ روز وافل – روز تالکین خوانی
۶ فروردین ۲۶ مارچ روز امید – روز شادباش نویسی- روز تولد اشو زرتشت – روز زبان اسپانیایی – روز بنفش (آگاهی از بیماری صرع)  – روز اسفناج
۷ فروردین ۲۷ مارچ روز هنرهای نمایشی (تئاتر)  – روز ساعت زمین

توضیحات: این هفته با تعطیلات نوروزی مواجه هستیم و یکی از بهترین زمان هاست که بتوانید با تولید محتوای خوب، نظر مخاطب را جلب کنید. مناسبت هایی مانند روز وافل یا اسفناج برای کسب و کارهای مواد غذایی مناسب است.

علاوه بر این اگر پیج یا کانال ادبی داشته باشید یا کسب و کارتان مربوط به کتاب باشد؛ روزهای شعر و تالکین خوانی فرصت های خوبی برای تولید محتوای مناسبتی هستند و توصیه می کنم تا در تقویم مناسبتی خود آن را علامت بزنید. البته به این موضوع توجه کنید که مناسبت های ۴ روز اول ممکن است بازخورد زیادی نداشته باشند. روز هنرهای نمایشی نیز برای پیج های هنری بسیار مناسب است.

هفته دوم فروردین

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۹ فروردین ۲۹ مارچ روز جهانی پیانو ?– روز جهانی مادر و پدرهای صاحب کسب و کار
۱۰ فرورودین ۳۰ مارچ روز مداد✏ – روز پیاده روی در پارک
۱۱ فروردین ۳۱ مارچ روز جهانی بک آپ گیری (مقابله با از دست دادن داده ها)♻️
۱۲ فروردین ۱ آپریل روز دروغ آپریل – روز جمهوری اسلامی
۱۳ فروردین ۲ آپریل روز طبیعت? – روز جهانی اتیسم
۱۴ فروردین ۳ آپریل روز یک رنگین کمان پیدا کن?

توضیحات: روز جهانی پیانو برای پیج ها و کانال های موسیقی مناسب است. از طرف دیگر اگر پیج مرتبط با کسب و کار داشته باشید، می توانید از روز جهانی مادر و پدرهای صاحب کسب و کار برای انتشار محتوایی مرتبط استفاده کنید. برای این کار می توانید مصاحبه ای از یک زن کارآفرین قرار دهید یا داستان زندگی یک کارآفرین مشهور را بیان کنید.

اگر در زمینه ادبی، نویسندگی و تولید محتوا فعال باشید، می توانید در مورد روز مداد مفصل کار کنید. برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین نیز به دلیل امکان بیرون شهر بودن افراد و عدم دسترسی به فضای مجازی، بهتر است که در روزهای قبل، مطلب مرتبط خود را منتشر  کنید.

هفته سوم فروردین

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ فروردین ۴ آپریل روز ویتامین C
۱۷ فروردین ۶ آپریل جشن سروشگان- روز پینگ پونگ (تنیس روی میز)
۱۸ فروردین ۷ آپریل روز سلامتی – روز جهانی بهداشت – روز پیاده روی
۱۹ فروردین ۸ آپریل جشن فروردینگان
۲۰ فروردین ۹ آپریل روز ملی فناوری هسته ای – روز سکوت
۲۱ فروردین ۱۰ آپریل روز خواهرها و برادرها

توضیحات: همان طور که می بینید، مناسبت های این هفته برای پیج ها و کسب و کارهایی که در زمینه بهداشتی و سلامت فعالیت می کنند، مناسب است. می توان محتواهای مناسبتی در زمینه ویتامین C یا روز جهانی بهداشت تولید کرد. اگر پیج یا کانال شما در زمینه موضوعات علمی فعالیت می کند، می توانید برای روز ملی فناوری هسته ای محتوا تولید کنید. در نهایت با کمی خلاقیت، کسب و کارهایی که در زمینه موسیقی فعالیت می کنند، می توانند برای روز سکوت محتوایی احساسی و تاثیرگذار تولید کنند.

هفته چهارم فروردین

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲۲ فروردین ۱۱ آپریل روز جهانی حیوانات خانگی  – روز زیردریایی – روز بیماری پارکینسون
۲۳ فروردین ۱۲ آپریل روز دندانپزشک – روز ساندویچ پنیر گریل
۲۵ فروردین ۱۴ آپریل روز بزرگداشت عطار نیشابوری –  روز رنگ صورتی – روز باغبانی – روز دلفین
۲۶ فروردین ۱۵ آپریل روز  مشتری خودت را بشناس
۲۷ فروردین ۱۶ آپریل روز قدردانی از شوهر
۲۸ فروردین ۱۷ آپریل روز اکرام- روز جهانی شعر هایکو

توضیحات:

این هفته تنوع موضوعات بالاست. همان طور که می بینید، کسب و کارها و پیج هایی که در زمینه مواد غذایی فعالیت می کنند، می توانند محتواهای جالبی در مورد روز ساندویچ پنیر گریل تولید و منتشر کنند. روز حیوانات خانگی نیز می تواند موضوع مناسبی برای کسب وکارهای مرتبط با حیوانات باشد. اما روز «مشتری خودت را بشناس» برای هر کسب و کاری مناسب است و می توان به بهانه این روز با انجام نظر سنجی یا طرح مسابقه ای جذاب، هرجه بیشتر با مخاطب و روحیات آن ها آشنا شد.

هفته پنجم فروردین

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲۹ فروردین ۱۸ آپریل روز ارتش – روز جهانی میراث فرهنگی
۳۰ فروردین ۱۹ آپریل روز علوم آزمایشگاهی
۳۱ فروردین ۲۰ آپریل شب قدر – روز زبان چینی

توضیحات:

موضوعات جذابی در این سه روز وجود دارند که می توان از آن ها محتوایی خوب و کاربردی تولید کرد. روز جهانی میراث فرهنگی می تواند موضوع مناسبی برای پیج ها یا کانال های فرهنگی و گردشگری باشد. به عنوان نمونه می توانید موزه های معروف جهان را به بهانه این روز معرفی کنید. یکی از شب های قدر در این هفته قرار دارد که باید در برنامه ریزی خود آن را در نظر بگیرید.

 

تقویم محتوایی اردیبهشت ۱۴۰۱

مناسبت های اردیبهشت ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول اردیبهشت

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱ اردیبهشت ۲۱ آپریل روز بزرگداشت سعدی – ضربت خوردن حضرت علی (ع) – روز خلاقیت و نوآوری – روز چای (انگلستان) – روز مهدکودک – روز موز – روز جهانی لوازم تحریر –
۲ اردیبهشت ۲۲ آپریل شب قدر – روز زمین پاک – روز تشکر – روز آب نبات ژله ای – روز جهانی مادر طبیعت
۳ اردیبهشت ۲۳ آپریل شهادت حضرت علی (ع)  – روز معماری – روز ملی کارآفرینی – روز کتاب –  روز زبان انگلیسی
۴ اردیبهشت ۲۴ آپریل شب قدر –  روز دامپزشکی – روز کتابفروشی کوچک – روز جهانی مننژیت
۵ اردیبهشت ۲۵ آپریل روز DNA – روز جهانی پنگوئن
۶ اردیبهشت ۲۶ آپریل روز مرتب باش
۷ اردیبهشت ۲۷ آپریل روز ایمنی حمل و نقل – روز تعریف یک داستان
توضیحات: این هفته نیز مناسبت های متنوع و گوناگونی وجود دارند که تقریبا هر کسب و کار یا پیجی می تواند از آن ها استفاده کند. مناسبت هایی مانند روز خلاقیت و نوآوری و روز ملی کارآفرینی، برای استارتاپ ها و پیج هایی با موضوع کسب و کار یا بیزینس، ایده آل هستند. مواردی مانند روز زمین پاک، روز تشکر و روز مرتب باش تقریبا عمومی هستند و هر کسب و کاری می تواند از آن ها استفاده کند. موارد خاص تر مانند روز دامپزشک، روز معمار و … نیز برای پیج هایی با موضوع مشابه مناسب است. البته وجود دو شب قدر و شهادت حضرت علی (ع) را نیز بهتر است در نظر بگیرید.

هفته دوم اردیبهشت

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۸ اردیبهشت ۲۸ آپریل روز ابرقهرمان
۹ اردیبهشت ۲۹ آپریل روز رقص – روز مشاور و روان شناس – روز آرزوها
۱۰ اردیبهشت ۳۰ آپریل روز ملی خلیج فارس – روز جاز
۱۱ اردیبهشت ۱ می روز جهانی کار و کارگر – روز جهانی عشق – روز فضا – روز جهانی هواپیماهای بدون سرنشین
۱۲ اردیبهشت ۲ می عید سعید فطر – روز معلم – روز جهانی بلند خندیدن – روز جهانی هری پاتر
۱۳ اردیبهشت ۳ می روز پوشیدن کفش‌های رنگی متفاوت –  روز پدیده‌های خارق‌العاده – روز جهانی آسم
۱۴ اردیبهشت ۴ می روز افتخارات کوچک – روز نوسازی – روز جهانی فیلم جنگ ستارگان
توضیحات: موارد مهمی در این هفته وجود دارند که بهتر است تا توجه ویژه ای به آن ها کنید. روز معلم، روز جهانی کارگر، عید فطر و روز ملی خلیج فارس از آن دست مناسبت هایی هستند که می توانید محتوایی موثر و پرتعامل برایشان تولید کنید. فرقی هم ندارد که کسب و کار یا پیج شما در چه زمینه ای فعالیت می کند. نکته جالب در سال ۱۴۰۱ هم زمانی عید فطر و روز معلم است. موارد دیگر را نیز می توانید به تناسب موضوع شبکه اجتماعی یا کسب و کار خود انتخاب کنید. ملاک انتخاب شما باید مقدار ارتباط مناسبت با بیزینس شما و درگیری احساسی مخاطب هایتان باشد. به عنوان نمونه روز جاز و رقص مناسب پیج هایی در زمینه موسیقی است و روز «پوشیدن کفش های رنگی متفاوت» می تواند برای بیزینس یا پیج های فروشگاهی مناسب باشد.

هفته سوم اردیبهشت

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ اردیبهشت ۵ می روز جهانی ماما – روز شیراز – روز ناخن – روز جهانی ریاضی – جشن میانه بهار/ جشن بهاربد – روز جهانی رمز عبور
۱۶ اردیبهشت ۶ می روز بدون رژیم –  روز بدون مشق – روز جهانی پرستار – روز قدردرانی از گردشگران
۱۸ اردیبهشت ۸ می روز بیماری های خاص و صعب العلاج – روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
۱۹ اردیبهشت ۹ می روز اسناد ملی و میراث مکتوب – روز یادبود جوراب های گم شده
۲۰ اردیبهشت ۱۰ می روز اتاق خود را تمیز کنید –  روز بدون کفش
۲۱ اردیبهشت ۱۱ می روز خوردن هر چیزی که هوس کردید – روز جهانی آگاهی از خود
توضیحات: این هفته نسبت به هفته قبلی خلوت تر است. با نگاهی به مناسبت ها، می توان موضوعاتی را پیدا کرد که بتوان برایشان محتوایی مفرح و سرگرم کننده تولید کرد. از این دست می توان به روز «یادبود جوراب های گم شده?» اشاره کرد. مناسبت های دیگر را نیز اگر با کسب و کارتان  مرتبط باشد، می توانید انتخاب کنید.

 هفته چهارم و پنجم اردیبهشت

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲۵ اردیبهشت ۱۵ می روز پاسداشت زبان فارسی- روز بزرگداشت فردوسی – روز  جهانی خانواده – روز با دوچرخه سرکار رفتن – روز بین‌المللی نجوم
۲۶ اردیبهشت ۱۶ می روز طراحی – روز بیوگرافی – روز جهانی زندگی در کنار هم با صلح – روز جهانی نور
۲۷ اردیبهشت ۱۷ می روز ارتباطات و روابط عمومی – روز جهانی گردو- روز جهانی پخت و پز- روز جهانی فشارخون
۲۸ اردیبهشت ۱۸ می روز بزرگداشت خیام – روز جهانی موزه و میراث فرهنگی – روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای – روز بودا
۳۰ اردیبهشت ۲۰ می روز میلیونر شدن- روز ملی جمعیت – روز جهانی زنبور عسل – روز اسنیکر قرمز – روز جهانی مترولوژی (اندازه شناسی)
۳۱ اردیبهشت ۲۱ می روز اهدای عضو، اهدای زندگی – روز گونه های در معرض خطر – روز پیتزا پارتی – روز یادداشت – روز جهانی مدیتیشن – روز جهانی چای – روز جهانی تنوع فرهنگی
توضیحات: روز بزرگداشت فردوسی، خیام و روز پاسداشت زبان فارسی برای بیزینس ها یا پیج هایی با موضوع ادبی مناسب است. مواردی مانند روز جهانی پخت و پز نیز می تواند به درد رستوران ها یا بیزینس های فعال در صنعت غذا بخورد. روز جهانی خانواده موضوعی عمومی است که تمام پیج ها با هر زمینه ای می توانند از آن استفاده کرده و محتوایی مخاطب پسند تولید کنند. مناسبت جالب دیگر، روز جهانی اسنیکر قرمز است که داستان زیبایی دارد و می توانید در موردش محتوا تولید کنید.

تقویم محتوایی خرداد ۱۴۰۱

مناسبت های خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول خرداد

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱ خرداد ۲۲ می روز بزرگداشت ملاصدرا – روز بدون سرخ کردنی – روز ویولن – روز کمانچه – روز جهانی «تو بودن» – روز جهانی تنوع زیستی – روز جهانی پالوما
۲ خرداد ۲۳ می روز سکه شانس – روز جهانی لاک پشت
۳ خرداد ۲۴ می روز برادر – روز جهانی شیزوفرنی
۵ خرداد ۲۶ می شهادت امام جعفر صادق (ص) – روز نسیم مهر (حمایت از خانواده زندانیان) – روز هواپیما کاغذی – روز چیز کیک بلوبری – روز جهانی دراکولا
۶ خرداد ۲۷ می روز جهانی محصول
۷ خرداد ۲۸ می روز همبرگر – روز ضدآفتاب
توضیحات: مناسبت های خاص در این هفته زیاد به چشم می خورد و پیج های مرتبط، می توانند با نوآوری و خلاقیت محتواهای خوب و تاثیر گذاری تولید کنند. از این دست مناسبت ها می توان به روز همبرگر (مناسب برای فست فود)، روز چیز کیک بلوبری (متناسب برای قنادی ها و پیج های آشپزی) و روز دراکولا (متناسب برای پیج های با موضوع سینما و تاریخ) اشاره کرد. روز جهانی محصول برای صفحات بیزینسی و فضای کسب و کار مناسب است و می توان محتواهای مختلفی در این رابطه تولید کرد.

هفته دوم خرداد

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۸ خرداد ۲۹ می روز بیسکوییت
۹ خرداد ۳۰ می روز جهانی بیماری MS
۱۰ خرداد ۳۱ می روز جهانی بدون دخانیات – روز طراح وب – روز جهانی مهماندار – روز جهانی طوطی
۱۱ خرداد ۱ جون ولادت حضرت معصومه (س) – روز دختر – روز جهانی والدین – روز جهانی شیر (خوراکی) – روز جهانی بازی های رومیزی
۱۲ خرداد ۲ جون روز مرغ سوخاری – روز جهانی دویدن – روز محل کار خود را زود ترک کن – روز دونات
۱۳ خرداد ۳ جون روز جهانی دوچرخه – روز جهانی چیمبورازو – روز جهانی پای چنبری یا کلاب فوت
۱۴ خرداد ۴ جون روز خیاط – روز پنیر
توضیحات: در این هفته روز جهانی دختر مهم است و می توانید برای آن محتوای مناسبتی خوبی تولید کنید. مواردی مانند روز پنیر، روز بیسکوییت، روز دونات و روز مرغ سوخاری برای پیج ها و کسب و کارهای غذا و آشپزی مناسب است. اگر به دنبال محتوایی سرگرم کننده و فان هستید، می توانید برای روز «محل کار خود را زود ترک کن» محتوا تولید کنید.

هفته سوم خرداد

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ خرداد ۵ جون روز جهانی محیط زیست – روز جهانی مبارزه با ماهیگیری غیرقانونی
۱۶ خرداد ۶ جون روز غارها – روز زبان روسی – روز جهانی سوئیس
۱۷ خرداد ۷ جون روز بستنی شکلاتی – روز جهانی ایمنی غذا
۱۸ خرداد ۸ جون روز بهترین دوست – روز جهانی اقیانوس – روز جهانی تومور مغزی
۲۰ خرداد ۱۰ جون روز صنایع دستی
۲۱ خرداد ۱۱ جون ولادت امام رضا (ع) – روز جهانی عقاب های جوان – روز جهانی عروسک – روز جهانی بافتنی کردن در محیط باز
توضیحات: این هفته به نسبت، مناسبت کمتری دارد. یک موضوع عمومی که می توان روی آن کار کرد، روز جهانی محیط زیست است. پیج ها یا کسب و کارهایی که در زمینه گردشگری فعالیت می کنند می توانند برای روز غارها و روز جهانی اقیانوس، مطالب خوبی تهیه و منتشر کنند. ولادت امام رضا (ع) نیز می توانید موضوع خوبی برای پیج های مذهبی باشد.

هفته چهارم و پنجم خرداد

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲۲ خرداد ۱۲ جون روز عشق ورزیدن – روز گل سرخ – روز سوپرمن – روز جهانی فلافل – روز جهانی مقابل با کار کودک –
۲۳ خرداد ۱۳ جون روز چرخ خیاطی – روز جهانی زالی یا آلبینیسم – روز جهانی پرتاب تبر – روز جهانی سافت بال
۲۴ خرداد ۱۴ جون روز کاپ کیک – روز جهانی حمام – روز جهانی اهدای خون
۲۵ خرداد ۱۵ جون روز قدرت لبخند – روز جهانی عکاسی از طبیعت – روز جهانی باد
۲۷ خرداد ۱۷ جون روز جهاد کشاورزی – روز بیایان زدایی
۲۸ خرداد ۱۸ جون روز جهانی پیک ‌نیک – روز جهانی سوشی – روز جهانی ترس – روز جهانی فرهنگ غذایی پایدار – روز جهانی شعبده بازی
۳۰ خرداد ۲۰ جون روز جهانی پناهندگان – روز جهانی تولید – روز جهانی موج سواری
۳۱ خرداد ۲۱ جون روز جهانی ساخت موسیقی – روز جهانی یوگا – روز جهانی زرافه – روز جهانی تیشرت – روز جهانی انسان باوری – روز جهانی آب نگاری
توضیحات: اگر در زمینه عکاسی فعالیت می کنید، می توانید برای «روز جهانی عکاسی در طبیعت» محتوای آموزشی تولید کنید یا برنامه تور عکاسی در طبیعت راه بیندازید. روز جهانی تولید نیز می تواند برای پیج ها یا کانال هایی که در زمینه بیزینس و کسب و کار فعالیت می کند، موضوعی کاربردی و مناسب باشد. این هفته موضوعات متنوعی وجود دارد و پیج هایی با حوزه فعالیت گوناگون می توانند موضوع مناسب خود را از میان آن ها، انتخاب کنند.  

تقویم محتوایی تیر ۱۴۰۱

مناسبت های تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول تیر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱ تیر ۲۲ جون روز اصناف – جشن آغاز تابستان
۳ تیر ۲۴ جون روز جهانی بازیافت – روز شنا کردن
۵ تیر ۲۶ جون روز جهانی مبارزه با مواد مخدر – روز آرایشگر
۶ تیر ۲۷ جون روز جهانی عینک آفتابی – روز آناناس
۷ تیر ۲۸ جون روز قوه قضاییه

هفته دوم تیر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۸ تیر ۲۹ جون روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی – روز دوربین – روز طراحی صنعتی
۹ تیر ۳۰ جون شهادت امام محمد تقی (ع) – روز جهانی شبکه‌های اجتماعی
۱۰ تیر ۱ جولای روز ازدواج  – سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) – روز صنعت و معدن
۱۲ تیر ۳ جولای روز جهانی بدون کیسه پلاستیکی – روز تعریف و تمجید از خود در آینه
۱۴ تیر ۵ جولای روز قلم

هفته سوم تیر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ تیر ۶ جولای روز بوسیدن – روز مرغ سوخاری
۱۶ تیر ۷ جولای روز مالیات – روز شهادت امام محمد باقر (ع)
۱۸ تیر ۹ جولای روز ادبیات کودک و نوجوان
۱۹ تیر ۱۰ جولای عید قربان
۲۱ تیر ۱۲ جولای روز جهانی چشم رنگی‌ها  – روز سادگی

هفته چهارم و پنجم تیر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲۲ تیر ۱۳ جولای روز سیب زمینی ‌سرخ کرده
۲۴ تیر ۱۵ جولای روز مشتری های خودت را بهتر بشناس
۲۵ تیر ۱۶ جولای روز بهزیستی و تامین اجتماعی – روز جهانی مار
۲۶ تیر ۱۷ جولای روز جهانی ایموجی
۲۷ تیر ۱۸ جولای عید غدیر خم
۲۹ تیر ۲۰ جولای ولادت امام موسی کاظم (ع)-  روز ملی آب ‌نبات چوب – روز جهانی شطرنج – روز ماه ( روزی که اولین انسان قدم بر ماه گذاشت)

تقویم محتوایی مرداد ۱۴۰۱

مناسبت های مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول و دوم مرداد

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۶ مرداد ۲۸ جولای روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای
۸ مرداد ۳۰ جولای روز بزرگداشت شیخ شهاب الدین سهروردی
۹ مرداد ۳۱ جولای روز اهدای خون
۱۰ مرداد ۱ آگوست روز جهانی شیر مادر – روز جهانی عروسک – روز جهانی وب – روز احترام به والدین
۱۴ مرداد ۵ آگوست روز حقوق بشر – روز بلاگر – روز لباس زیر
۱۵ مرداد ۶ آگوست روز با دوچرخه برو سر کار

هفته سوم، چهارم و پنجم مرداد

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۶ مرداد ۷ آگوست تاسوعا –  روز سخنرانی حرفه ای – روز قلعه شنی
۱۷ مرداد ۸ آگوست عاشورا – روز خبرنگار – خوشبختی اتفاق می افتد – روز جهانی گربه
۱۹ مرداد ۱۰ آگوست شهادت امام سجاد (ع) – روز جهانی تنبلی – روز ولاگ
۲۱ مرداد ۱۲ آگوست روز حمایت از صنایع کوچک – روز جهانی کوه – روز فیل – رو فرزند وسط
۲۲ مرداد ۱۳ آگوست روز جهانی چپ دست ها
۲۵ مرداد ۱۶ آگوست روز آراستگی مردها – روز ترن هوایی
۲۸ مرداد ۱۹ آگوست روز جهانی عکس و عکاسی – روز هوانوردی – روز سیب زمینی
۳۰ مرداد ۲۱ آگوست روز جهانی رادیو – روز شاعر – روز جهانی مسجد
۳۱ مرداد ۲۲ آگوست روز صنعت دفاعی
 

تقویم محتوایی شهریور ۱۴۰۱

  مناسبت های شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول و دوم شهریور

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱ شهریور ۲۳ آگوست روز بزگداشت ابن سینا  – روز پزشک – شهادت حضرت سجاد (ع)
۴ شهریور ۲۶ آگوست روز کارمند
۵ شهریور ۲۷ آگوست روز داروسازی – روز کشتی – روز لاتاری –  زادروز جهان‌ پهلوان تختی
۹ شهریور ۳۱ آگوست ولادت امام محمد باقر (ع) – روز خاطرات عاشقانه
۱۱ شهریور ۲ سپتامبر روز صنعت چاپ
۱۲ شهریور ۳ سپتامبر روز بهورز
۱۳ شهریور ۴ سپتامبر روز تعاون – روز مردم شناسی – روز بزگداشت ابوریحان بیرونی – شهادت امام حسن مجتبی (ع)
۱۴ شهریور ۵ سپتامبر روز پنیر پیتزا

هفته سوم، چهارم و پنجم شهریور

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ شهریور   ۶ سپتامبر روز جهانی کتاب‌خوانی
۱۷ شهریور ۸ سپتامبر روز جهانی خرید کتاب
۲۰ شهریور ۱۱ سپتامبر روز مرتب کردن تختخواب
۲۱ شهریور ۱۲ سپتامبر روز سینما – روز مادربزرگ و پدربزرگ‌ها
۲۲ شهریور ۱۳ سپتامبر روز برنامه نویس
۲۳ شهریور ۱۴ سپتامبر روز رنگ‌آمیزی – روز گفت‌وگوی کارمند و رئیس
۲۴ شهریور ۱۵ سپتامیر روز نقطه
۲۶ شهریور ۱۷ سپتامبر اربعین حسینی
۲۷ شهریور ۱۸ سپتامبر روز شعر و ادب فارسی – روز عشق اول
۳۱ شهریور ۲۲ سپتامبر آغاز هفته دفاع مقدس
 

تقویم محتوایی مهر ۱۴۰۱

مناسبت های مهر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول و دوم مهر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲ مهر ۲۴ سپتامبر روز وقف
۳ مهر ۲۵ سپتامبر رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) – روز تناسب اندام – روز روان‌درمانی – روز کامیک بوک –  روز صبحانه بهتر
۵ مهر ۲۷ سپتامبر شهادت امام رضا (ع) – روز جهانی جهانگردی
۷ مهر ۲۹ سپتامبر روز آتشنشانی و ایمنی – بزرگداشت شمس تبریزی
۸ مهر ۳۰ سپتامبر بزگداشت مولوی – روز جهانی دریانورد – روز جهانی ناشنوایان – روز پادکست – روز ترجمه و مترجم
۹ مهر ۱ اکتبر روز جهانی سالمندان – روز قهوه –  روز خنده – روز گیاه خواری
۱۲ مهر ۴ اکتبر روز ساختن یک محیط کاری بهتر –  روز حیوانات
۱۳ مهر ۵ اکتبر شهادت امام حسن عسکری (ع) – روز نیروی انتظامی
۱۴ مهر ۶ اکتبر روز دامپزشکی

هفته سوم، چهارم و پنجم مهر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ مهر ۱۷ اکتبر روز روستا و عشایر
۱۶ مهر ۸ اکتبر روز جهانی کودک
۱۷ مهر ۹ اکتبر روز جهانی پست
۱۸ مهر ۱۰ اکتبر روز بهداشت روان
۲۰ مهر ۱۲ اکتبر روز بزگداشت حافظ – روز بردن مادر و پدرها به ناهار
۲۲ مهر ۱۴ اکتبر ولادت حضرت رسول (ص)- ولادت امام صادق (ع) – روز جهانی استاندارد – روز اخلاق و مهرورزی
۲۳ مهر ۱۵ اکتبر روز جهانی نابینایان (عصای سفید)  –  روزی شست و شوی دست
۲۴ مهر ۱۶ اکتبر روز ملی پارالمپیک – روز جهانی غذا – روز پیوند اولیا و مربیان – روز فرهنگ لغت – روز استیو جابز – روز جهانی مدیر
۲۶ مهر ۱۸ اکتبر روز تربیت بدنی و ورزش – روز بدون ریش
۲۹ مهر ۲۱ اکتبر روز صادرات – روز سیب
 

تقویم محتوایی آبان ۱۴۰۱

مناسبت های آبان ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول و دوم آبان

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱ آبان ۲۳ اکتبر روز آمار و برنامه ریزی
۳ آبان ۲۵ اکتبر روز غذاهای چرب – روز حسابدار
۸ آبان ۳۰ اکتبر روز جهانی  نوجوان
۹ آبان ۳۱ اکتبر هالووین – روز جهانی جادو
۱۰ آبان ۱ نوامبر روز نویسنده – روز آشپزی برای حیوان خانگی
۱۲ آبان ۳ نوامبر ولادت امام حسن عسکری (ع)
۱۳ آبان ۴ نوامبر روز دانش آموز – روز آبنبات – روز مدیر پروژه
۱۴ آبان ۵ نوامبر روز فرهنگ عمومی

هفته سوم، چهارم و پنجم آبان

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۷ آبان ۸ نوامبر روز کاپوچینو
۱۸ آبان ۹ نوامبر روز کیفیت
۲۰ آبان ۱۱ نوامبر روز مجردها –  روز اوریگامی
۲۳ آبان ۱۴ نوامبر روز دیابت
۲۴ آبان ۱۵ نوامبر روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار
۲۵ آبان ۱۶ نوامبر روز کارآفرین – روز کلارینت – روز آرایشگر ۱۴۰۱
 

تقویم محتوای آذر

مناسبت های آذر ۱۴۰۱به شرح زیر است:

هفته اول و دوم آذر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۴ آذر ۲۵ نوامبر روز جلوگیری از خشونت علیه زنان – بلک فرایدی
۵ آذر ۲۶ نوامبر روز کیک – روز خرید نکردن – روز گوش دادن
۷ آذر ۲۸ نوامبر روز نیروی دریایی – روز سیاره مریخ
۹ آذر ۳۰ نوامبر ولادت حضرت زینب (س) – روز پرستار
۱۰ آذر ۱ دسامبر روز جهانی مبارزه با ایدز
۱۲ آذر ۳ دسامبر روز جهانی معلولین
۱۳ آذر ۴ دسامبر روز بیمه – روز حیات وحش

هفته سوم، چهارم و پنجم آذر

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۶ آذر ۷ دسامبر روز دانشجو – روز جهانی هواپیمایی
۱۷ آذر ۸ دسامبر روز سفر در زمان
۲۵ آذر ۱۶ دسامبر روز پژوهش
۲۶ آذر ۱۷ دسامبر روز حمل و نقل و رانندگان
۲۷ آذر ۱۸ دسامبر روز جهانی عاری از خشونت
۳۰ آذر ۲۱ دسامبر شب یلدا – روز داستان کوتاه
 

تقویم محتوای دی

مناسبت های دی ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول و دوم دی

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۳ دی ۲۴ دسامبر روز ثبت احوال
۴ دی ۲۵ دسامبر ولادت حضرت عیسی (ع) – کریسمس
۵ دی ۲۶ دسامبر شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س)
۸ دی ۲۹ دسامبر روز صنعت پتروشیمی
۹ دی ۳۰ دسامبر روز بصیرت
۱۰ دی ۳۱ دسامبر روز تصمیم‌گیری
۱۱ دی ۱ ژانویه آغاز سال ۲۰۲۳ (سال نو میلادی) – قانون حق مالکیت معنوی
۱۲ دی ۲ ژانویه روز انگیزه و الهام –  روز داستان علمی
۱۳ دی ۳ ژانویه روز سلامتی ذهن و بدن
۱۴ دی ۴ ژانویه روز خط بریل –  روز اسپاگتی –  روز هیپنوتیزم

هفته سوم، چهارم و پنجم دی

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲۰ دی ۱۰ ژانویه روز تمیزکردن میز کار – روز صرفه جویی در مصرف انرژی – روز گیاهان آپارتمانی
۲۱ دی ۱۱ ژانویه روز شیر
۲۲ دی ۱۲ ژانویه روز جهانی داروساز
۲۳ دی ۱۳ ژانویه ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) – روز زن – روز تبدیل رویاها به واقعیت
 

تقویم محتوای بهمن

مناسبت های بهمن ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول و دوم بهمن

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱ بهمن ۲۱ ژانویه روز بغل کردن – روز سنجاب – زاد روز فردوسی
۳ بهمن ۲۳ ژانویه ولادت امام محمد باقر (ع)
۵ بهمن ۲۵ ژانویه شهادت امام هادی (ع) – روز متضادها
۶ بهمن ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک
۱۲ بهمن ۱ فوریه آغاز دهه فجر – ولادت امام جواد (ع) – روز بیمه اتومبیل
۱۴ بهمن ۳ فوریه روز فناوری فضایی –  روز پزشکان زن

هفته سوم، چهارم و پنجم بهمن

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ بهمن ۴ فوریه ولادت امام علی (ع) – روز پدر  – جشن میانه زمستان –  روز سرطان
۱۶ بهمن ۵ فوریه روز پوشیدن لباس قرمز – روز هواشناس
۱۷ بهمن ۶ فوریه روز بردن بچه ها به کتابخانه – روز گفت و گو
۱۹ بهمن ۸ فوریه روز نیروی هوایی – روز بخند و پول دار شو –  روز تمیزکردن کامپیوتر
۲۰ بهمن ۹ فوریه روز پیتزا –  روز شکلات – روز اینترنت ایمن‌تر
۲۲ بهمن ۱۱ فوریه روز پیروزی انقلاب اسلامی – روز دوست‌یابی
۲۴ بهمن ۱۳ فوریه روز آگاهی از حقوق کارمندان – روز رادیو
۲۵ بهمن ۱۴ فوریه روز دوستداران کتابخانه – روز ولنتاین
۲۷ بهمن ۱۶ فوریه شهادت امام موسی کاظم (ع) – روز نوآوری
۲۹ بهمن ۱۸ فوریه مبعث رسول اکرم – جشن سپندارمذگان
 

تقویم محتوای اسفند

مناسبت های اسفند ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

هفته اول و دوم اسفند

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۲ اسفند ۲۱ فوریه روز زبان مادری
۳ اسفند ۲۲ فوریه روز تفکر – روز فروتنی
۵ اسفند ۲۴ فوریه روز مهندس – ولادت امام حسین (ع)
۶ اسفند ۲۵ فوریه روز جانباز
۷ اسفند ۲۶ فوریه ولادت امام سجاد (ع)
۸ اسفند ۲۷ فوریه روز آموزش دیجیتال – روز پروتئین – روز توت فرنگی
۹ اسفند ۲۸ فوریه روز حمایت از حقوق مصرف کننده
۱۰ اسفند ۱ مارچ روز تعریف کردن
۱۳ اسفند ۴ مارچ ولادت حضرت علی اکبر (ع) – روز جوان – روز دستور زبان
۱۴ اسفند ۵ مارچ روز احسان و نیکوکاری

هفته سوم، چهارم و پنجم اسفند

تاریخ شمسی تاریخ میلادی مناسبت ها
۱۵ اسفند ۶ مارچ روز درختکاری – روز دندانپزشک
۱۷ اسفند ۸ مارچ ولادت امام زمان (عج) – روز جهانی زن
۲۱ اسفند ۱۲ مارچ روز گل کاشتن
۲۹ اسفند ۲۰ مارچ روز ملی شدن صنعت نفت – روز شادی – روز قصه گویی – روز ماکارون
 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۳]
  • برچسب ها :

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.