مشاور ایمیل مارکتینگ

مشاوره ایمیل مارکتینگ موثرترین ابزار دیجیتال در بازگشت سرمایه
۴.۴ (۷)

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ یکی از زیر شاخه های مشاوره بازاریابی دیجیتال است که به صورت اختصاصی بر روی فرآیند ایمیل مارکتینگ و ابزارهای آن خدمات ارائه می شود. به منظور انتخاب مشاور ایمیل مارکتینگ در سازمان ها لازم است سوابق کاری و تجربیات تیم مشاوره ایمیل مارکتینگ به طور کامل بررسی شود. ایمیل مارکتینگ به دلیل حساسیت بالای خود می تواند به صورت موثری در افزایش فروش سازمانی و توسعه برند کسب و کارها نقش ایفا کند. 

 

محمدرضا شیخ بهائی مشاور

 

ایمیل مارکتینگ چیست؟


از زمان معرفی اینترنت به دنیا تا امروز، ایمیل به عنوان یکی از ابزارهای ضروری در کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته است. ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال، نقش موثری در پیش برد فروش و اهداف سازمانی ایفا می کند. ایمیل مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که برای انتقال پیام از بستر ایمیل استفاده می کند. ترکیب ایمیل مارکتینگ با بازاریابی محتوایی می تواند به صورت اثربخش تری روی مخاطبان اثرگذار باشد. با تدوین استراتژی های مناسب در بازاریابی ایمیلی می توان نرخ تبدیل مخاطب با مشتری را افزایش داد. از زمانی که ایمیل مارکتینگ در دنیا رواج یافت، شغل مشاور ایمیل مارکتینگ نیز رونق گرفت و گرفتن مشاوره ایمیل مارکتینگ توسط صاحبان کسب و کار رشد کرد. 


به عبارت دیگر در مشاوره ایمیل مارکتینگ، مشاور ایمیل مارکتینگ که در کنار کسب و کار به شما یاری می رساند در خصوص ارسال پیام شما برای مشتریان بالقوه و بالفعل سازمان تان از طریق کمپین های ایمیل مارکتینگ، شما را راهنمایی خواهد کرد. اگر استراتژی های انتخابی شما موثر باشد می توانید نقش موثری در افزایش نرخ تبدیل و افزایش مشتریان وفادار کسب و کارتان داشته باشید. 

 

تعریف گوگل از ایمیل مارکتینگ چیست؟


ایمیل مارکتینگ نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن از ایمیل به عنوان ابزاری برای ارسال پیام به مخاطبان استفاده می شود.

 

مشاور ایمیل مارکتینگ

 

چرا ایمیل مارکتینگ؟


زمانی را در نظر بگیرید که محصول یا خدمتی برای عرضه دارید، مخاطب تان را نیز شناسایی کرده اید. فقط مانده است انتخاب کنید چگونه پیام تان را به مخاطب برسانید؟ چگونه می توانید بعد از ارسال پیام مطمئن باشید که مخاطب پیام شما را دیده؟ واکنش مخاطب نسبت به پیام چه بوده؟ و هزاران سوال دیگر …… اگر شما هم در این مرحله از کسب و کارتان هستید، جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید از یک مشاور ایمیل مارکتینگ در این خصوص کمک بگیرید. 


ایمیل مارکتینگ روشی از بازاریابی دیجیتال است که می توان به وسیله آن پیام را به مخاطب رسانید و برآورد مناسبی از عملکرد و واکنش کمپین داشت. مشاهده و آنالیز بازخورد مخاطب نسبت به موفقیت و یا عدم موفقیت کمپین در سایر روش های بازاریابی بسیار دشوار و هزینه بر خواهد بود.

 

چرا از مشاور ایمیل مارکتینگ کمک می گیریم؟


در بازاریابی به خصوص بازاریابی دیجیتال اندازه گیری و تحلیل خروجی های کمپین بسیار اهمیت دارد. استفاده از ایمیل مارکتینگ هم مانند سایر روش های دیجیتال مارکتینگ به عنوان روشی برای فروش و تبلیغات به دانش و تجربه کافی احتیاج دارد. قطعا این تجربه و تخصص برای یک مشاور ایمیل مارکتینگ رایگان نبوده و زمان و هزینه زیادی صرف آن شده است.

 

پس شما برای تحلیل و آنالیز آمار و داده های حاصل از اجرای ایمیل مارکتینگ به کمک و راهنمایی فردی نیاز دارید که به اصول و روش های ایمیل مارکتینگ آگاهی و تسلط کامل داشته باشد و پیروزی یا شکست کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ سازمان شما می تواند در گرو این تحلیل ها باشد. البته اگر مایل به مشاوره ایمیل مارکتینگ هستید پیش از هر چیز، سابقه کاری چند مشاور ایمیل مارکتینگ را بررسی کرده و سپس از بین آن ها بهترین را انتخاب کنید. 

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

چه زمانی از ایمیل مارکتینگ استفاده می شود؟


ایمیل مارکتینگ معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک کسب و کار برای معرفی و تبلیغ محصول یا خدماتش، پیامی را با استفاده از ایمیل برای گروهی از افراد ارسال می کند. مشاور ایمیل مارکتینگ از بازاریابی ایمیلی در جهت توسعه ارتباط با مشتریان نیز استفاده می کند که محتوای این ایمیل ها را معمولا پیام های تبلیغاتی، پیشنهادی و … تشکیل داده و با هدف وفادار سازی مخاطب و آگاهی از برند اتفاق می افتد

 

مهم ترین اصل و قانون ایمیل مارکتینگ چیست؟


اجازه کاربران به عنوان مهم ترین اصل در ایمیل مارکتینگ مطرح است. اگر کاربر فعال اینترنت باشید قطعا روزانه تعداد زیادی ایمیل تبلیغاتی دریافت می کنید. امروزه سرویس های ایمیل نسبت به رفتار کاربران با انبوه ایمیل های دریافتی بسیار حساس و دقیق رفتار می کنند. در این صورت اگر مطابق اصول ایمیل مارکتینگ رفتار نکنید کمپین تبلیغاتی شما با شکست مواجه می شود. بنابراین اگر می خواهید رفتار هوشمندانه ای در استفاده از ایمیل مارکتینگ داشته باشید بهتر است از یک مشاور ایمیل مارکتینگ کمک بگیرد.

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

اما چگونه از کاربر اجازه بگیریم؟


ساده ترین راه برای کسب اجازه از کاربر برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی، استفاده از فرم های عضویت در سایت یا خبرنامه است. کاربران با تکمیل فرم های عضویت در سایت و یا خبر نامه به شما اجازه می دهند تا از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشید. راه دیگر کسب اجازه از کاربران به صورت مستقیم با دریافت ادرس ایمیل از خود مشتری است.

 

البته باید برای اجازه گرفتن از کاربر برای ارسال ایمیل، یک پیام جذاب طراحی کرده یا درون محتوای پیامتان پیشنهادی بدهید که کاربر نتواند آن را رد کند. طراحی چنین پیامی شاید به ظاهر کار ساده ای بیاید اما نیازمند تجربه و شناخت دقیق مخاطب هدف است. با هزینه کردن بر روی فرآیند مشاوره ایمیل مارکتینگ و کمک گرفتن از یک مشاور ایمیل مارکتینگ، هزینه شکست این کار را به حداقل برسانید. 

 

ایمیل های ارسالی در فرآیند ایمیل مارکتینگ در چند دسته طبقه بندی می شوند؟

 

در جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ، معمولا مشاور ایمیل مارکتینگ گزینه هایی را برای ارسال ایمیل به مدیران و صاحبان کسب و کارها ارائه می دهد که با هم فکری هم یکی از آن ها را انتخاب می کنند؛ این پیشنهاد ها در قالب موارد زیر خلاصه می شود:

 

  1. خبرنامه: بسیاری از شرکت ها و سازمان ها، آخرین مطالب و اخبار سایت خود را از طریق ارسال ایمیل به اطلاع مشتریان و مخاطبان می رسانند.
  2. Digest : این ایمیل ها خلاصه ای از فعالیت شرکت را به اطلاع مخاطب می رسانند و برای پیشنهادهای هفتگی یا ماهانه به مشتری مورد استفاده قرار می گیرند.
  3. ایمیل های اختصاصی: در ایمیل های تک محوری فقط پیرامون یک موضوع خاص اطلاعاتی برای مخاطب ارسال می شود.
  4. ایمیل های تبلیغاتی: در ایمیل های تبلیغاتی معمولا دیتابیسی از اطلاعات مشتری و مخاطب در اختیار فرد یا سازمانی است که شما با پرداخت هزینه به آن ها، پیام تبلیغاتی خود را برای آن دسته از مشتریان یا مخاطبان ارسال می کنید.
  5. ایمیل های تبادلی : ایمیل های تبادلی معمولا در انتهای عملیات کاربر در سایت برای او ارسال می شود و به نوعی حاوی پیام خوش آمد گویی، تاییدیه و یا اتمام فرآیند است.

 

بهترین خدمات ایمیل مارکتینگ



چگونه در ایمیل مارکتینگ موفق شویم؟


ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که به روشی مناسب و کم هزینه به جذب مشتری جدید و تقویت ارتباط با مشتری فعلی اقدام می نماید. آمار نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد مردم امریکا علاقمند به دریافت ایمیل های تبلیغاتی هستند. با توجه به این نکته که امروزه صندوق دریافت ایمیل کاربران اینترنت پر از ایمیل های تبلیغاتی است، انتخاب موثرترین روش ها برای بهبود ایمیل مارکتینگ در جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ از اهمیت زیادی برخوردار است. راهنمایی های یک مشاور ایمیل مارکتینگ در این زمینه می تواند مثمر ثمر باشد.

 

۷ نکته در موفقیت ایمیل مارکتینگ

 

  1. به موبایل اهمیت دهید!
    کاربری موبایل این روزها مورد توجه طراحان وب سایت و مشاور ایمیل مارکتینگ سازمان ها است و نشان می دهد مردم اغلب کارهای روزانه خود را از طریق موبایل انجام می دهند. به همین دلیل در فرآیند مشاوره ایمیل مارکتینگ نیز لازم است مشاور ایمیل مارکتینگ به کاربری موبایل توجه ویژه ای داشته باشید. چراکه آمار نشان می دهد بیش از ۵۵ درصد ایمیل ها در موبایل خوانده می شود. چند مورد از اصولی که باید رعایت کنید این است که از محتوای طولانی مدت بپرهیزید. زمان بارگزاری محتوا کوتاه باشد. از فیلم و عکس های طولانی با حجم زیاد استفاده نکنید و پیش از ارسال انبوه آزمایش کنید که پیام به آسانی و سرعت باز شود.
  2. ایمیل های خود را شخصی سازی کنید
    یکی از نکاتی که مشاور ایمیل مارکتینگ به آن توجه می کنند، شخصی سازی ایمیل ها است؛ زیرا قطعا پیام شما در میان حجم عظیمی از ایمیل های تبلیغاتی (زمانی که حاوی نام کاربر نباشد) گم خواهد شد. ضمن این که گیرندگان ایمیل علاقمند به پیامی هستند که با مشخصات و علایق شخصی آنها هماهنگ باشد. امروزه تنها خطاب کردن گیرنده ایمیل با نام کوچک کفایت نمی کند و باید با کسب اطلاعات تکمیلی از مخاطب پیام های متفاوت برای آنها ارسال کنید.
  3. علت را جستجو کنید
    چرا مشترکین ایمیل تبلیغاتی شما را باز می کنند؟ تخفیف های شگفت انگیز یا معرفی کالای جدید تنها علت باز کردن ایمیل ها نیست. مشاوره ایمیل مارکتینگ می تواند در مورد اینکه مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و چه موضوعاتی برایشان اهمیت دارد می تواند شما را در ارائه محتوای بهتر و جذاب تر در ایمیل تبلیغاتی راهنمایی کند. همچنین توجه داشته باشید که ایمیل شما از طریق چه وسیله ای باز و خوانده می شود. روانشناسی رفتار مخاطبان شما را در شخصی سازی هر بهتر کمپین ایمیل مارکتینگ یاری می رساند.
  4. از سیستم های ارسال خودکار ایمیل استفاده کنید
    ارسال خودکار ایمیل در موقعیت های متفاوتی که کاربر شما در آن قرار دارد می تواند ابزاری قدرتمند در جلب توجه مشتری به حساب آید. ثبت نام وبینار، پر کردن فرم تماس، دانلود فایل و … موقعیت هایی هستند که می توانید انجام موفقیت آمیز آن را به مخاطبان اطلاع دهید. به عنوان مثال برای برگزاری یک رویداد می توانید سلسله مراتبی از ایمیل طراحی کنید که مکان و زمان بندی رویداد، مطالب، ارائه ها و اطلاعات تکمیلی را در اختیار مخاطب قرار دهد.
  5. از محتوای تعاملی استفاده کنید!
    چویا بودن محتوا می تواند بر اساس مکان و آب و هوای مخاطب متفاوت باشد و تعاملی بودن ایمیل شامل امکانات انیمیشنی یا نمایش اسلایدری است که به کمک نرم افزارهای HubSpot و MovableInk می توان طراحی کرد.
  6. از پنجره های تبلیغاتی استفاده کنید
    پنجره های تبلیغاتی یا به عبارتی pop up یکی از راه های موثر در افزایش لیست ایمیل مشتریان به حساب می آیند که معمولا در مشاوره ایمیل مارکتینگ به عنوان یک گزینه مطرح می شود. اگرچه این ابزار برای برخی افراد ناخوشایند است اما همچنان سایت های زیادی از آن استفاده می کنند. برای استفاده موثر از پنجره های تبلیغاتی بهتر است از قالب های آماده استفاده نکنید، با زبان عامیانه با مخاطب گفتگو کنید و مخاطب را با تصویر مناسبی به ثبت نام در سایت ترغیب کنید.
  7. بررسی و آنالیز ترافیک ناشی از اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ
    در ایمیل مارکتینگ استفاده از سیستم ترکینگ برای جمع اوزی و آنالیز داده و اطلاعات بسیار حیاتی است. به کمک این ابزار مشاور ایمیل مارکتینگ از موفقیت و یا شکست کمپین بر اساس معیارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده می کند و راهکارهایی برای بهبود اوضاع و هدایت کمپین به سمت اهداف سازمانی می نماید.

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ

 

خدمات ایمیل مارکتینگ شامل چیست؟

 

  • طراحی و سفارشی سازی ایمیل و خبرنامه متناسب با بازار هدف و مخاطب کسب و کار شما
  • برنامه ریزی زمانی کمپین ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل های خودکار
  • مانیتورینگ ارسال ها و دریافت ها
  • بررسی رفتار دریافت کننده ایمیل
  • طراحی سیستم پاسخگویی خودکار به سرویس ها
  • طراحی و اجرای فرم های دریافت ایمیل و خبرنامه در سایت

 

چگونه می توان از ایمیل مارکتینگ به بهترین نحو استفاده کرد؟


قدم اول در اجرای ایمیل مارکتینگ دریافت و جمع آوری ایمیل مخاطبان با رضایت آنها است. برای این کار راه های بسیاری از جمله درخواست مستقیم، خبرنامه، پنجره های تبلیغاتی و … وجود دارد.

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ

 

در ایمیل مارکتینگ از چه محتوایی می توان استفاده کرد؟


ایمیل یک ابزار بسیار انعطاف پذیر است که طیف گسترده از محتوا از جمله متن، عکس، ویدئو، لینک و … را شامل می شود. ایمیل به عنوان ابزاری سازگار در اختیار مشاور ایمیل مارکتینگ و صاحبان کسب و کار است تا پیام خود را به مخاطب و مشتری برسانند. به همین علت بسیاری از افراد بدون آشنایی با اصول و تکنیک های ایمیل مارکتینگ از این ابزار استفاده می کنند.

 

مهم ترین نگرانی مشاور ایمیل مارکتینگ و صاحبان کسب و کار از اجرای کمپین بازاریابی ایمیلی چیست؟


تبدیل ایمیل های ارسالی به اسپم یا هرزنامه در کمپین ایمیل مارکتینگ یکی از نگرانی های اجرا کنندگان این کمپین ها است. سرویس های smtp و سرویس دهنده های ایمیل مارکتینگ از جمله mailerlite برای حل این مشکل ایجاد شده اند.

 

ایمیل مارکتینگ

 

مهم ترین اشتباه در اجرای ایمیل مارکتینگ چیست؟


یکی از اشتباهات رایج صاحبان کسب و کار که توسط مشاور ایمیل مارکتینگ به شدت مورد انتقاد قرار می گیرد اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی، خرید بانک ایمیل و ارسال پیام تبلیغاتی برای آنها است. به علت عدم دسته بندی مخاطب و ارسال ایمیل های شخصی سازی نشده و عدم شناخت کافی مخاطب، ایمیل های ارسالی اسپم تلقی شده و از اعتبار کسب و کار کاسته می شود. در این زمان مشورت با فرد خبره در زمینه مشاوره ایمیل مارکتینگ می تواند از انجام این رفتارهای غلط جلوگیری نماید.

 

ایمیل مارکتینگ به عنوان اثربخش ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ


طبق آمار ایمیل مارکتینگ به عنوان موثرترین ابزار دیجیتال مارکتینگ با نرخ بازدهی ۷۵ درصد گزارش شده است. لذا به صاحبان کسب و کارها پیشنهاد می شود با تدوین درست و مناسب استراتژی های ایمیل مارکتینگ و استفاده از راهنمایی های مشاور ایمیل مارکتینگ از این ابزار در جهت توسعه و پیشبرد اهداف سازمانی بهره گیرند.

 

اهمیت مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟


در دنیای امروز راه های بسیاری برای تبلیغ و فروش یک محصول وجود دارد. استفاده از روش های بازاریابی دیجیتال از جمله استفاده از شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و … به عنوان محبوب ترین ابزارها شناخته شده اند. ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین روش ها در تولید سرنخ، تبدیل مخاطب به مشتری و وفادار سازی مشتریان است.

 


۳ دلیل اهمیت ایمیل مارکتینگ در کسب و کارهای امروزی چیست؟

 

  1. ایمیل بهترین راه ارتباط است
    طبق آمار حدود ۹۰ درصد افراد در طول روز ایمیل شخصی خود را چک می کنند. به همین دلیل ایمیل مارکتینگ یکی از روش های مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان است.
  2. لیستی از ایمیل های مشتریان داشته باشید
    برای اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ شما به یک لیست جامع و کامل از اطلاعات و ایمیل های مشتریان نیاز دارید. این لیست را برای همیشه نزد خود داشته باشید.
  3. ایمیل بازدهی خوبی دارد
    در بازاریابی، محصولاتی که به وسیله ایمیل معرفی می شوند شانس بیشتری برای فروش دارند. به همین علت نیز هست که استفاده از تجربیات مشاور ایمیل مارکتینگ در سال های اخیر توسط صاحبان کسب و کار گسترش یافته است.  نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ ۳۸۰۰ درصد است در صورتیکه که این رقم برای شبکه های اجتماعی یک سوم است. ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه های تبلیغاتی آنلاین است که می تواند بازدهی خوبی برای سازمان شما ایجاد کند.

 

اهمیت مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

از تولد و پیدایش ایمیل مارکتینگ چه می دانید؟


در سال ۱۹۷۸ اولین ایمیل انبوه برای ۴۰۰ مشتری از طریق آرپانت ارسال شد. نتیجه این ایمیل مارکتینگ فروش ۱۳ میلیون دلاری محصولات DEC بود. از همان روز ایمیل به عنوان یکی از ابزارهای موثر بازاریابی معرفی شد.

 

پدر ایمیل مارکتینگ چه کسی است؟


گری توئرک پس از ارسال اولین ایمیل انبوه و ایجاد فروش چند میلیون دلاری به پدر ایمیل مارکتینگ شهرت یافت.

 

اهداف مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

بمباران ایمیل مارکتینگ


پیش از معرفی اینترنت، بازاریابی مستقیم و بازاریابی تلفنی به عنوان روش های پر هزینه مورد استفاده بازاریابان قرار داشتند. در سال ۱۹۹۱ با معرفی اینترنت، سبک زندگی و بازاریابی نیز متحول شد. با معرفی اولین سرویس ایمیل مبتنی بر وب توسط Hotmail این امکان در اختیار بازاریابان قرار گرفت که استراتژی های بازاریابی را تغییر دهند و به روش کم هزینه تری محصولات خود را به مخاطب معرفی کنند. درسترسی رایگان به ایمیل دنیای بازاریابی را متحول ساخت.

 

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

 

  • بازگشت سرمایه بالا
    بازگشت سرمایه بدین معناست که چه مقدار پول به ازای هر ریال خرج کردن به شرکت باز می گردد. نرخ بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ به طور دقیق توسط مشاور ایمیل مارکتینگ قابل اندازه گیری و محاسبه است و ثابت شده اگر به درستی از ایمیل مارکتینگ استفاده شود بازگشت سرمایه آن بسیار بالا است. اخیرا ایمیل مارکتینگ به عنوان موثرترین ابزار دیجیتال مارکتینگ شناخته شده است.
  • ارزان و سریع بودن
    ایمیل مارکتینگ زمانی که به درستی توسط یک مشاور ایمیل مارکتینگ انجام شود، در مقایسه با سایر روش های بازاریابی ارزان تر و سریع تر خواهد بود زیرا به طور کلی یک لیست ایمیل از مشتریان و یک ادرس ایمیل برای شرکت لازم داریم.
  • انعطاف پذیری بالا
    ایمیل مارکتینگ هیچ محدودیتی در اجرا ندارد و هر محتوایی قابلیت ارسال به صورت ایمیل را دارد. . تعیین کردن محتوای مناسب در مشاوره ایمیل مارکتینگ انجام می شود.
  • رفتار مصرف کننده
    با استفاده از سرویس های ارسال ایمیل می توان رفتار گیرنده پیام را بررسی و تحلیل نمود. در نتیجه سازمان ها با خرید این سرویس ها می توانند حجم زیادی از اطلاعات رفتار مخاطب خود را بدست آوردند.
  • هدف گیری مستقیم
    ایمیل مارکتینگ این امکان را دارد که پیام هدف گیری شده و شخصی سازی شده برای افراد ارسال نماید. این در حالی است که امکان سفارشی سازی محتوا در سایر کانال های بازاریابی انلاین امکان پذیر نخواهد بود. براس سفارشی سازی پیام ها، باید از مشاور ایمیل مارکتینگ خبره کمک بگیرید. 
  • امکان تست محتوا
    از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش ارزان برای آزمایش محتوای متفاوت می توان استفاده کرد.

 

جسله مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

  • ضرورت داشتن ایمیل برای افراد
    به ازای هر فرد حداقل ۱ ایمیل وجود دارد. چراکه برای ثبت نام و وارد شدن به هر شبکه اجتماعی یک ادرس ایمیل لازم است. می توان گفت ایمیل مارکتینگ نسبت به بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار موثرتر است.
  • ارتباط موضوعی
    کاربران می توانند محتوای مرتبط با موضوعات مورد علاقه خود را در ایمیل شان دریافت کنند. این امکان برای مشاور ایمیل مارکتینگ ، برنامه ریزی و ارسال پیام های شخصی سازی شده را فراهم می کند.

 

معایب ایمیل مارکتینگ

 

  • دسترسی به اینترنت
    ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که دسترسی به آن به اینترنت وابسته است.
  • امکان اسپم شدن ایمیل
    ارسال ایمیل های تبلیغاتی بیش از حد و غیر مرتبط برای مخاطب می تواند نرخ اسپم شدن ایمیل های شما را افزایش دهد و به برند کسب و کارتان آسیب جدی وارد نماید.
  • عدم دریافت ایمیل توسط مخاطب
    به دو دلیل ایمیل به دست مخاطب مورد نظر ما نمی رسد. اولین دلیل آن است که ایمیل ارسالی از نظر طراحی بسیار ضعیف است و توسط نرم افزارهایی فیلتر می شود و به مخاطب تحویل داده نمی شود. دومین دلیل آن است که افراد به شرایطی آدرس ایمیل خود را تغییر می دهند و اگر شما لیست به روز و جدیدی از ایمیل مشترکین نداشته باشید نرخ عدم دریافت ایمیل برای مخاطب تان افزایش می یابد. اگر شما هم با این مشکل در ایمیل مارکتینگ مواجه هستید، می توانید در جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ موضوع را با مشاور ایمیل مارکتینگ مطرح کنید تا ایشان مشکل شما را حل نماید.
  • عدم ریسپانسیو بودن طراحی ایمیل
    اگر ایمیل به طور کاملا درستی برای مخاطبین نمایش داده نشود و موجب اذیت او شود به احتمال زیاد با حذف ایمیل و لغو اشتراک توسط او مواجه می شوید.

 

خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ


در چه کسب و کارهایی از ایمیل مارکتینگ استفاده می شود؟


بسیاری از شرکت ها و سازمان ها که حضور فعالی در دنیای دیجیتال دارند برای مشتریانشان لندینگ پیج هایی طراحی می کنند که تنها با یک کلیک مخاطب را به صفحه محصول هدایت کند. در تجارت الکترونیک رقابت میان کسب و کارها شدید است و ایمیل مارکتینگ به عنوان روشی موثر و ثابت شده در ایجاد تمایز با سازمان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه کم و اجرای آسان بازاریابی ایمیلی آن را به ابزاری مناسب و در دسترس همگان تبدیل کرده است. اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ با هدف گیری مناسب و درست می تواند نتیجه رضایت بخشی برای سازمان رقم بزند. این کار معمولا با همکاری مشاور ایمیل مارکتینگ برگزاری جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ در سازمان انجام می شود.

 

با ظاهری مناسب به مهمانی ایمیل کاربران بروید؟


وارد شدن به صندوق دریافت ایمیل کاربران مانند رفتن به مهمانی است. پس با لباس های زیبا و مناسب به مهمانی بروید و بهترین رفتار را از خود نشان دهید و لحن مناسبی داشته باشید.

 

هزینه مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

مدت زمان مشاوره ایمیل مارکتینگ


جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ حداقل ۶ ماه و در ۳ مرحله طراحی و اجرا می شود. این سه مرحله شامل زیر ساخت ، حفظ مشتری و توسعه کسب و کار است. اما در نهایت مدت زمان، میزان مسئولیت و هزینه مشاوره ایمیل مارکتینگ بر اساس توافق طرفین می تواند تعیین گردد.

 

گام اول در مشاوره ایمیل مارکتینگ


در فاز اول جسات مشاوره ایمیل مارکتینگ برنامه ۳۰ ساعته پیشنهاد می شود که گلوگاه های ضروری کسب و کار و فروش محصول شناسایی می شود و اقدامات سریع برای بهترین نتیجه گیری پیشنهاد و اجرا می شود.
در ماه اول ۴ جلسه دو ساعته و ماه دوم برگزاری ۸ جلسه دو ساعته پیشنهاد می شود. در انتهای مرحله اول با برگزاری یک جلسه ۱ ساعته اقدامات انجام شده و تصمیمات گرفته شده برای ادامه همکاری مورد سنجش قرار می گیرد.

 

هزینه مشاوره ایمیل مارکتینگ


هزینه هر ساعت مشاوره ایمیل مارکتینگ با توجه به اندازه و شرایط پروژه و تخصص مشاور ایمیل مارکتینگ می تواند بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.

 

شرایط پرداخت هزینه مشاوره ایمیل مارکتینگ


هزینه مشاوره ایمیل مارکتینگ بسته به توافق طرفین به صورت پیش پرداخت و مابقی در فواصل زمانی مشخص پرداخت خواهد شد.

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ

 

پیش نیاز مشاوره ایمیل مارکتینگ چیست؟


پیشنهاد می شود افراد حاضر در جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ را گذرانده باشند. این کار موجب تسریع در انجام کارها و تصمیم گیری ها می شود به گونه ای که مدت زمان مشاوره ایمیل مارکتینگ موثر تر و با هزینه کمتری انجام خواهد شد.

 

چرا مشاور بازاریابی اینترنتی، ایمیل مارکتینگ را نادیده می گیرد؟


چشم پوشی از ایمیل مارکتینگ یکی از بزرگترین خطاهای یک مشاور بازاریابی دیجیتال است. بهترین روش اجرای ایمیل مارکتینگ با استفاده از طراحی لندینگ پیج و هدایت مشتری برای بازدید از محصولات و خدمات است. طراحی صفحات فرود یکی از مباحث بسیار مهم در ایمیل مارکتینگ است که طراحان و برنامه نویسان حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند. ارسال ایمیل حاوی فایل های رایگان و آموزشی در زمینه مورد نیاز مخاطب در بازه های زمانی مشخص می تواند در نهایت منجر به افزایش فروش سازمان شود. مهم ترین نکته در جلوگیری از اسپمینگ ایمیل آن است که کاربر هر زمان که مایل بود بتواند عضویت را لغو کند.

 

ارسال ایمیل انبوه با محتوای مفید!


ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از مفیدترین و تاثیرگذارترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال شناخته شده است. بسیارند ایمیل هایی که این توانایی را دارند با محتوای غنی به تبلیغ و برندسازی محصولات و سازمان شما می پردازند. ایمیل مارکتینگ ابزاری هدفمند برای ارسال گروهی پیام به مخاطبان است که بازدهی بالایی دارد. البته در عین مفید بودن، باید به صورت اصولی نیز انجام شود که بهترین راه استفاده از مشاور ایمیل مارکتینگ است. 

 

جمع آوری اطلاعات مخاطبان با هدف اطلاع رسانی


شما در ایمیل مارکتینگ برای تبلیغ کسب و کار و محصولات تان ابتدا به پایگاه داده ای از اطلاعات و ایمیل های مشتریان احتیاج دارید.

 

ارسال ایمیل در فرآیند ایمیل مارکتینگ برای رسیدن به اهداف زیر صورت می گیرد:

 

  • جذب مخاطب و کاربر جدید
  • بهبود ارتباط با مشتریان
  • معرفی و تبلیغ محصولات و شرکت
  • دسترسی به جامعه مشتریان

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ

 

مراحل ۴ گانه ایمیل مارکتینگ

 

  1. طراحی کلی ایمیل
    طراحی قالب کلی ایمیل ، چیدمان و رنگ بندی
  2. تولید محتوای جذاب
    تولید عناوین و محتوای جذاب
  3. زمانبندی ارسال
    تعیین بهترین زمان ارسال ایمیل ها بر اساس رفتار مخاطب کسب و کار شما
  4. بهینه سازی به کمک بازخوردها
    بهینه سازی ایمیل ها از نظر محتوایی ، طراحی ظاهری و زمان ارسال بر اساس آنالیز بازخوردها

 

بانک اطلاعاتی پکیج های ایمیل مارکتینگ

 

  • لیست تجاری
  • لیست دانشجویان
  • مدیران کسب و کارها
  • مدیران آژانس های مسافرتی

 

مدت زمان ارسال ایمیل در ایمیل مارکتینگ چقدر است؟

  • ۲۴ ساعت
  • ۴۸ ساعت

 

خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

چگونه بهترین نتیجه را از ایمیل مارکتینگ بگیریم؟


ایمیل به عنوان یک ابزار ارتباطی تونسته است جایگاه بسیار خوبی در بین صاحبان کسب و کار بدست آورد. برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ لازم است محتوای پیام شما توجه مخاطب را به خود جلب کند و آن مخاطب به محصول یا خدمت شما نیاز داشته باشد. ما می توانیم در ارسال ایمیل های گروهی و تبلیغاتی همراه شما باشیم. 



آمارهای جهانی از ایمیل مارکتینگ

 

  • ۷۲ درصد کاربران روی دکمه تخفیفات کلیک می کنند.
  • ۷۰ درصد کاربران اینترنت ایمیل خود را با گوشی موبایل چک می کنند.
  • افزایش نرخ کلیک تا ۳۰۰ درصد
  • بازگشت هزینه تا ۴۴ برابر سرمایه

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ

 

مزیت های اتوماسیون سازی ایمیل مارکتینگ

 

  1. تاثیر گذاری بالا
    ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی دیجیتال در بین افراد است. بیش از ۹۰ درصد کاربران اینترنت روزانه از ایمیل خود استفاده می کنند که این آمار نشان دهنده نفوذ پذیری فوق العاده بالای این ابزار در بین افراد و سازمان ها است. طبق بازخوردهای دریافت شده می توان گفت ایمیل مارکتینگ ۴۰ برابر بیشتر از بازاریابی شبکه های اجتماعی در جذب مشتریان جدید موفق بوده است.
  2. صرفه جویی در زمان و هزینه
    تنظیم سیستم اتوماسیون ارسال ایمیل نسبت به نوشتن دستی زمان و هزینه کمتری نیاز دارد به همین دلیل بازدهی آن را افزایش پیدا می کند؛ به همین دلیل توسط مشاور ایمیل مارکتینگ به سازمان ها پیشنهاد می شود. ارسال ایمیل های خودکار در زمان های خاص مثل تبریک عید ، تبریک تولد و … می تواند ۹۰ درصد در بودجه ایمیل مارکتینگ صرفه جویی نماید.
  3. برندسازی دائمی
    اتوماسیون سازی ایمیل ها این امکان را در اختیار صاحبان کسب و کار و مشاور ایمیل مارکتینگ سازمان قرار می دهد تا زمان بیشتری صرف برندسازی شرکت نمایند. چرا که هدف از ایمیل مارکتینگ تنها ارسال تعدادی پیام به جمعی از مخاطبین نیست. در ایمیل مارکتینگ ما به دنبال زمینه سازی برای فروش محصولات و آماده سازی مشتریان هستیم.
  4. تعامل با مشتریان
    اتوماسیون سازی ایمیل می تواند در برقراری ارتباط آسان تر و سریع تر با مخاطبان موثر باشد. در گام اول لازم است محتوای مناسب و مفید در جهت نیاز مخاطبان تان تولید و ارسال نمایید.  برای تولید محتوای مفید و مناسب، حتما در جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ با مشاور ایمیل مارکتینگ به یک تفاهم مشترکی برسید زیرا تنها شما هستید که می توانید مشاور ایمیل مارکتینگ شرکت را در مورد جزئیات پیام هایی که قصد ارسال آن ها را دارید راهنمایی کنید. در نهایت مشاهده خواهید کرد که مشتری با اطمینان از شرکت شما خرید خواهد کرد.

 

انواع مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

  • مشاوره ایمیل مارکتینگ حضوری :

در صورتی که مایل هستید در جلسه حضوری در خصوص کسب و کار شما و چگونگی پیاده سازی فرآیند ایمیل مارکتینگ صحبت کنیم لطفا فرم اطلاعات زیر را تکمیل نمایید. 

 

  • مشاوره ایمیل مارکتینگ تلفنی:

برای مشاوره ایمیل مارکتینگ به صورت تلفنی لازم است ابتدا از طریق فرم زیر اطلاعات کسب و کارتان را برای ما ارسال کنید. پس از بررسی زمان جلسه مشاوره تلفنی به شما اطلاع داده می شود.

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان

 

آیا ایمیل مارکتینگ ابزار مناسبی برای تبلیغات گروهی است؟


آمار های دیجیتال و تجربه شخصی نشان می دهد ایمیل همچنان در بین کاربران اینترنت مورد استفاده است و اکثر افراد ایمیل های دریافتی خود را مطالعه می کنند.

 

آمار ناب ایمیل مارکتینگ!

 

  • بیش از ۳.۸ میلیارد اکانت ایمیل در کل دنیا وجود دارد.
  • بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ به ازای هر یک دلار هزینه ۳۸ دلار سود برآورد شده است.
  • نزدیک ۶۰ درصد از مشتریان از طریق لینکی که در ایمیل برایشان ارسال شده خرید می کنند.
  • ایمیل مارکتینگ ۴۰ برابر موفق تر از فیس بوک و توییتر مشتریان را به خود جذب می کند.

 

گام به گام اجرای ایمیل مارکتینگ

 

  1. داشتن استراتژی مناسب


    اگر در فرآیند ایمیل مارکتینگ استراتژی درستی نداشته باشید و از مشاور ایمیل مارکتینگ در این زمینه بهره ای نگیرید احتمال بیشتری دارد که در دریای ایمیل های صندوق دریافت مشتری تان غرق می شوید. هر نفر روزانه به طور متوسط ۱۲۱ ایمیل دریافت می کند. این آمار نشان می دهد اگر اگر در فرآیند مشاوره ایمیل مارکتینگ استراتژی مناسب برای متمایز سازی خود نسبت به رقبا طراحی نکنید در سیل ایمیل های مشتریان گم خواهید شد.
  2. ایجاد عضویت و ثبت نام ایمیلی در سایت


    امکان عضویت و ثبت نام در سایت با دریافت ایمیل کاربران به شما کمک می کند لیستی از ایمیل مخاطبان تان در اختیار داشته باشید. این راهکار باعث کاهش خطر ابتلا به اسپم می شود چرا که افراد با اجازه و خواست خودشان ایمیل شان را در اختیار شما قرار داده اند.
  3. گسترش بانک اطلاعاتی ایمیل مارکتینگ


    – پاپ آپ خروج یکی از روش های رایگان برای دریافت ایمیل افراد است. در این روش قبل از خروج از سایت پنجره ای برای دریافت ایمیل کاربر باز می شود.
    – محتوای رایگان در ازای ایمیل راهی است که معمولا توسط مشاور ایمیل مارکتینگ پیشنهاد می شود و بسیاری از سایت ها از آن استفاده می کنند. در این روش اطلاعات مورد نیاز کاربر بدون پرداخت هزینه از طریق ایمیل برای او ارسال می شود.
    – فرم های ثبت نام موجود در بالای سایت یا در صفحات پر بازدید قرار داده می شود و مخاطب برای مطالعه محتوای مرتبط یا جدیدترین مقالات سایت ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد.
  4. تولید محتوای مناسب


    مهم ترین و حیاتی ترین بخش ایمیل مارکتینگ تولید محتوای مناسب، جذاب و مخاطب پسند است. اگر مخاطب از محتوای شما راضی باشد به احتمال زیاد دفعه بعدی نیز ایمیل شما را باز می کند. اما اگر محتوا برای خواننده جذاب نباشد ممکن است از گزینه لغو اشتراک استفاده کند. بهتر است ایمیل حاوی اطلاعات ارزشمند باشد و با لحنی طنز، خودمانی و صمیمی با کاربر صحبت کند. همچنین پیشنهاد می شود فضای ایمیل ساده و خلوت باشد. برای ساخت محتوای جذاب مشاور ایمیل مارکتینگ می تواند به شما کمک کند.
  5. ارسال ایمیل در زمان مناسب


    شاید در نظر شما تنها ارسال ایمیل مهم باشد اما برای یک مشاور ایمیل مارکتینگ خبره جزئیاتی مانند زمان ارسال ایمیل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. زمان ارسال ایمیل به این دلیل اهمیت دارد که هر چه زمان ارسال ایمیل تبلیغاتی شما به مخاطب نزدیک تر به زمانی باشد که او صندوق دریافت ایمیل خود را چک می کند قطعا پیام شما در بالای لیست قرار دارد و احتمال باز شدن ان بیشتر می شود. آمار نشان می دهد ساعت ۱۰ صبح بیشترین ترافیک چک کردن ایمیل را در سراسر دنیا شاهد هستیم. بدین ترتیب مشاور ایمیل مارکتینگ سازمان شما باید برنامه زمانی ارسال ایمیل را در ساعت پر بازدید قرار دهد تا با احتمال بیشتری توسط کاربر باز شود. البته ساعت چک کردن ایمیل به عوامل مختلفی از جمله سن ، جنس، شغل و … بستگی دارد.
  6. استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ


    سرویس های ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای تبلیغات ایمیلی و ارسال انبوه است که انجام تبلیغات را به صورت اتوماسیون بر عهده می گیرد.

 

خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ

 


قدرتمندترین سرویس های ایمیل مارکتینگ


در این بخش تعدادی از سرویس ها و پلتفرم های ایمیل مارکتینگ که ممکن است نام آن ها را از یک مشاور ایمیل مارکتینگ و در جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ بشنوید را به شما معرفی می کنیم. بعضی از این ابزارها برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ مناسب هستند و برخی دیگر در سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. ممکن است بر حسب تجربه و نیاز به تحلیل نتایج کمپین ایمیل مارکتینگ نوع خاصی از سرویس های معرفی شده برای کسب و کار شما موثر تر باشد. نسخه های رایگان ارائه شده توسط اکثر این سرویس ها می تواند شما را در انتخاب بهتر یاری رساند.

 

  • سرویس ایمیل مارکتینگ MailerLite


سرویس MailerLite ابزار مناسب و کاربردی برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ در بیشتر کشورهای دنیا است که لندینگ پیج و سیستم ارسال ایمیل خودکار را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. پاپ آپ امکان ویژه این سرویس ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار ها است که بتوانند افراد را به عضویت در خبرنامه و … ترغیب کنند. MailerLite ابزار موثری در افزایش ترافیک وب سایت و بهبود نرخ تبدیل است. هزینه مناسب و اندک این سرویس ایمیل مارکتینگ موجب شده بسیاری از بازاریابان و مشاوران دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنند. کسب و کارها با ارتقای پنل خود می توانند ایمیل های گروهی بیشتری برای مخاطب خود ارسال نمایند.

  • سرویس Constant Contact


هزینه ایمیل مارکتینگ توسط این سرویس برای ۶۰ روز اول رایگان و بعد از آن برای هر ماه حداقل ۲۰ دلار
Constant Contact یکی از سرویس های معروف ایمیل مارکتینگ محسوب می شود. قالب های آماده شده در این سرویس قابلیت شخصی سازی دارند. انواع معرفی محصول، پنل های تخفیف، پرسشنامه، ایمیل های مناسبتی و تبریک و … در این سرویس ارائه شده اند. ثبت نام و استفاده از ۶۰ روز رایگان این سرویس بدون نیاز به کارت اعتباری و … قابل استفاده است. این سرویس ایمیل مارکتینگ به دلیل داشتن قالب جذاب و مناسب برای موبایل یکی از محبوب ترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ در بین کاربران است.

  • سرویس Campaign Monitor


هزینه سرویس ایمیل مارکتینگ از ۹ دلار به ازای هر ماه شروع می شود.
Campaign Monitor با ارائه کمپین های حرفه ای ایمیل مارکتینگ محیط مناسب و حرفه ای را برای کسب و کارها فراهم می کند. امکان ویرایش قالب های پیش فرض در این سرویس یکی از مزیت های آن است. همچنین امکان تجزیه و تحلیل کمپین ایمیل مارکتینگ اجرا شده و اندازه گیری بازدهی آن سبب می شود مشاور ایمیل مارکتینگ بتواند کمپین را به بهترین نحو بهینه سازی کند. شخصی سازی ایمیل ها می تواند نرخ تعامل ایمیل را تا حد زیادی افزایش دهد.

  • سرویس ایمیل مارکتینگ MailChimp


قیمت سرویس ایمیل مارکتینگ با محدودیت ۱۲۰۰۰ ایمیل و ۲۰۰۰ کاربر رایگان و برای سرویس های بیشتر از این تعداد از ۱۰ دلار در ماه به بالا
سرویس MailChimp به علت رایگان بودن خدماتش میلیون ها کاربر از سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. مشاور ایمیل مارکتینگ کسب و کارهای نوپای ایرانی نیز این سرویس ایمیل مارکتینگ را نسبت به سایر سرویس ها ترجیح می دهند. ارائه بیش از ۳۰۰ قالب پیش فرض با امکان ویرایش متناسب با سلیقه شما و تعیین زمان ارسال ایمیل برای موقعیت های جغرافیایی متفاوت از مزیت های سرویس MailChimp به حساب می آید. این سرویس انواع اموزش های ویدئویی را برای کاربری ساده تر مخاطب آماده و ارائه نموده است.

 

مشاور ایمیل مارکتینگ

 

  • سرویس ایمیل مارکتینگ Sender


این سرویس در نسخه رایگان خود لیستی از ۲۵۰۰ کاربر و حداکثر ارسال ایمیل ۱۵۰۰۰ عدد در ماه در نظر گرفته است. Sender برای کسب و کارها این امکان را فراهم کرده است تا لیست بزرگی از مخاطبان را جمع آوری کنند.

  • سرویس AWeber


قیمت سرویس ایمیل مارکتینگ AWeber به مدت ۳۰ روز رایگان و بعد از آن به ازای هر ماه از ۱۹ دلار شروع می شود. برای اطلاع دقیق و به روز از قیمت این سرویس می توانید با مشاور ایمیل مارکتینگ شرکت خود مشورت کنید
AWeber سرویس تبلیغات ایمیلی است که با طراحی ساده و کاربری آسان برای استارتاپ ها طراحی شده است. اتصال به وردپرس، پاسخ دهی خودکار، چت آنلاین و … از امکانات این سرویس ایمیل مارکتینگ است. ویژگی جالب این سرویس سیستم دلیوری ایمیل است که از طریق سرورها بررسی و اعلام می شود.

  • سرویس ایمیل مارکتینگ SendinBlue


یکی از سرویس های ایمیل مارکتیگ که در جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ توسط مشاور ایمیل مارکتینگ احتمالا مطرح می شود، سرویس ایمیل مارکتینگ SendinBlue است. هزینه ایمیل مارکتینگ با سرویس SendinBlue تا ۳۰۰ ایمیل در شبانه روز به صورت رایگان قابل استفاده است و برای تعداد ایمیل های بیشتر حداقل هزینه ۲۵ دلار در ماه خواهد بود.
این سرویس در کنار ایمیل مارکتینگ امکان ارسال sms را نیز دارد و روزانه بیش از ۳۰ میلیون ایمیل و پیامک از طریق آن ارسال می شود. قالب های ایمیل بسیار زیبای SendinBlue یکی از مزیت های آن محسوب می شود.

  • سرویس GetResponse


قیمت این سرویس ایمیل مارکتینگ برای ۳۰ روز اول رایگان و بعد از آن از ۱۵ دلار تا ۱۱۹۹ دلار در هر ماه خواهد بود.
GetResponse یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که از ۲۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند. همچنین مدیریت ارتباط با مشتری، خدمات مربوط به صفحات فرود و برگزاری وبینار در این سرویس قابل انجام است. این سرویس از ۵۰۰ قالب ایمیل پشتیبانی می کند و خدماتی از جمله فرم های پاسخگویی، انجام تست A/B ، سیستم دلیوری و پاسخگویی خودکار را به کاربران ارائه می نماید. حرفه ای و تخصصی بودن این سرویس یکی از دلایل گران بودن آن نسبت به سایر سرویس ها است و معمولا برای کسب و کارهای بزرگ توسط مشاور ایمیل مارکتینگ پیشنهاد می شود.

  • سرویس ایمیل مارکتینگ ActiveCampaign


هزینه ایمیل مارکتینگ با سرویس ActiveCampaign از ۳۹ دلار در ماه شروع می شود و حداکثر قیمت سرویس برای هر ماه ۲۲۹ دلار است. البته قبل از سفارش و خرید سرویس می توانید نسخه آزمایشی رایگان را از طریق سایت دانلود کنید.
یکی از سرویس های گران قیمت ایمیل مارکتینگ اکتیو کمپین است که خدماتی شامل مدیریت ارتباط با مشتری، چت آنلاین و … ارائه می دهد. در این سرویس با ادغام مدیریت ارتباط با مشتری و ایمیل مارکتینگ می توانید کمپین ایمیل مارکتینگ را هدفمندتر اجرا کنید.

  • سرویس iContact


iContact سرویس ایمیل مارکتینگ است که از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از پزطرفدارترین سرویس ها به حساب می آید. هزینه سرویس ایمیل مارکتینگ iContact از ۱۴ دلار در ماه شروع می شود که با وجود طراحی حرفه ای، کاربری آسانی دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سرویس که توسط مشاور ایمیل مارکتینگ مورد استقبال قرار گرفته است، امکان دسته بندی مشتریان بر اساس سلیقه آنهاست به گونه ای که احتمال موفقیت کمپین افزایش یاید.

  • سرویس Benchmark


از آن جایی که یکی از دغدغه هایی که در جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ توسط صاحبان کسب و کار مطرح می شود، صرفه جویی در هزینه هاست، این سرویس ایمیل مارکتینگ با ارائه طرح های جذاب و خلاقانه نیاز شما به طراح و گرافیست را برطرف می نماید. با استفاده از سرویس Benchmark می توانید مشتریان تان را به شبکه های اجتماعی یا وب سایت کسب و کارتان هدایت کنید. این ابزار می تواند انتخاب مناسبی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک باشد.

  • سرویس Yesware


Yesware یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ است که کسب و کارهای B2C از آن استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و گزارش تعداد ایمیل های باز شده و کلیک شده از جمله خدمات این سرویس می باشد.

  • سرویس ارسال ایمیل انبوه VerticalResponse


با کمک سرویس VerticalResponse شما می توانید ایمیل های شخصی سازی شده و هدفمند برای مخاطبان تان ارسال کنید. امکان تست ایمیل و ایجاد صفحات فرود از مشخصات این سرویس ایمیل مارکتینگ به شمار می آید.

  • اپلیکیشن Hemingway


این سرویس با ارائه ویرایشگر آنلاین، ظاهر مناسبی از محتوا را برای شما به نمایش می گذارد تا به بهترین نحو با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.

  • سرویس ایمیل مارکتینگ Cakemail


کار کردن با این سرویس بسیار ساده است. پس از انتخاب قالب ایمیل متن پیام را به آن اضافه می کنیم و پیام آماده ارسال به مخاطبان است. اسپم نشدن ایمیل، تست A/B و داشتن سایر ابزارهای تحلیل از ویژگی های سرویس Cakemail است.

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

کمپین های تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ چگونه ارزیابی می شوند؟

 

یکی از کارهایی که باید در همه مراحل در کمپین های تبلیغاتی توسط مدیر کسب و کار و مشاور ایمیل مارکتینگ شرکت انجام شود، ارزیابی کمپین های تبلیغاتی است. این کار به طرق مختلف انجام می شود که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم داشت.

  • نرخ تحویل یا دلیوری : این عدد نشان می دهد چه تعداد ایمیل ها به دست مخاطب رسیده و چه تعداد آنها اسپم شده و کاربر انها را ندیده است.
  • نرخ باز شدن ایمیل : نشان دهنده آن است که چند درصد ایمیل ها توسط کاربر باز شده است.
  • نرخ کلیک : درصدی که نشان می دهد چه میزان از کاربران روی لینک درج شده در ایمیل کلیک کرده اند.
  • لغو اشتراک : این عدد نشان می دهد چه تعداد از کاربران از کمپین ایمیل مارکتینگ شما لغو اشتراک داشته اند و تمایل به دریافت ایمیل های شما ندارند.

 

در انتهای این جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ باید در صورتی که مشکلی به وجود آمده باشد، آن را بررسی و راه های حل مشکل مطرح شود.

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان

 

با مشاور ایمیل مارکتینگ موفق تر از رقبا باشید!

 

برای اینکه در بازاریابی ایمیلی موفق تر باشید باید با کمک مشاور ایمیل مارکتینگ شرکت، یک استراتژی دوره‌ای و منظم تهیه کنید. ایمیل های تبلیغاتی به لیست مشتریان منتخب ارسال می‌شوند. معمولاً محتوای ایمیل ها در برگیرنده یک محتوای تبلیغاتی، پیشنهاد انحصاری برای مطالعه یک مقاله، سمینار یا وبینار، مطالعه یک خبر از برند مشهور، اطلاعاتی در مورد خرید یک محصول و یا حتی اطلاعیه برای یک رویداد یا همایش می باشد.

ایمیل مارکتینگ یکی از رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتال است. در این میان، ایمیل های تبلیغاتی، متداول ترین ایمیل های بازاریابی هستند. آمار نشان داده است که حدود ۶۶ درصد از خرید مشتریان از کسب و کارهای آنلاین از طریق اجرای مستقیم بازاریابی ایمیلی بوده است. ایمیل مارکتینگ با اهداف تبلیغاتی برای یک برند ارزش ایجاد می کند و به افزایش فروش نیز کمک می نماید. روش های بازاریابی ایمیلی بستگی به اهداف و استراتژی های هر شرکت دارد که توسط مشاور ایمیل مارکتینگ بررسی می شود؛ اما به طور کلی می تواند فرصت های ارتباط با مشتری را بهتر و بیشتر برقرار کند. در ادامه همین مطلب نگاه کوتاهی بر مراحل اجرای ایمیل مارکتینگ و راهکارهای موثر در این روش بازاریابی می اندازیم.

 

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

 

ابزارهای ایمیل مارکتینگ را بهتر بشناسید


ابزارهای ایمیل مارکتینگ دشوار و پیچیده نیستند اما استفاده بهینه از آن ها نیازمند تجربه است. تمام آن چیزی که شما برای اجرای بازاریابی ایمیلی نیاز دارید مهارت های رایانه ای، کار با پنل ایمیل و برخی برنامه های نرم افزاری است. به طور مثال شما می توانید ایمیل های تبلیغاتی را با استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک رایانه ای تهیه کنید.

تسلط به نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ، ایلوستریتور یا ایندیزاین در این کار مفید واقع می شود. متن ایمیل را می توانید در نرم افزار ساده ورد یا پابلیشر منتشر کنید. تصاویر را نیز می توانید از وب سایت های اینترنتی استخراج کنید. تهیه یک ایمیل تبلیغاتی تاثیرگذار یا ایمیل های خبری یا اطلاع رسانی به سادگی امکان پذیر است.

هنگام طراحی ایمیل مارکتینگ و استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ باید دقت داشته باشید که متن ایمیل یا محتوایی که تهیه می کنید به قدر کافی جذاب باشد تا مخاطب را جلب کند. اگر هدف شما از این کار تبلیغ محصول یا خدمات است باید مزایای آن را در متن ایمیل مارکتینگ بنویسید. برای این منظور می توانید جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ با مشاور ایمیل مارکتینگ ترتیب دهید تا ایشان شما را راهنمایی کنند. استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ ساده است اما اگر استراتژی برای ارسال ایمیل ها نداشته باشید عملاً احتمال زیاد وجود دارد که به نتیجه دلخواه نرسید.

گاهی لازم است در کمپین های ایمیل مارکتینگ شرکت کنید، بنابرای نیاز دارید که یک کمپین تشکیل دهید. برای این کار می توانید از شرکت های دیجیتال مارکتینگ که در زمینه مشاوره ایمیل مارکتینگ نیز دارای کارشناسات خبره هستند، کمک بگیرید. اهداف تشکیل کمپین های ایمیلی برای بازاریابی ایمیلی کمی پیچیده است و اگر تجربه کافی در این مورد ندارید حتماً از با تجربه افراد با تجربه استفاده کنید.

 

شرکت مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

شرکت های ایمیل مارکتینگ


شرکت های ایمیل مارکتینگ به مجموعه شرکت ها یا کمپانی هایی گفته می شود که خدمات بازاریابی ایمیلی را در کنار خدمات بازاریابی دیجیتالی به طور کامل و جامع ارائه می دهند. این شرکت ها دارای خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ هستند. شرکت های ایمیل مارکتینگ، پلتفرم های مخصوصی برای کمپین های تبلیغاتی، استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ یا سایر شیوه های بازاریابی اینترنتی در اختیار دارند. همچنین در این راستا خدمات گسترده ای را برای کسب و کار ها ارائه می دهند.

شرکت های ایمیل مارکتینگ توسط چند مشاور ایمیل مارکتینگ خبره مسیر جذب مشتری را با استفاده از ارسال ایمیل های مناسب برای کسب و کار ها به ویژه فروشگاه های اینترنتی و خدمات آنلاین فراهم می کنند. ابزارها برای بازاریابی ایمیلی، بسیار خاص و منحصر به فرد هستند. بازاریابی از طریق ارسال ایمیل مبتنی بر بازاریابی محتوا است. محتواهایی که در ایمیل نوشته می شوند باید درک درست از محصولات یا خدمات در اختیار مشتری قرار دهند. شاید به همین علت است که توصیه می‌کنیم حتماً استفاده از خدمات شرکت های ایمیل مارکتینگ را در دستور کار تبلیغات خود قرار دهید.

مطلب دیگری که درباره شرکت‌های ایمیل مارکتینگ می توان گفت این است که این شرکت ها معمولاً یک تیم کاری مجرب در اختیار دارند، بنابراین تصمیمات آنها بر مبنای ایمیل مارکتینگ، آگاهانه و هوشمندانه است. معمولاً برای رفاه حال صاحبان کسب و کارها قیمت های بازاریابی ایمیلی در پنل های متنوع به آنها ارائه می شود تا بتوانند بهترین نتیجه را به دست آورد. این تیم ها معمولا از مشاوران خبره زیادی تشکیل شده است که در یک یا چند زمینه دارای تجربه و مهارت هستند بنابراین ممکن است یک مشاور ایمیل مارکتینگ خدمات مشاوره دیگری نیز در زمینه دیجیتال مارکتینگ بتواند ارائه دهد و این نشان از توانمندی ایشان است.

ارائه استراتژی دقیق برای بازاریابی ایمیلی، تعیین اهداف ایمیل مارکتینگ، معرفی ابزارهای قدرتمند برنامه ریزی برای تشکیل کمپین های ایمیل مارکتینگ، مشاوره و پشتیبانی، ثبت آمار و نتایج و تجزیه تحلیل بازخورد مشتریان و کاربران، مهمترین خدماتی هستند که شرکت های ایمیل مارکتینگ ارائه می دهند.

 

خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ

 


ایمیل مارکتینگ، فرصتی هوشمندانه و مقرون به صرفه


تصورات مختلفی از ایمیل مارکتینگ بین صاحبان کسب و کارهای مختلف وجود دارد که نمی توان به صورت صد در صد آن ها را رد یا تائید کرد. برخی از مدیران بر این باورند که ایمیل مارکتینگ راهی بیهوده برای تبلیغ و بازاریابی است در حالی که برخی دیگر به شدت از آن استقبال کرده و آن را مفید می دانند. ایمیل مارکتینگ به علت صرفه جویی در وقت و هزینه یک شیوه بازاریابی خوب محسوب می شود البته به شرط آن که از این شیوه درست استفاده شود بنابراین می توان گفت حضور یک مشاور ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهایی که به طور قطع این روش را برای بازاریابی خود انتخاب کرده اند ضروری است.

برخی از مدیران برای شروع ایمیل مارکتینگ، چندان به اصول آن آگاه نیستند و تصور می کنند صرف داشتن یک پنل برای فرستادن ایمیل کفایت می کند در حالی که مدیران هوشمند به دنبال کلاس های آموزش ایمیل مارکتینگ یا استفاده از تجربیات یک مشاور ایمیل مارکتینگ هستند و از آن به عنوان یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی استفاده می کنند. برای روشن کردن اهمیت آموزش ایمیل مارکتینگ یک مثال ساده می زنیم؛ روزانه افراد به طور متوسط حداقل ۱۰ ایمیل از سوی مراکز، اپلیکیشن ها، فروشگاه ها و سایت های مختلف دریافت می کنند که برخی از آن ها نه تنها باز نمی شوند بلکه مستقیم به قسمت پیام های حذف شده انتقال داده می شود، به همین علت است که برخی ایمیل مارکتینگ را کاری بیهوده می دانند چون قواعد و اصول این کار را نمی دانند پس استفاده از این ابزار ارزان و مفید برای بازاریابی نیازمند گذراندن دوره های آموزش ایمیل مارکتینگ است در غیر این صورت اتلاف وقت و هزینه محسوب می شود.

در این جا چند اصل از اصول ضروری که در آموزش ایمیل مارکتینگ به افراد آموزش داده می شود را برای شما مطرح می کنیم تا در جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ به صورت کلی از روند مباحث اطلاع داشته باشید ضمن این که بعد از گذشت زمان با این آموزش ها می توانید به یک مشاور ایمیل مارکتینگ خبره تبدیل شوید.

 

مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان


اصل اول: برای ارسال ایمیل اجازه بگیرید


اولین و مهم ترین اصل در آموزش ایمیل مارکتینگ، اجازه کاربر برای ارسال ایمیل است. همان طور که پیش تر گفته شد، ارسال ایمیل نیاز به اجازه کاربر دارد اما چرا باید از کاربر اجازه بگیریم؟ ایمیل هر شخص به مثابه حریم شخصی او محسوب می شود که وارد شدن به آن نیاز به اجازه گرفتن دارد. زمانی که شما از کاربر برای ارسال ایمیل (مثلا به شکل خبرنامه) اجازه می گیرید، می توانید امیدوار باشید که این نوع از ایمیل مارکتینگ شما شانس موفق شدن زیادی دارد. البته نوع اجازه گرفتن از کاربر هم اگر جذاب نباشد به احتمال زیاد با شکست مواجه می شود؛ به عنوان مثال می توانید خواسته تان را برای دریافت ایمیل کاربر این گونه مطرح کنید: برای اطلاع از آخرین تخفیف ها ایمیلتان را وارد کنید! این سبک از اجازه گرفتن به علت این که اجباری به نظر نمی رسد و به نفع خود کاربر است موفقیت آمیز خواهد بود البته شما برای طراحی یک اجازه نامه جذاب و موثر حتما باید با یک مشاور ایمیل مارکتینگ، مشورت کنید زیرا در جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ است که جزئیات طراحی خواهد شد.


اصل دوم: اسامی شخصی را فراموش کنید


اصل دوم در آموزش ایمیل مارکتینگ ارسال پیام است. معمولا اشخاص به ایمیل هایی که نام آن ها معتبر به نظر می رسد، واکنش بهتری نشان می دهند. اگر می خواهید ایمیلی که ارسال می کنید بازخورد خوبی از کاربر بگیرد، بهتر است کسب و کارتان را در قالب گروه یا تیم معرفی کنید. کلمه گروه یا تیم در فرد حس اعتماد ایجاد کرده و در نتیجه فرد با احتمال بیشتری آن ایمیل را باز می کنند.

 

عنوان در ایمیل مارکتینگ


اصل سوم: عنوان جذاب برای ایمیل انتخاب کنید


سومین اصل در آموزش ایمیل مارکتینگ انتخاب عنوان جذاب است. عنوان ایمیل شما نباید بین هزاران ایمیل دیگر کاربر در صفحه ایمیل های دریافتی گم شود. تک به تک کلماتی که در عنوان ایمیل درج می کنید به عنوان شانس موفقیت شما برای باز شدن ایمیل از سوی کاربر محسوب می شود. چشم کاربر باید در چند ثانیه که ایمیل های دریافتی را از نظر می گذراند روی عنوان شما بماند. بنابراین در انتخاب عنوان دقت کنید. البته بسته به این که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، کلمات جذاب متفاوت خواهند بود که در این زمینه مشاور ایمیل مارکتینگ شما را راهنمایی خواهد کرد.

 

آموزش ایمیل مارکتینگ


اصل چهارم: محتوای ایمیل را منظم سازماندهی کنید


چهارمین و آخرین اصل در آموزش ایمیل مارکتینگ، مربوط به محتوای ایمیل است. ایمیلی که برای کاربر ارسال می کنید باید دارای سه بخش Header ,content, footer باشد. در بخش هِدِر ایمیل خودتان را با نام سایت معرفی کنید و لوگو خود را که نشان اعتبار و هویت شما است را قرار دهید. در بخش کانتنت یا محتوا باید بسته به عنوانی که برای ایمیل انتخاب کرده اید محتوای جذاب و گیرا بنویسید. اگر محتوا شما بی ارتباط با عنوان جذابتان بوده یا مطلب مفیدی برای ارائه نداشته باشد، اعتماد کاربر از شما سلب خواهد شد و ایمیل های بعدی تان را مستقیم به بخش ایمیل های حذف شده انتقال می دهد.

در بخش فوتر می توانید راه های ارتباطی دیگر را به کاربر نشان دهید تا از هر طریقی که مایل است با شما ارتباط برقرار کند.  بنابر آن چه گفته شد لزوم جلسات مشاوره ایمیل مارکتینگ برای شما مشخص شد. ایمیل مارکتینگ در صورتی که اصولی باشد، شما را نسبت به رقبایتان موفق خواهد کرد.

 

کمپین ایمیل مارکتینگ


آزمون A/B در ایمیل مارکتینگ چگونه انجام می شود؟


در ایمیل مارکتینگ شخصی سازی متن و ظاهر پیام برای کاربران نکته بسیار مهمی است که در فرآیند مشاوره ایمیل مارکتینگ به آن توجه می شود. به همین علت نمی توان از یک نوع ایمیل خاص برای همه افراد ، موضوعات و کمپین ها استفاده کرد. شما با داشتن لیستی از ایمیل افراد نمی توانید حدس بزنید کاربر چه چیزی را دوست دارد و به چه پیامی واکنش نشان می دهد. به همین دلیل تست A/B به کمک ایمیل مارکتینگ آمده است. این تست آزمایشی است که تحلیل می کند کدامیک از دو ایمیل A یا B برای مخاطب شما مناسب تر است و در ادامه مسیر ایمیل با بازدهی بالاتر را برای همه جامعه آماری تان مورد استفاده قرار دهید.

 

نکات مهم تست A/B در ایمیل مارکتینگ

 

  • در این ازمون تنها یک متغیر را مورد سنجش قرار دهید. این متغیر می تواند هر کدام از اجزای ایمیل ارسالی شما باشد از جمله عکس، متن، عنوان و دکمه کلیک.
  • دو ایمیل متفاوت آماده کنید و در یکی از آنها متغیر مورد نظرتان را تغییر دهید.
  • دو ایمیل آماده شده را همزمان برای کاربران مختلف ارسال کنید.
  • نتایج حاصل از بازخورد را با کمک مشاور ایمیل مارکتینگ تحلیل کرده و ایمیل بهتر را مورد استفاده قرار دهید.
  • در آزمون های دیگری می توانید سایر متغیرهایی که در مورد درستی یا نادرستی آنها شک دارید را امتحان کنید تا به دید جامع تری در مورد مخاطب دست یابید.
  • اگر از سرویس های ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید امکان بررسی بازخورد و آنالیز وجود دارد و نیازی به انجام دستی آن نیست.

 

توجه!


در ایمیل مارکتینگ لازم است مخاطب احساس صمیمیت از متن پیام شما دریافت کند و رفتاری مشابه ربات نداشته باشید. ایمیل هایی که در آنها کلی گویی می شود یا عواطف انسانی در نظر گرفته نمی شود معمولا تاثیر گذار نخواهند بود و اسپم تلقی می شود. یک مشاور ایمیل مارکتینگ شما را راهنمایی می کند تا رفتاری ربات گونه نداشته باشید.

 

بانک ایمیل مارکتینگ

 

بانک ایمیل نخرید!


اولین و مهمترین گام در ایمیل مارکتینگ ساخت لیست ایمیل است نه خرید آن. خرید بانک ایمیل زمان و بودجه شما را هدر می دهد و در نهایت شما را به قسمت اسپم ایمیل کاربران هدایت می کند. اگر می خواهید بودجه تان را هدر بدهید، بانک ایمیل خریداری کنید اما اگر به دنبال استفاده بهینه از ایمیل هستید با ترتیب دادن یک یا چند جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ از یک مشاور ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید.

 


ترفند دریافت ایمیل کاربران


اغلب کسب و کارها با تهیه فرم Opt-In ایمیل کاربران خود را دریافت می کنند. Opt-In به معنای آن است که کاربر به میل خود در کمپین ایمیل مارکتینگ عضو می شود. اگر در مسیر دریافت ایمیل کاربران تان دلیل قانع کننده و ارزش افزوده ای برای آنها نداشته باشید ساخت بانک اطلاعاتی ایمیل مارکتینگ شما با مشکل مواجه می شود. به این ارزش افزوده جذب سرنخ فروش می گویند. برای جذب سرنخ بهتر است از ارائه محتوای دیجیتال مانند فایل های اموزشی، ویدئو و … در ازای دریافت ایمیل کاربران استفاده کنید. توجه داشته باشید که سرنخ های فروش باید از دید مخاطب جذاب و ارزشمند باشند.

 

اصول ایمیل مارکتینگ

 

نمونه ای از سرنخ های فروش

 

  1. کتاب الکترونیکی
  2. تخفیف و جایزه
  3. بلیط وبینار رایگان
  4. نمونه رایگان محصول / دمو خدمت

 

معیارهای انتخاب سرنخ جذاب چیست؟

 

  • ایجاد ارزش افزوده رایگان برای کاربران
  • برطرف کننده مشکل و نیاز مخاطب باشد
  • به آسانی قابل استفاده باشد.
  • بتواند در لحظه ارزش ایجاد شده را به کاربر منتقل کند.
  • اطلاعات مفیدی برای مخاطب ایجاد کند
  • به جزئیات توجه کنید
  • با حوزه فعالیت کسب و کار شما مرتبط باشد
  • تخصص و ارزش شما را به مشتری نشان دهد.

 

فاکتورهای ایمیل مارکتینگ

 

مهم ترین فاکتورهای ساخت فرم Opt-In به منظور افزایش نرخ تبدیل

 

  1. عنوان جذاب : برای فرم عنوان جذابی انتخاب کنید که بتواند ارزش افزوده ایجاد شده برای مخاطب را به صورت واضح توصیف کند.
  2. توضیحات تکمیلی : توضیح کوتاه و واضحی در خصوص فرم داشته باشید. به منظور جذابیت بصری متن مورد نظر ر ا بولد کنید.
  3. تصویر جذاب : تصویری از سرنخ و حضور شخصی در تصویر که در حال استفاده از سرنخ است می تواند نرخ تبدیل را بالا ببرد.
  4. کم بودن فیلدها : برای تکمیل فرم عضویت و ثبت نام هرچه فیلدهای بیشتری برای درج اطلاعات کاربر داشته باشید نرخ تبدیل کاهش و نرخ انصراف افزایش می یابد زیرا دادن اطلاعات شخصی برای هیچ کاربری خوشایند نیست. اما چه اطلاعاتی را باید به صورت مختصر و مفید از کاربر دریافت کنید؟ یک مشاور ایمیل مارکتینگ مطابق با کسب و کارتان می تواند بهترین فیلدها را برای گرفتن اطلاعات از کاربر برایتان طراحی کند. 
  5. متن و رنگ دکمه اشتراک : برای دکمه اشتراک از رنگ و عبارتی جذاب انتخاب کنید تا چشم بازدید کننده را به خود جذب نماید.
  6. دکمه اشتراک gmail : با استفاده از این امکان اگر جیمیل کاربر روی سیستم باز باشد دیگر نیازی به وارد کردن ادرس ایمیل نیست و این کار به صورت خودکار انجام می شود.

 


فرم Opt-In را در کجای وب سایت قرار دهیم تا بالاترین نرخ مشارکت و تبدیل را داشته باشیم؟

 

  1. هدر یا فوتر شناور : هدر یا فوتر شناور یکی از روش های جذاب در جلب توجه مخاطبان است که در کمپین های ایمیل مارکتینگ توسط مشاور ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده می شود.
  2. گزینه اشتراک : در قسمت درج اطلاعات برای خرید آنلاین از سایت می توانید دکمه ای برای عضویت در خبرنامه قرار دهید.
  3. پاپ آپ ورود : چند لحظه پس از ورود کاربر فرم Opt-In برای کاربر نمایش داده می شود.
  4. سایدبار : حاشیه کناری سایت یکی از محبوب ترین نقاط سایت برای درج فرم Opt-In است که در سایت های فارسی زبان معمولا در سمت چپ قرار می گیرد.
  5. تماس با ما : مخاطبی که به صفحه تماس با ما سایت شما رسیده است قطعا جذابیتی درمحصولات و خدمات سازمان شما مشاهده کرده است پس هم اکنون برای دریافت ایمیل او اقدام کنید. پیشنهاد می شود فرم Opt-In را در این صفحه از سایت خود قرار دهید.
  6. پاپ آپ خروج : آمار نشان می دهد فعال شدن پاپ آپ هنگام خروج کاربر از سایت می تواند افراد بیشتری را به ثبت ایمیل در خبرنامه و لیست مشتریان شما ترغیب کند. این پاپ آپ به دلیل اینکه مانع از بازدید سایت هنگام استفاده نمی شود از محبوبیت بیشتری در بین افراد برخوردار است. در زمان خروج مخاطب اطلاعات مورد نیاز در مورد کسب و کار شما را بدست آورده و در انتها می تواند تصمیم بگیرید که جزو لیست مشتریان شما قرار بگیرد یا نه.

 

مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان


به معرفی انواع کمپین ایمیل مارکتینگ می پردازیم


به طور معمول ایمیل مارکتینگ بر مبنای اهداف کمپین ایمیل مارکتینگ سازمان برای افراد عضو شده در سایت پیام ارسال می کند. روش هایی که در ادامه برای شما تشریح می شود پرکاربردترین انواع کمپین در بازاریابی ایمیلی هستند. مشاور ایمیل مارکتینگ می تواند شما را در دستیابی به اهداف ایمیل مارکتینگ تان یاری رساند. نوع کمپین انتخابی برای اجرای ایمیل مارکتینگ به برند سازمان و خلاقیت تیم بازاریابی و تجربه مشاور ایمیل مارکتینگ بستگی دارد.

 

  • ایمیل خوش آمد گویی


    ایمیل خوشامد گویی اقدامی موثر در برابر افرادی است که به تازگی به عضویت سایت شما در آمده اند. اگر ایمیل خوشامد گویی بلافاصله پس از عضویت فرد برای او ارسال شود بالاترین نرخ بازگشایی را خواهد داشت و با فاصله گرفتن از زمان عضویت نرخ اسپم شدن و باز نشدن ایمیل افزایش می یابد. به همین علت است که در مشاوره ایمیل مارکتینگ، طراحی یک سیستم خوشامدگویی از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد پس از گذشت چند روز یا چند ساعت به یاد نمی آوردند که در چه سایتی عضو شده اند. پس شما می توانید با ارسال به موقع ایمیل خوشامد گویی و استفاده از محتوای مناسب در متن پیام، اعتماد مخاطب را به سازمان تان جلب نمایید.

 

درخواست مشاوره محمدرضا شیخ بهائی

 

محتوای ایمیل خوشامد گویی چه باشد؟


متن ایمیل خوش آمد گویی به مخاطب به هدف شما بستگی دارد. در این ایمیل شما می توانید به معرفی برند و ارزش خلق شده توسط سازمان تان بپردازید یا در خصوص کالا یا خدمات شرکت اطلاع کافی برای مخاطب ارسال نمایید. پیشنهاد می شود اولین ایمیل ارسالی به مخاطب با ظاهری زیبا و حجم محتوای مناسب ارسال شود تا نقطه شروعی برای تعاملات بعدی سازمان و افراد باشد. سازمان هایی که با مشاور ایمیل مارکتینگ همکاری می کنند می توانند پیشنهاد چارچوب کلی ایمیل را از او بخواهند و مشاور ایمیل مارکتینگ سازمان را مسئول نظارت بر اجرای کمپین نمایند.

 

  • خبرنامه


    یکی دیگر از انواع ایمیل مارکتینگ خبرنامه است که در بازه های زمانی از پیش تعیین شده برای گروه خاصی از مخاطبان که توسط مشاور ایمیل مارکتینگ تقسیم بندی شده اند، ایمیل ارسال می شود. برای شروع لازم است افراد در خبرنامه شما عضو شوند. پس از آن می توانید ایمیل هایی حاوی اخبار، معرفی محصولات و خدمات و تازه ترین رویدادهای تان را به عنوان خبرنامه برای کاربران ارسال نمایید.
    اگر ایمیل مارکتینگ با پیاده سازی کمپین خبرنامه به درستی به کار برده شود می تواند پیوند ناگسستنی بین شما و مخاطب ایجاد کند به طوری که برای مخاطب خسته کننده نیست و می تواند در جریان محصولات و خدمات سازمان شما باشد و بازگشت او به وب سایت شما افزایش می یابد.

 

خدمات مشاور ایمیل مارکتینگ

 

یک خبرنامه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

  • انتخاب عنوان مناسب و تناسب آن با تصویر ارسالی
  • متن خبرنامه باید خلاصه ای از خبر یا مقدمه مقاله ای باشد که لینک آن را در ایمیل برای مخاطب ارسال می کنید.
  • طراحی رنگ و ظاهر مناسب برای دکمه call to action

 

  • معرفی محصول


    معرفی و پرزنت محصول یکی از متداول ترین روش ها در ایمیل مارکتینگ است که معمولا همراه با یک مشوق مثل کد تخفیف یا نمونه رایگان از محصول برای مخاطب ارسال می شود. هدف اصلی این نوع کمپین ایمیل مارکتینگ افزایش فروش و سودآوری سازمان است.

 

بزرگترین اشتباه در کمپین ترویج محصول چیست؟


صاحبان کسب و کارها در این نوع کمپین معمولا بدون مشورت مشاور ایمیل مارکتینگ و بدون برنامه ریزی به ارسال انبوه ایمیل تبلیغاتی برای لیست مشترکین خود اقدام می کنند. پیشنهاد می شود کمپین معرفی و ترویج محصول با تدوین استراتژی مناسب و تفکیک دسته بندی مشتریان، ایمیل های تبلیغاتی را برای بخش خاصی از مشترکین ارسال نمایند تا بتوانند بازده بیشتر و نرخ کلیک بالاتری بدست آوردند. شما می توانید برای جلوگیری از اشتباه در اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ و تقسیم بندی لیست مشتریان تان از راهنمایی یک مشاور ایمیل مارکتینگ با تجربه در حوزه کسب و کارتان استفاده نمایید.

 

  • دعوت نامه


    دعوت برای حضور در رویدادهایی از جمله وبینار، کنفرانس، همایش و … معمولا از طریق ارسال ایمیل انجام می شود. هدف این کمپین ایمیل مارکتینگ افزایش آگاهی مخاطب و شرکت در آن است.

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ دعوت نامه

 

ارسال ایمیل دعوت نامه در چه زمانی انجام گیرد؟

 

  1. ایمیل دعوت به رویداد یک ماه قبل از برگزاری رویداد
  2. ایمیل پیگیری دو هفته قبل از رویداد
  3. ایمیل یاد اوری چند روز قبل از رویداد
  4. ایمیل تشکر برای افرادی که در رویداد شرکت کردند
  5. ایمیل چکیده رویداد برای افرادی که شرکت نکرده اند.

 

  • آموزش


    اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ با هدف اموزش مخاطب یکی دیگر از انواع ایمیل مارکتینگ است. در این کمپین به این نکته توجه داشته باشید که ایمیل ارسالی باید حاوی اطلاعات ارزشمند و مفید برای مخاطب باشد و بتواند بخشی از نیاز یا مشکلات او را بر طرف نماید. پس لازم است در جمع اوری و تدوین محتوای ایمیل ها دقت زیادی داشته باشید. برای ایجاد جذابیت در مخاطب می توانید هر چند وقت یکبار مخاطب را به حضور در یک وبینار رایگان دعوتکنید یا فایل کتاب مرتبط با حوزه فعالیت او برایش ارسال کنید.

 

  • ایمیل بعد از خرید


    در این نوع کمپین ایمیل مارکتینگ پس از خرید مشتری معمولا ایمیلی حاوی محتوای تشکر یا معرفی خدمات پس از فروش سازمان برای شخص ارسال می شود. طی بررسی های انجام شده ارسال ایمیل پس از خرید می تواند تاثیر روانی مثبتی روی مشتری بگذارد و از افسردگی پس از خرید جلوگیری نماید. البته استفاده از انواع ایمیل بعد از خرید (تشکر، پیگیری، نظرسنجی، خدمات پس از فروش و …) بستگی مستقیم به نظر مشاور ایمیل مارکتینگ شما دارد زیرا هر کدام از این ایمیل ها کاربرد ویژه خود را دارند و استفاده بدون منطق از آن ها صرفا هدر رفتن هزینه است. 

 

کمپین ایمیل مارکتینگ

 

چرا باید لیست ایمیل مشترکان را بخش بندی کنیم؟


معمولا همه ایمیل ها برای همه مخاطبان مناسب نیستند. پس بهتر است مخاطبان به گروه های کوچک تری تقسیم بندی شوند که از نظر برخی ویژگی ها و سلیقه ها به هم نزدیک تر هستند. از این پس به جای اینکه در هر کمپین ایمیل مارکتینگ پیام تبلیغاتی خود را برای همه افراد ارسال کنید  با کمک مشاور ایمیل مارکتینگ، ایمیل های خود را در راستای اهداف هر یک از گروه ها تنظیم کرده و ارسال می نمایید. به دلیل اینکه ایمیل های ارسالی برای هر گروه مشتری با نیاز ها و سلیقه آنها همخوانی بیشتری دارد نرخ تبدیل بیشتری بدست می آید.

 

مزیت بخش بندی لیست مشترکین ایمیل مارکتینگ

 

  1. افزایش نرخ بازگشایی ایمیل
  2. افزایش نرخ کلیک ایمیل
  3. کاهش نرخ لغو اشتراک توسط مخاطب

 

چگونه ایمیل مشتریان را بخش بندی کنیم؟

برای بخش بندی مناسب و موثر مخاطبان در ابتدا لازم است بدانیم از چه طریقی به اشتراک سایت و خبرنامه در آمده اند. به علت اینکه فرم های Opt-in اطلاعات محدودی از مخاطب دریافت می کنند برای تقسیم بندی مشتریان لازم است از گوگل آنالیتیتکس و ابزارهای تحلیلی آن استفاده کنیم. گوگل آنالیتیکس ابزار مفیدی است که اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار می دهد. مثل چند نفر وارد سایت شما شده اند؟ چه سنی داشتند؟ جنسیت شان چیست و چه مدت زمان را در وب سایت بودند و بیشتر در چه صفحاتی زمان سپری کردند.

 

معیارهای زیر در گروه بندی مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد:

 

  • مشخصات دموگرافیک شامل جنسیت، سن، تحصیلات، درامد، شغل و … است
  • مشترکین جدید می توانند در گروه مجزایی قرار بگیرند و ایمیل خوش امد گویی برای آنها ارسال شود.
  • موقعیت جغرافیایی مثل اصفهان ، شیراز، مشهد و ….
  • نرخ بازگشایی ایمیل می تواند برای ایجاد طرح های خاص مورد استفاده قرار گیرد.
  • سرنخ ربا می تواند به شما کمک کند مخاطب در ازای چه چیزی اطلاعات خود را در اختیار شما قرار داده است پس حتما به آن موضوعات علاقه بیشتری دارد.

 

چرا در ایران اس ام اس مارکتینگ بیشتر از ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار گرفته است؟

  1. ایمیل مشتری اولین و موثرترین راه ارتباطی او نیست
  2. از ابزارهای اتوماسیون ایمیل مارکتینگ استفاده نمی کنیم

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ

 

در ایمیل مارکتینگ …

 

  1. هدفمند باشید یعنی به کمک بانک های اطلاعاتی به روز دقیقا کسانی را هدف قرار دهید که می توانند مشتری شما باشند.
  2. هزینه ها را کاهش دهید به این صورت که در ایمیل مارکتینگ شما می توانید با صرف هزینه مناسب برای جمعیت زیادی از مخاطبین ایمیل ارسال کنید.
  3. عملکرد را ارزیابی کنید و نرخ کلیک، نرخ تبدیل و … را آنالیز کنید.

حتما بعد از یک دوره استفاده از ایمیل مارکتینگ، در یک جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ به بررسی عملکرد خود بپردازید تا بتوانید نواقص آن را به کمک مشاور ایمیل مارکتینگ بر طرف کنید.

تاثیر ابزارهای جدید در ایمیل مارکتینگ

 

  • بانک ایمیل با کیفیت، به روز و طبقه بندی شده از مشتریان
  • طراحی قالب ایمیل برای ارسال حرفه ای ایمیل های تبلیغاتی
  • نرخ بالای باز شدن ایمیل با حذف ایمیل های غیر فعال
  • دریافت گزارش کامل از روند اجرای کمپین

 


آیا ایمیل ابزار مناسبی برای تبلیغات است؟


شاید به نظر بیاید ایمیل ابزار پر طرفداری برای بازاریابی و تبلیغات نیست و تاثیر چندانی در جذب و وفادار سازی مخاطب ندارد. اما آمار نشان می دهد بیشتر ایمیل های دریافتی توسط مخاطب باز و مطالعه می شود.

 

مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان

 

آیا تضمینی در برابر نرخ بازگشایی در ایمیل مارکتینگ وجود دارد؟


متاسفانه هیچ تضمینی در ارتباط با نرخ بازگشایی ایمیل های ارسالی به مخاطبان وجود ندارد. زیرا این موضوع به پارامترهای بسیاری از جمله کیفیت محصول یا خدمات، جذابیت محتوای ایمیل، زمان ارسال و … بستگی دارد.

 

گزارش ایمیل مارکتینگ شامل چه اطلاعاتی است؟


تعداد دفعات دیده شدن ایمیل، تعداد ایمیل های باز شده، تعداد کلیک روی دکمه call to action موجود در ایمیل و ….

 

مهم ترین هدف ایمیل مارکتینگ چیست؟


ایمیل مارکتینگ با هدف افزایش فروش و گسترش روابط با مشتریان محتوای مناسب و کاربردی تولید و منتشر می نماید. اما مهم ترین هدف ایمیل مارکتینگ را می توان سرعت بخشیدن به فرایند تبدیل مخاطب به مشتری قلمداد کرد.

 

انواع مخاطب در بازاریابی

 

  • غریبه
  • بازدید کننده
  • مشتری راغب
  • مشتری
  • ترویج دهنده

 

خدمات ایمیل مارکتینگ

 

فعالیت بازاریابی مناسب با هر دسته از مخاطبین

 

  • جذب غریبه ها
  • تبدیل بازدید کننده به مشتری راغب
  • تبدیل مشتری راغب به مشتری
  • تبدیل مشتری به ترویج دهنده

 

چرا مشتری بعد از مدتی دیگر از یک برند خرید نمی کند؟


اگر مشتری حساس بی توجهی و بی اهمیتی پیدا کند آن برند را ترک می کند.

 

در این شرایط چه کنیم؟


در این شرایط با ارسال یک ایمیل ساده با محتوای آموزشی یا ترویج محصول می توانیم این احساس بی توجهی را در مشتری برطرف نماییم.

 

چگونه ایمیل ارسال کنیم؟

 

  1. سرویس های SMTP ایمیل مارکتینگ
    این سرویس های ایمیل مارکتینگ به دلیل قیمت پایین برای ارسال انبوه ایمیل مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای ارسال ایمیل های اطلاع رسانی از این سرویس استفاده کنید.
  2. اتوماسیون های رایگان و پولی
    سرویس های اتوماسیون ایمیل مارکتینگ هم به صورت رایگان و هم پولی ارائه می شوند که به دلیل قابلیت ها و مزایایی که دارند به صورت موثر تر در کمپین های ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرند.

 

مهم ترین اصطلاحات ایمیل مارکتینگ

 

  • نرخ باز شدن / Open Rate
    درصدی از کاربران که ایمیل دریافتی شما را باز کردند.
  • نرخ کلیک / Click Rate
    درصدی از مشترکین که بر روی لینک کلیک کرده اند.
  • hard bounce
    ایمیل هایی که وجود ندارد و اشتباه نوشته شده اند.
  • soft bounce
    ایمیل هایی که به دلایلی ارسال آنها با مشکل مواجه شده ولی در ارسال های بعدی این مشکل وجود نخواهد داشت.

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ

 

چرا ایمیل مارکتینگ بر بازاریابی شبکه های اجتماعی ترجیح داده می شوند؟


به طور کلی می توان گفت استفاده همزمان از تکنیک های ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی مفیدتر و موثر تر خواهد بود. اما طبق مستندات مزیت های ایمیل مارکتینگ بیشتر از بازاریابی شبکه های اجتماعی است.



ایمیل مارکتینگ چه مزیت هایی نسبت به بازاریابی شبکه های اجتماعی دارد؟

 

  • ارائه اطلاعات دقیق از کاربران : در شبکه های اجتماعی معمولا قابل تفکیک نیست که کدام اعضا پست ما را دیدند و یا اینکه چه افرادی روی لینک درج شده کلیک کرده اند. اما در ایمیل مارکتینگ همه اطلاعات به صورت دسته بندی شده در اختیار شما قرار می گیرد و به خوبی می توانید ایمیل های بعدی را بر اساس علاقه کاربر برای او ارسال کنید.
  • بخش بندی کاربران : در ایمیل مارکتینگ می توان با تقسیم بندی مشتریان، محصولات ویژه ای به صورت هدفمند به آنها پیشنهاد داد.
  • خودکار سازی ارسال ایمیل : شما به کمک سرویس های ایمیل مارکتینگ می توانید ایمیل هایی مطابق با قیف فروش طراحی و آماده سازی کنید که در زمان های مشخص برای کاربر ارسال شود.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ


آژانس دیجیتال مارکتینگ آواتاج

 

  • تبلیغات گوگل
  • رپورتاژ آگهی : فرآیند جذب لینک های قدرتمند و موثر
  • ویدئو مارکتینگ : ساخت موشن گرافی یا تیزرهای رئال کسب و کار شما
  • طراحی اپلیکیشن
  • سئو و بهینه سازی سایت : مخاطب شما صفحه اول گوگل را جستجو می کند
  • طراحی وب سایت : وب سایت شخصی شما معرف برند شماست
  • طراحی فروشگاه اینترنتی : برای کسب و کارتان زیباترین و کاربردی ترین فضا را انتخاب کنید
  • مدیریت شبکه های اجتماعی : هر روز با مشتری در ارتباط باشید
  • اینستاگرام مارکتینگ
  • اجرای کمپین های آنلاین : معرفی شما به مخاطبان
  • ایمیل مارکتینگ و مشاوره ایمیل مارکتینگ

 

 

تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟


دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی است که از ابزارهای اینترنتی برای جذب و حفظ مشتری استفاده می کند. داشتن یک وب سایت اولین گام در اجرای با کیفیت پروژه دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما محسوب می شود. گستردگی بازاریابی دیجیتال موجب شده شرکت ها، تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ را به گونه ای متفاوت ارائه دهند.


تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ می تواند بر اساس نوع خدمات، تعداد و مدت زمان اجرای کمپین دیجیتال مارکتینگ در طرح های برنز، نقره ای، طلایی و VIP دسته بندی شود. همچنین تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ بر اساس شرکت ارائه دهنده می تواند متغیر باشد. خدمات دیجیتال مارکتینگ با هدف افزایش نرخ بازدید سایت و افزایش مشتریان کسب و کار شما پیاده سازی می شوند.


با توجه به گستردگی حوزه بازاریابی دیجیتال می توان از بین خدمات دیجیتال مارکتینگ تنها مواردی که می تواند برای کسب و کار شما بیشترین سودآوری را داشته باشد انتخاب و اجرا شود. پس نیازی به صرف هزینه های کلان در بازاریابی دیجیتال وجود ندارد و شما می توانید بر مبنای بودجه خود مناسب ترین کمپین را پیاده سازی نمایید.

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ

 

خدمات دیجیتال مارکتینگ

 

  • جلسه بررسی نیازهای کسب و کار
  • جلسه مشاوره تولید محتوا
  • گوگل ادورز
  • سئو
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل وب مستر
  • ساخت شبکه های اجتماعی
  • تولید و بارگزاری محتوا در سایت
  • پست گذاری در شبکه های اجتماعی
  • طراحی قالب ایمیل مارکتینگ و مشاوره ایمیل مارکتینگ
  • ساخت لندینگ پیج
  • طراحی اینفوگراف
  • طراحی و تحلیل call to action
  • ارائه گزارشات کمپین

 

 

اصلی ترین ترفند ایمیل مارکتینگ چیست؟


ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین، مناسب ترین و کم هزینه ترین راه ارتباطی کسب و کارها با مخاطبان است به گونه ای که مزاحمتی برای کاربر ایجاد نشود. ارسال ایمیل بر اساس پیشنهادات جدید محصولات و خدمات، محتواهای تولید و بارگزاری شده در وب سایت، اخبار و … می تواند موجب افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری شود. ترفند اصلی ایمیل مارکتینگ در استفاده موثر از قالب بندی و تصاویر است به گونه ای که مخاطب را به دنبال کردن ادامه محتوا ترغیب نماید.

 

آموزش ایمیل مارکتینگ

 

بهترین ابزار رایگان ایمیل مارکتینگ کدام است؟


در دنیای امروز ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای موثر بازاریابی به شمار می آید که نقش خود را به خوبی در موفقیت کسب و کارها ایفا کرده است. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت و جامعیت استفاده از ایمیل مارکتینگ هزینه بسیار کم این روش نسبت به دیگر روش های بازاریابی دیجیتال است و همه کسب و کارها در اندازه های متفاوت می توانند از آن استفاده کنند. پلن های ایمیل مارکتینگ معمولا توسط مشاور ایمیل مارکتینگ خبره سازمانی انجام می شود تا در راستای سایر اهداف بازاریابی کسب و کار باشد. 


از عمده مزیت های روش ایمیل مارکتینگ می توان به ارسال سریع، دسترسی به جمع انبوهی از اطلاعات، ارزان بودن و امکان شخصی سازی پیام ها اشاره کرد. لازم به ذکر است ایمیل مارکتینگ تنها نوشته ای معمولی و ارسال به افراد نیست بلکه پیام جذابی است که با هدف جذب و حفظ مشتری برای مخاطب ارسال می شود. ظاهر مناسب ایمیل و استفاده از تصاویر جذاب در آن می تواند به پیوند ارتباط بین شما و مخاطب کمک کند. چرا که تصاویر جذاب مخاطب بیشتری را به سمت سایت و کسب و کار شما جذب می کند و ترافیک سایت شما را افزایش می دهد. بهتر است در ابتدا از ابزارهای رایگان و جامع ایمیل مارکتینگ استفاده کرد که امکان دسترسی به گزارش کمپین ها و آمار ها فراهم باشد.

 

آموزش ایمیل مارکتینگ در اصفهان


ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

ایمیل مارکتینگ منافع زیادی برای صاحبان کسب و کارها دارد که توسط مشاور ایمیل مارکتینگ به مدیران کسب و کارها پیشنهاد می شود. از سال های دور ارسال ایمیل یکی از راه های برقراری ارتباط به شمار می آید که اخیرا به یکی از روش های تبلیغی برای کسب و کارها تبدیل شده است که اگر از آن به خوبی استفاده نشود، می تواند تاثیر معکوس داشته باشد. یکی از مسائلی که ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ را توجیه می کند، مزایایی است که این شیوه تبلیغ دارد در ادامه به چند دسته از این مزایا اشاره خواهیم داشت.

 

  • ارتباط گرفتن کم هزینه با مشتری: زمانی که ایمیلی را برای کاربر ارسال می کنید، چون به نوعی به حریم او وارد شده اید، کاربر از روی کنجکاوی یا به علت عنوان جذابی که ایمیل شما دارد، آن را باز کرده و اگر مورد نیازش باشد از آن استقبال خواهد کرد. به همین علت است که می گوئیم باید یک مشاور ایمیل مارکتینگ، تمام جنبه های کسب و کار شما را بررسی کرده و مطابق با آن برای شما یک پیام تبیلغاتی مناسب طراحی کند. بنابراین یکی از موارد ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ، این است که اگر در جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ، بازار هدف و پیام به خوبی تعیین و طراحی شده باشند، می تواند تاثیر شگرفی در به سود رسانی شما داشته باشد.
  • جذب کاربران بالقوه: زمانی که ایمیل حاوی پیام شما به کاربران بالقوه ارسال می شود، به شرط مناسب بودن آن، می تواند باعث جذب تعداد جدیدی از کاربران به کسب و کار شما شوند. بنابراین در انتخاب پیام دقت داشته باشید.
  • به مخاطب هدفتان اهمیت بدهید: قطعا همه ما افرادی در اطرافمان وجود دارند که تنها زمانی که کاری داشته باشند سراغ ما را می گیرند و این برای ما خوشایند نیست در ایمیل مارکتینگ نیز اگر افراد فقط برای تبلیغ ایمیل دریافت کنند احتمال کمتری دارد که نسبت به آن واکنش خوبی نشان دهند اما اگر در مناسبت های خاص مانند تولد یا جشن ها برای آن ها پیام ارسال شود یا یک دسته تخفیف را فقط برای ایشان یا گروه محدودی از مخاطبان ارسال کنید، بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد. بنابراین یکی دیگر از عواملی که باعث ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ می شود، نحوه برقراری ارتباط با مخاطب در مناسب های خاص است.

 

خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان

 

چه کسانی نباید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنند؟


بر خلاف عده ای از صاحبان کسب کار تعداد اندکی معتقدند این شیوه منسوخ شده و روش های بهتری جایگزین آن شده است. البته این دید مختص کسانی است که با مشاور ایمیل مارکتینگ صحبت نکرده تا ایشان را در جهت استفاده از این شیوه تبلیغی توجیه کند. بنابراین ضرورتآموزش ایمیل مارکتینگ برای ایشان وجود ندارد زیرا این مدیران تصمیم خود را گرفته اند که این روش کارآمد را به رقبایشان بسپارند.
یکی دیگر از گروه هایی که استفاده از ایمیل مارکتینگ برایشان مفید نخواهد بود، کسانی هستند که به یک شیوه تبلیغی خاص روی آورده و حاضر نیستند به جز آن از شیوه دیگری استفاده کنند. برای افرادی که دید محدودی به کسب و کارشان دارند نیز ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ وجود ندارد.


کسانی که نمی خواهند از مشاوره ایمیل مارکتینگ در جهت بهبود کسب و کار به وسیله ایمیل استفاده کنند از دیگر افرادی به شمار می آیند که استفاده از ایمیل مارکتینگ برای آن ها مفید نخواهد بود. خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ حتی برای موفق ترین مدیران نیز الزامی به شمار می آید زیرا یک مشاور ایمیل مارکتینگ در حوزه های مختلف کسب تجربه و دانش کرده است.

 

خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان

 

مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان


یک مرکز مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان، مجموعه تخصصی را فراهم کرده است که کسب و کارهای آنلاین و حتی مشاغل سنتی بتوانند ایمیل ‌های تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان خود بفرستند. از زمان‌های گذشته اهمیت ایمیل مارکتینگ بسیار برجسته بوده است و نه تنها یک راه ارتباطی محسوب می شده، بلکه از آن برای افزایش فروش محصولات و خدمات نیز بهره می ‌گرفتند. ایمیل مارکتینگ، یک روش قدرتمند برای ارتباط با افراد مختلف در سراسر جهان است. حدود ۷۲ درصد از مردم ترجیح می‌دهند محتواهای تبلیغاتی خود را از طریق ایمیل دریافت کنند.


بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. امروزه کسب و کارها نیاز به در اختیار داشتن یک مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان هستند. این مسئله برای شرکت های بزرگ تر و فعال تر، اهمیت بیشتری پیدا می کند. فردی که در جایگاه متخصص یا مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان فعالیت می کند، در مسئولیت های خود، بسیار حرفه‌ای است. خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان شامل تمام استراتژی های لازم است که یک کسب و کار به خصوص، برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی نیاز دارد. از جمله مهمترین کارهایی که در خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ ارائه می‌ شود، نحوه آشنایی با بهترین استراتژی کمپین های بازاریابی ایمیلی است.

 

هزینه مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان


هدف از تشکیل کمپین های تبلیغاتی، برنامه ریزی برای تبلیغ موثر یک محصول یا خدمات است. مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان یک کمپین را طراحی می ‌کند و مسئولیت تمام مراحل را به عهده می گیرد و شرکت را تا رسیدن به هدف یاری می کند. کمپین های بازاریابی به مشتری اطمینان می دهند که خدماتی که در حال استفاده از آن هستند تا چه اندازه صحیح و قطعی می باشند.


یک مدیر ایمیل مارکتینگ تمام برنامه ها را با یکدیگر هماهنگ می کند تا مراحل ارسال ایمیل های تبلیغاتی به درستی انجام شود. برنامه ریزی ارسال ایمیل در دوره های مختلف در کمپین های تبلیغاتی گوناگون، جزو خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان است.

 


اهمیت خدمات مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان برای کسب و کارها


اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید شاید از خود بپرسید که چرا به ایمیل مارکتینگ نیاز داریم؟! دلایل بسیار متنوع اما ساده‌ای وجود دارند که خدمات ایمیل مارکتینگ را برای موفقیت بیشتر توصیه می کنند.


اگر در جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان شرکت کنید، قطعاً به شما گفته می‌شود که بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای تاثیرگذار بر ترافیک وب سایت و رسانه‌های اجتماعی است. از آنجایی که درصد زیادی از مردم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، این مسیر برای تعامل با مخاطبان بسیار مناسب است. اگر قرار باشد ترافیک رسانه اجتماعی و وب سایت افزایش پیدا کند، یکی از راه های قوی رسیدن به آن، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ است.


یکی دیگر از دلایلی که تبلیغات از طریق بازاریابی ایمیلی را توجیه می ‌کند، اقتصادی بودن و مقرون به صرفه بودن این طرح است. ایمیل مارکتینگ، موثر و ارزان قیمت است. بازاریابی ایمیلی اجازه می دهد تا صاحبان مشاغل به تعداد زیادی از مشتریان و مصرف کنندگان، پیام خود را ارسال کنند. در این راه، مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان یک بستر کاملاً منظم را فراهم می کند تا پیام های تبلیغاتی در موعد مقرر خود برای مشتری ارسال شود. ایمیل مارکتینگ در حال حاضر ارزانتر از تبلیغات رادیویی یا تلویزیونی است.

 

بهترین مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان


در جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ در اصفهان، برای شما شفاف سازی می کنند که برای تعامل بهتر با مشتریان خود از چه نوع ایمیل هایی استفاده کنید. مدیر ایمیل مارکتینگ، برنامه ‌ریزی دقیقی را برای شما انجام می دهد؛ نمودارها و جدول ها را برای شما آماده می کند و همچنین توضیح می دهد که مشتریان شما در چه گروهی، چه زمانی و نسبت به چه محصولاتی، بیشتر بازخورد نشان داده‌ اند.


با کمپین های تبلیغاتی بازاریابی ایمیلی، تبلیغات در جهت هدفمند تری تغییر می کند. اگر ایمیل ها را به درستی طراحی کنید، تعداد کلیک بر روی آنها افزایش می یابد و این یعنی افزایش بیشتر در ترافیک وب سایت شما؛ که در نهایت، فروش را نیز افزایش می دهد. تمام این موارد زیر نظر مشاور ایمیل مارکتینگ در اصفهان سازماندهی می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۷ میانگین: ۴.۴]

دیدگاه ها

علی

سلام. ممنون از مطالب کامل و جامعی که منتشر می کنید. شما برای اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ از کدام سرویس و ابزار استفاده می کنید؟

پاسخ
sara

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید

پاسخ

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.