مشاوره سرمایه گذاری در بورس
۵ (۱)

از مشاوره سرمایه گذاری در بورس چه می دانید؟ در زمان های نه چندان دور، افراد مبلغی از درآمدشان را پس انداز می کردند تا برای روز مبادا سرمایه ای داشته باشند اما امروزه شیوه های سرمایه گذاری تغییر کرده است؛ علت این تغییر ساده است زیرا افراد متوجه شده اند پولی که در گردش باشد می تواند برای آن ها سود آور تر باشد در حالی که پول پس انداز شده در مدت زمان کوتاهی ارزش خود را از دست داده و فرد را با مشکل مواجه می کند.

 

برای سرمایه گذاری راه های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین و پر رونق ترین آن ها بورس است. از آن جا که بورس یکی از بهترین راه های کسب سود مالی محسوب می شود مشاوره سرمایه گذاری بورس اهمیت فراوانی دارد زیرا افراد صرف سرمایه گذاری کردن در بورس نمی توانند به سود برسند و لازم است که حتما فردی کار مشاوره در این حوزه را برای ایشان انجام دهد. در این بخش قصد داریم به شما گام به گام بیاموزیم که چگونه پول خود را در بورس سرمایه گذاری کرده تا به سود برسید.

 

مقدمه ؛ بدون دانش وارد این کار نشوید!

اصلی ترین گام به عنوان مقدمه این است که پیش از آموزش دیدن در بورس سرمایه گذاری نکنید. حتما شما هم از اطرافیانتان شنیده اید که پول خود را در بورس سرمایه گذاری کرده و با ضرر مواجه شده اند چه بسا این شکست در اطرافیان مانعی بزرگ برای سرمایه گذاری شما شده است اما بیایید واقع بین باشیم آیا می دانید پشیمانی از سرمایه گذاری در بورس از کجا نشات می گیرد؟ قطعا از نا آگاه بودن در این خصوص و بهره مند نشدن از راهنمایی و مشاوره سرمایه گذاری در بورس! بنابراین تا زمانی که با پیچ و خم های این راه آشنا نشده اید این نوع سرمایه گذاری را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

 

گام اول؛ اخذ کد بورسی

نخستین گام در ورود به بورس، اخذ کد بورسی است. کد بورسی چیست؟ چگونه می توان کد بورسی گرفت؟ کد بورسی همانند کد ملی شما است اما در بازار بورس! در واقع این کد مخصوص شما بوده و معرف شما در بازار بورسی محسوب می شود. شما بدون داشتن کد بورسی نمی توانید وارد این بازار شوید بنابراین اگر این کد را (که به کد معاملاتی نیز شهرت دارد) ندارید نسبت به اخذ آن اقدام نمایید. کد بورسی را باید از شعب کارگزاری بورس دریافت کنید. مشاوره سرمایه گذاری در بورس را این شعب به شما خواهند داد و هر سوالی داشته باشید به آن پاسخ می دهند بنابراین جای نگرانی نیست. اگر برای خرید بورس تمایل به مراجعه حضوری ندارید از طریق اینترنتی و یا تلفنی نیز می توانید اقدام به این کار کنید.

گام دوم؛ بورس را یاد بگیرید!

برای آن که خودتان بتوانید با خرید و فروش سهام به سود برسید باید اصول این کار را بیاموزید. شما به عنوان یک سهام دار باید بتوانید شاخص های بورس را تحلیل کرده تا به موقع سهام خود را خرید و فروش کنید در غیر این صورت نوسانات می تواند شما را با ضرر مواجه کند. شما در طی زمان خرید و فروش سهام می توانید از خدمات مشاوره سرمایه گذاری در بورس نیز بهره بگیرید.

گام سوم؛ با مبلغ کمی شروع کنید

زمانی که به تازه کاران در بازار بورس می گوئیم لازم است که با مبلغ اندک در بازار شروع به کار کنند این سوال برایشان پیش می آید که آیا با وجود استفاده از کمک های مشاوره سرمایه گذاری در بورس هم باید با مبلغ کم شروع کرد؟ بله! شما به عنوان یک تازه وارد به جمع سهامداران بورس نباید ریسک کرده و با تمام سرمایه خود وارد بورس شوید. هر چه مبلغ شروع شما کم باشد اگر متحمل ضرر شوید این ضرر به شما آسیب نخواهد.

 

گام چهارم؛ حفظ سرمایه اصلی هدف اول و افزایش سود هدف دوم

یکی از نکات مهمی که در مشاوره سرمایه گذاری در بورس گفته می شود این است که شما باید اهداف خود را اولویت بندی کرده تا بتوانید درست تصمیم بگیرید. هدف اول و اصلی ما در سرمایه گذاری حفظ اصل پول است. شما نمی توانید سود کنید مگر آن که در راستای حفظ سرمایه اولیه تلاش کنید و سپس گام به گام در پی افزایش سود باشید. البته به یاد داشته باشید که شما همیشه در سود نخواهید بود و باید خود را آماده مدیریت ضرر نیز کنید.

نحوه تحلیل بازار بورس

با توجه به تمام آن چه گفته شد چگونه می توانیم بازار بورس را تحلیل کنیم؟ به طور کلی دو نوع تحلیل در بازار بورس وجود دارد؛ تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال. تحلیل بنیادی بازار بورس به شما یاد می دهد تمام عواملی که روی سهام تاثیر می گذارد را بررسی و تحلیل کنید اما در تحلیل تکنیکال روند کاهش یا افزایش قیمتی شرکت ها مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. برای یادگیری انواع تحلیل نیاز به بهره گیری از کمک های مشاوره سرمایه گذاری در بورس دارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
  • برچسب ها :

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.