صادر کننده مواد غذایی

صادر کننده مواد غذایی | آموزش صادرات مواد غذایی به روسیه و عمان
۵ (۱)

 

آیا می توان گفت که صادرات مواد غذایی به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار در جهان، صادراتی سودآور و هدفمند است؟ آیا محدودیت های بسیاری در این حوزه از تجارت وجود دارد؟ مهم ترین و قدرتمندترین کشورها در صادرات مواد غذایی کدام اند؟ صادرات کالا شامل مراحل و بخش های مختلفی است که در آن محدودیت ها، فرصت ها و ظرفیت های بی شماری وجود دارد. در حوزه های مختلف می توان شاهد افزایش کیفیت صادرات بود، که یکی از این موارد “صادرات انواع مواد غذایی” است.

  محمدرضا شیخ بهائی مشاور  

تبعیت از اصول مهم صادراتی باعث موفقیت در این تجارت می گردد. ورود به بستر “تجارت بی خطر” تنها با در اختیار داشتن اطلاعات و دانش تخصصی امکانپذیر خواهد بود. افزایش موفقیت در صادرات نکته بسیار مهمی است که امروزه به واسطه آن می توان شاهد رفع بخش عمده ای از مشکلات و موانع پرخطر در این مسیر بود. استفاده از استراتژی های حرفه ای و موثر یکی از عواملی است که به واسطه آن صادرکننده مواد غذایی، شرایطی ایده آل را برای دریافت راهنمایی های حرفه ای برای “تجارتی بی خطر” را شاهد خواهد بود.

  صادرات مواد غذایی به روسیه  

چگونگی صادرات مواد غذایی به روسیه و عمان

 

استفاده از داده ها و جامعه آماری از جمله راهکارهایی است که در صورت توجه به آن می توان با مسیری کاملا متفاوت برای صادرات همراه شد. افزایش شانس موفقیت در صادرات نکته بسیار مهم دیگری است که به موجب آن صادرکنندگان با دنیایی کاملا متفاوت مواجه خواهند شد. کاهش تعداد توزیع کنندگان یا به طور کلی افراد فعال در بخش “واسطه گری صادرات” یکی از تکنیک های کاملا موثر برای افزایش میزان سودآوری صادرات و همینطور حذف ریسک های معمول در این مسیر است. با نگاهی به نیازهای مشتریان در حوزه مواد غذایی، انتخاب محصولاتی مناسب با نگاه و نظرات آن ها به سادگی امکانپذیر می گردد. در این بین صادرکننده مواد غذایی قادر خواهد بود تا شرایطی کاملا متفاوت را در مقایسه با رقبا شاهد باشد.

  آموزش صادرات مواد غذایی  

چه مشکلاتی بر سر راه صادرات مواد غذایی وجود دارد؟

 

“افزایش احتمال فروش” در این بین یکی دیگر از تاثیرات مهمی است که می توان شاهد آن بود. در صورت صادرات مواد غذایی بر اساس اصول بازاریابی حرفه ای و تجارت بی خطر، این مشتریان هدف شما هستند که محصولات شما را به سایر رقبا ترجیح خواهند داد. چرا که در این حالت، شرایط صادرات کاملا به نفع شما خواهد بود و به طور کلی مشتریان تنها در بین بسیاری از رقبا، به شما اعتماد می کنند. استفاده از تکنولوژی و فناوری های پیشرفته در این مسیر نیز به شما کمک خواهد کرد.

البته نباید از کنار روش های سنتی و معمول در بخش بازاریابی یا صادرات عبور کرد. صادرات مواد غذایی دارای امتیازات گسترده تری در مقایسه با انواع دیگر صادرات است. چرا که در این بخش صادرکنندگان با دنیایی متفاوت از نیازها و خواسته ها رو به رو خواهند بود. در سال های جاری علی رغم وجود بسیاری از مشکلات حتی محدودیت هایی که به واسطه بیماری ها در جهان ایجاد شده است، می توان با آماری شگفت انگیز درباره “افزایش میزان صادرات” مواجه شد.

  چگونگی صادرات مواد غذایی  

به همین واسطه پی بردن به نکاتی ساده امکانپذیر می گردد. نکاتی مانند “افزایش نیاز مشتریان در بازارهای صادراتی” که در نوع خود باعث افزایش ظرفیت های صادرات می شود. این موضوع یک موقعیت عالی برای صادرکننده موادغذایی است. چرا که صادرکننده موادغذایی در این شرایط قادر خواهد بود تا با آنالیز استراتژی های رقبا و همینطور با نگاهی به نقاط ضعف یا نفاط قوت فعالان و تجارت کنندگان در این زمینه، تحولی عظیم و متفاوت را ایجاد نماید.

آشنایی با سازمان و ارگان های درگیر با حوزه صادرات یکی از موقعیت ها و پارامترهایی است که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد. این موضوع البته تنها در صورت بهره مندی از مشاوره صادرات مواد غذایی امکانپذیر می گردد. چرا که دربرگیری نکاتی ساده و در عین حال بسیار کاربردی، در حیطه و تخصص مشاورین صادرات است. آشنایی با مهم ترین و کلیدی ترین ارگان ها در بخش صادرات همچنین می تواند کلید موفقیت در این مسیر برای صادرکنندگان مواد غذایی باشد.

  صادرات مواد غذایی به عمان  

چگونه ریسک صادرات را کاهش دهیم؟

 

از طرفی دیگر یادگیری دقیق ترین اصول بازاریابی موفق برای صادرات مواد غذایی، آن هم به صورت بی واسطه، برای کاهش احتمال ریسک پذیری ها، ضروری است. در این حالت صادرکنندگان قادر خواهند بود تا بدون واسطه و به صورت مستقیم شاهد بهترین امتیازات در صادرات باشند. نگاه “مقایسه وار” به فرصت ها و چالش ها در کنار یکدیگر بسیار اهمیت دارد. در این حالت می توان با تغییراتی ایده آل شاهد ایجاد چشم اندازهایی وسیع و قدرتمند در بخش صادرات بود. چالش های پیش رو در صادرات مواد غذایی شاید در مقایسه با بسیاری از محصولات و کالاهای دیگر محدودتر باشد.

اما این موضوع به معنا عدم وجود چالش ها در صادرات نیست. تنها در نظر داشتن این نکته که تبدیل چالش ها به فرصت ها امکانپذیر است، می تواند باعث ایجاد تحولی عظیم در نگاه صادرکنندگان گردد. افزایش پتانسیل های صادراتی نیز به عنوان یکی دیگر از مهم ترین نکات برای صادرکنندگان شناخته می شود. به حداقل رساندن تاثیرات نامطلوب در حوزه مقررات مواد غذایی در کشورهای هدف صادرات، از جمله موضوعاتی است که صرفا با در اختیار داشتن گنجینه ای از تجربیات و دانش های تخصصی در حوزه صادرات بین الملل امکانپذیر می گردد.

  بهترین صادرات کننده مواد غذایی  

موفقیت در امر صادرات اتفاقی نیست!

 

برای موفقیت قطعی در صادرات مواد غذایی، صادرکننده موادغذایی باید با ظرفیت های بازارهای صادرات آشنا باشد. همچنین توجه به اولویت های مهمی همچون بسته بندی استاندارد مواد غذایی و انتخاب مسیر اصلی برای صادرات، در نوع خود بسیار حائز اهمیت است. صادرات مستقیم و حذف نیروهای واسطه ای در این بین، راهکار مهم دیگری است که در نهایت شرایط پیگیری صادراتی موفق را فراهم می کند. شناخت فرصت های ایده آلی که هنوز صادرکنندگان و رقبای دیگر شما، آن را کشف نکرده اند!

بررسی داده ها و آمارهای موجود از نوع نگاه و نظرات مشتریان در بازارهای صادراتی و ایجاد بازاریابی حرفه ای بر اساس این داده ها، هرگز نباید فراموش گردد. “جمعیت شناختی” یکی از مهم ترین داده های آماری برای شناخت نقطه نظرات فرهنگی، جمعیتی و همینطور اقتصادی برای انتخاب یک بازار هدف ایده آل است. تصمیم گیری برای اینکه صادرات مواد غذایی به کدام کشور یا کشور ها انجام گیرد، همچون سایر مراحل صادرات حائز اهمیت است!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه ها

محسن طبری

سلام
شما کلاس اموزشی برای صادرات مواد غذایی دارید

پاسخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.