مشاوره کسب و کار، تحصیلی، شغلی و کارآفرینی
۳.۷ (۳)

 

مشاوره کسب و کار امری پیچیده تلقی می شود که نیازمند دانش و تخصص در کنار تجربه است. فرقی نمی کند کسب و کار شما به صورت آنلاین اداره شود یا خیر در هر صورت شما نیازمند یک مشاور کسب و کار هستید. در بازار امروزی که رقیبان هر لحظه تلاش می کنند تا نفر اول رقابت با ما باشند، فرصت چندانی برای اشتباه و آزمون و خطا کردن نیست. از طرفی تجزیه و تحلیل دائم محیط رقابتی بازار، بهبود عملکرد در سطح کل سازمان (نه صرفا سطح مدیریتی) و ارائه راهکار برای حل مشکلات نیازمند زمان و صرف هزینه های هنگفت است در حالی که اگر از یک مشاور کسب و کار خبره در این زمینه کمک بگیرید، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها از آسان ترین راه به سود آوری می رسید.

 

محمدرضا شیخ بهائی مشاور

 

خدمات مشاوره کسب و کار برای مدیریت ایده ها

 

آیا به عنوان کسی که به تازگی قصد شروع به راه اندازی کسب و کار با یک ایده خاص کرده، تصور می کنید یک ایده نیازمند مشاور کسب و کار نیست؟ اگر جواب این سوال مثبت است باید بدانید که یک مشاور کسب و کار نه تنها در طول عملی سازی و اجرایی شدن فرآیند کاری به شما کمک می رساند؛ بلکه در زمانی که شما صرفا یک ایده خام دارید و هیچ اقدامی نیز برای آن نکرده اید، برای شما یاری رسان خواهد بود. زمانی که به واسطه جلسات مشاوره کسب و کار ایده هایتان پخته و اجرایی شود، قدر این اکسیر موفقیت در بازار رقابتی را بهتر خواهید دانست.

 

مشاوره کسب و کار

 

مزیت هایی که بهترین مشاور در ابتدا فرایند کار برای شما خواهد داشت:

 

  • محصول یا خدمت ما در بازار چه سودی به مشتری می رساند؟

همه ما در آغاز کار می دانیم که قرار است چه محصولی تولید کنیم اما خیلی اوقات همان محصول با هزینه بسیار پائین تر در بازار وجود دارد و در صورتی که بخواهیم آن را تولید کنیم هزینه تمام شده آن برای ما بیشتر خواهد بود و در نتیجه مجبور به عرضه آن در بازار با قیمتی گزاف هستیم. یک مشاور کسب و کار می تواند مزیتی که شما قرار است برای مشتری داشته باشید را برایتان آشکار کند. در واقع یکی از اهداف خدمات مشاوره کسب و کار تعیین ارزش برای مشتری است به نحوی که مشتری بخواهد برای آن هزینه کند.

 

  • مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند؟

تعیین مخاطبان هدف شاید در نگاه اول کاری ساده بیاید اما نکته مهمی که باید با کمک مشاور کسب و کار آن را تعیین کنید این است که آیا مخاطبان هدف شما برای محصول یا خدمت شما حاضرند مبلغی که تعیین می کنید را پرداخت کنند؟

 

خدمات مشاوره کسب و کار

 

  • مدیریت شبکه های اجتماعی:

جهان به سمتی پیش می رود که خواه نا خواه ما در گردش جهان مجازی می چرخیم و در صورتی که به آن بی توجهی کنیم خودمان از این روند عقب می افتیم. ورود به فضای مجازی برای کسب و کارها اجتناب نا پذیر است اما مدیریت آن کار دشواری است؛ یک مشاور کسب و کار شما را در هدایت شبکه های مجازیتان نیز یاری می رساند. نحوه اداره شبکه های مجازی همان چیزی است که عده ای را با مخاطبان بسیار زیاد به سود می رساند. البته این خدمت مشاوره کسب و کار با مشورت و دخالت مستقیم شما، اما توسط یک فرد متخصص صورت می گیرد؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا شما کاملا در جریان روند این امر قرار می گیرید.

 

  • شناخت رقبا صنعت

اگر تصور می کنید رقبا شما تنها کسانی هستند که دقیقا به تولید محصول و خدمت مشابه شما می پردازند؛ سخت در اشتباه هستید. رقبا شما می توانند کسانی باشند که به تولید به صرفه محصول جایگزین محصول شما اشتغال دارند و در واقع نباید از آن ها غافل شوید. مشاور کسب و کار با تجربیاتی که در بازار به دست آورده است به راحتی می تواند رقبا شما را شناسایی کرده و راه های جدا کردن مسیرتان از رقبای پنهان را به نحو احسنت برای شما فراهم می آورد.

 

تعرفه مشاوره کسب و کار

 

  • در صورتی که سرمایه برای راه اندازی ایده تان ندارید…

ذهن خیلی از ما پر از ایده های مختلف و ناب است که اکثر آن ها نیازمند سرمایه و منبع مالی مطمئن و معتبری است که همیشه ما را در راه رسیدن به هدف هایمان همراهی کند. در صورتی که منبع مطمئن برای تامین مالی دارید باید شیوه درست به کار گیری منابع را دانسته تا در راه درست از آن ها بهره بگیرید اما اگر ندارید باید با مشاور کسب و کار صحبت کرده تا ایشان راه تامین مالی را به شما نشان دهند.

 

  • تبلیغات کاربردی برای شما چیست؟

شاید نظرتان روی تراکت های تبلیغاتی باشند یا بیشتر بخواهید تبلیغات بیلبوردی انجام دهید اما این انتخاب شما بر چه اساسی است؟ در میان کسب و کار ها بسیار مشاهده شده که از شیوه تبلیغاتی رایجی مانند بیلبورد ها استفاده شده اما به علت نا مناسب بودن این ابزار برای تبلیغات با شکست مواجه شده باشد؛ در حالی که از یک راه تبلیغی بسیار ارزان قیمت تر می توانستند به سود برسند. مشاور کسب و کار راه تبلیغات را در آغاز کار برای شما روشن کرده تا ضمن حفظ سرمایه بهترین سود آوری را برای شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که تبلیغات هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف است.

 

بهترین مشاور کسب و کار

 

  • برند سازی صحیح

فرآیند برندینگ دنیای پیچیده ای دارد که راه یافتن به آن نیازمند سواد و تجربه مرتبط است در حالی که بسیاری از افرادی که در آستانه شروع کسب و کارشان هستند به این موضوع بی توجهی نشان می دهند، کسانی که روی فرآیند برند سازی هزینه می کنند در موفقیت جلو می افتند. مشاور کسب و کار شما را در ایجاد یک برند اصولی همراهی می کند.

 

آیا به مشاور کسب و کار نیاز داریم؟

 

ما نمی خواهیم با کمک مشاور کسب و کار ره صد ساله را یک شبه طی کنیم اما با کمک مشاور کسب و کار قصد داریم این مسیر را آسان کرده و آن را هموار کنیم.

گاهی ایده های ما خام است و نیاز به پخته شدن دارند به این معنا که ایده اصلی خوب و ناب است اما برای پیاده سازی نیازمند مقدمات ضروری بوده تا بتواند در بازار قابل اجرایی شدن باشد. مشاور کسب و کار ایده های خام شما را پخته کرده و به شما تحویل می دهد.

 

تعرفه مشاوره کسب و کار

 

حضور مشاور کسب و کار شما را در بحران ها دل گرم می کند. معمولا با پیش آمدن یک مشکل مدیران و کارمندان دست و پای خود را گم می کنند به خصوص اگر در ابتدای کار باشد؛ حضور یک مشاور این اطمینان را به مدیر و کارمندان ایشان می دهد که از این شرایط بحرانی به زودی و به بهترین نحو بیرون خواهند آمد.  بحث های قانونی همان پاشنه آشیل کسب و کارها به حساب می آید که اگر به آن ها بی توجهی کنید، به شما ضربه بدی می زنند. به عنوان یک کسب و کار نوپا اگر از این قوانین اطلاعی ندارید ( که چندان دور از انتظار هم نیست) باید از مشاور کسب و کار کمک بگیرد.

 

خدمات مشاوره کسب و کار

 

هزینه مشاور کسب و کار چقدر است؟

 

تعیین تعرفه مشاور کسب و کار با چه کسانی است؟ هزینه مشاور کسب و کار به دو شیوه محاسبه می شود که متناسب با نیاز هر کسب و کاری است:

 

  • مشاور پروژه ای :

این نوع از مشاوره برای کسب و کار هایی است که از ابتدا یک پروژه نیاز به مشاور کسب و کار را احساس کرده اند. در این فرآیند هزینه مشاور کسب و کار طبق توافق دو طرف بسته می شود.

 

  • مشاور ساعتی:

اگر در برهه ای از زمان کسب و کار ها دچار بحران شده باشند و نیاز موقتی به مشاور کسب و کار برای گذر از آن را داشته باشند، مشاوره ساعتی مناسب ترین گزینه محسوب می شود.

 

مشاور کسب و کار در تهران

 

آیا مشاور کسب و کار از راه دور نیز امکان پذیر است؟

 

برخی از مدیران پس از آن که بهترین مشاور کسب و کار را پیدا کردند، متوجه می شوند که بعد فاصله مانع بهره گیری از خدمات مشاور کسب و کار می شود! اما جای نگرانی نیست زیرا از وقتی که بیشتر خدمات شکل اینترنتی و آنلاین به خود گرفته، امکان بهره گیری از خدمات مشاور کسب و کار از راه دور نیز وجود دارد.

 

به صورت کلی چند نوع خدمات مشاوره کسب و کار وجود دارد؟

 

  • مشاوره کسب و کار حضوری
  • مشاوره کسب و کار آنلاین
  • مشاوره کسب و کار ایمیلی
  • مشاوره کسب و کار تلفنی

هر کدام از انواع مشاوره کسب و کار بسته به موقعیت شما مناسب تلقی می شود اما نکته مهم تر از نوع خدمت مشاور کسب و کار، میزان مهارت ایشان در هدایت کسب و کار است.

برخی از مدیران بر این باورند که جلسات مشاوره کسب و کار آنلاین، چندان کار آمد نبوده و حتما باید مشاور کسب و کار در جلسه حضوری، کار و مقدمات آن را تشریح کند؛ البته جلسات مشاوره کسب و کار حضوری نیز برای بهره وری بیشتر در برخی از کسب و کارها الزامی است اما در آغاز کار و برای آشنایی با ایده اصلی، این کار می تواند از طریق انلاین نیز صورت بگیرد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

 

 

مشاور کسب و کار در اصفهان

 

چگونه بهترین مشاور را شناسایی کنیم؟

 

آن چه در کسب شناخت از مشاور کسب و کار حائز اهمیت است، بررسی سوابق ایشان بوده که شما را در پیدا کردن بهترین مشاور کسب و کار یاری می رساند. با یک سرچ ساده تحقیقات لازم در خصوص مشاور کسب و کار را انجام دهید.

 

سابقه تحصیلی مشاور کسب و کار مهم تر است یا تجربه؟

 

انتخاب سختی پیش روی ما وجود دارد زمانی که بین کسی که دارای تحصیلات مرتبط در زمینه مشاوره کسب و کار بوده با کسی که دارای تجربیات بسیار اما بدون مدرک تحصیلی مرتبط است. شما کدام را انتخاب می کنید؟ به نظر شما کدام گزینه منطقی تر است؟ اگر بخواهیم بدون هیچ گونه تعصبی صحبت کنیم در واقع نمی توان به صرف داشتن تجربه و تحصیلات تنها یک گزینه را انتخاب کرد و باید گزینه ای را روی میز بگذاریم که هر دو این منافع را برای شرکت ما دارد.

 

کسانی که شکست خورده اند معنای حسرت را می فهمند!

 

کسب سود هدف همه ما از راه اندازی کسب و کار است اما گاهی رسیدن به این هدف به علت نا آگاهی ما از محیط کسب و کار و رقبا امکان پذیر نیست. هزینه کردن برای مشاور کسب و کار، در واقع سرمایه گذاری است که شما را در رسیدن به هدف یاری می رساند. اگر آن قدر از لحاظ مالی ضعیف هستید که نمی توانید ریسک شکست را به جان بخرید، از مشاور کسب و کار غافل نشوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۳.۷]

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.