مشاوره سرمایه گذاری

مشاور سرمایه گذاری ارائه خدمات مالی و مشاوره بورس
۵ (۱)

 

مشاور سرمایه گذاری (همچنین به عنوان کارگزار سهام شناخته می شود) هر شخص یا گروهی است که توصیه می کند سرمایه گذاری را در چه جایگاه یا چه زمانی انجام دهید. یا در ازای پرداخت هزینه، تجزیه و تحلیل اوراق بهادار را انجام دهد، این موضوع چه از طریق سیستم های مدیریتی مستقیم و چه از طریق روش های غیر مستقیم با نتیجه ای مشابه همراه خواهد بود. از مشاوران سرمایه گذاری به عنوان “مشاوران مالی” نیز یاد می شود و می توان از آنها به عنوان “مشاوران سرمایه گذاری” یا “مشاوران مالی” نام برد.

 

محمدرضا شیخ بهائی مشاور

 

نکات کلیدی درباره مشاوره سرمایه گذاری

 

  • یک مشاور سرمایه گذاری ثبت شده دارایی های سرمایه گذاران فردی و نهادی را مدیریت می کند.
  • مشاور سرمایه گذاری که مستقیماً توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار انتخاب می شوند، در باید اصل امانتداری را به عنوان یک اصل مهم و ضروری مورد توجه قرار دهند. اصل امانتداری بیان کننده توجه به منافع مشتریان است.
  • مشاوران مالی یا سرمایه گذاری همچنین موظفند هرگونه تعارض منافع احتمالی را با مشتری خود افشا کرده و در کلیه معاملات تجاری خود اخلاقی عمل کنند. برخی از این کارشناسان درصدی از دارایی های تحت مدیریت خود را از مشتریان دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر برای پخش مشاوره یا به صورت ساعتی و یا هزینه ثابت می گیرند.

 

خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 

مشاوران سرمایه گذاری چه کسانی هستند؟

 

مشاوران سرمایه گذاری متخصصان مالی هستند که در ازای دریافت هزینه، توصیه های سرمایه گذاری یا تجزیه و تحلیل امنیت را انجام می دهند. مشاوران سرمایه گذاری اغلب اختیارات مشخصی بر دارایی مشتریان خود دارند و ملزم به رعایت استانداردهای مسئولیت امانت هستند.

اهمیت مشاوره سرمایه گذاری

 

مشاوران سرمایه گذاری چگونه کار می کنند؟

 

مشاوران سرمایه گذاری با ارائه راهنمایی به مشتریان در ازای دریافت هزینه های خاص، به عنوان متخصص در صنعت مالی فعالیت می کنند. مشاوران سرمایه گذاری امانتداری خود را به مشتریان خود مدیون هستند و ملزم هستند همیشه منافع مشتریان خود را در اولویت قرار دهند.

 

به عنوان مثال، مشاور سرمایه گذاری باید اطمینان حاصل کند که معاملات مشتریان نسبت به معاملات خودشان اولویت دارند و هر گونه توصیه به مشتریان مطابق با نیازها، ترجیحات و شرایط مالی مشتریان است. مشاوران سرمایه گذاری همچنین باید مراقب باشند تا از بروز هرگونه تعارض منافع واقعی یا قابل درک جلوگیری کنند.

 

مشاوره سرمایه گذاری در بورس

 

مشاور سرمایه گذاری در تلاش برای به “حداقل رساندن” تعارض منافع واقعی یا قابل درک مشتریان از طریق ساختار جبران خسارت است. پرداخت حقوق و مزایا مشاور سرمایه گذاری از طریق پورسانت و نه به صورت ثابت، باعث ایجاد یک ارتباط مستقیم بین منافع مشتریان و میزان درآمد این مشاوران مالی خواهد شد. به عنوان مثال، یک مشاور سرمایه گذاری ممکن است هزینه مدیریت را بر اساس اندازه یا عملکرد دارایی مشتری دریافت کند. به این ترتیب، مشاور سرمایه گذاری انگیزه مالی مشخصی برای تلاش در جهت موفقیت مشتری دارد.

 

مشاوران سرمایه گذاری معمولاً دارای اختیاراتی هستند که به آنها اجازه می دهد بدون نیاز به کسب اجازه رسمی قبل از اجرای معامله، از طرف مشتریان خود اقدام کنند. با این حال، این اختیار باید به طور رسمی توسط مشتری، به طور کلی به عنوان بخشی از روند پردازش مشتری ارائه شود.

 

مشاور سرمایه گذاری در اصفهان

 

نمونه واقعی از مشاور سرمایه گذاری در جهان

فرض کنید شما یک بازنشسته ۶۵ ساله هستید که به تازگی یک مشاور سرمایه گذاری برای مدیریت وجوه بازنشستگی خود استخدام کرده اید. مشاوری که شما انتخاب کردید برای پایبندی نزدیک وی به بهترین روش های صنعت مدیریت سرمایه گذاری پیشنهاد شد. شما اخیراً خانه خود را کوچک کرده و یک میلیون دلار پس انداز بازنشستگی در اختیار دارید. شما تجربه سرمایه گذاری دارید و از خرید سهام های ریسک زا راحت هستید. با این حال، با توجه به سن و تحمل ریسک، شما بیشتر علاقه مند به حفظ اصل و اطمینان از داشتن پول کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود برای ۲۰ سال یا بیشتر هستید.

 

بهترین مشاور سرمایه گذاری

در اولین جلسه، مشاور سرمایه گذاری با پرسیدن یک سری سوالات از شما شروع به درک برای کامل برنامه های بازنشستگی، شرایط مالی، تحمل ریسک، اهداف سرمایه گذاری و سایر عوامل مرتبط با ارزیابی نیازهای شما کرده است.

وی ساختار جبران خسارت خود (مخلوطی از هزینه های مسطح و هزینه های عملکرد) را با دقت توضیح داد و به اقدامات انجام شده برای به حداقل رساندن تعارض منافع واقعی یا قابل درک پرداخت. وی توضیح داد که به عنوان بخشی از روند پردازش، اختیار حساب های سرمایه گذاری شما را بدست خواهد آورد و مسئولیت امانت داری در قبال شما به عنوان مشتری خود خواهد داشت. سرانجام، او شما را به سمت منابعی هدایت کرد که می توانید وضعیت ثبت نام وی را تأیید و کنترل کنید. پس از پاسخ کامل به سوالات شما، مشاور شما استراتژی های مختلف بالقوه سرمایه گذاری را پیشنهاد داده است که با توجه به بودجه و انتظارات شما، به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. پس از بحث دقیق، شما در مورد یک روش عملی توافق کردید و روند در حال انجام را تکمیل کردید.

 

خدمات مشاوره سرمایه گذاری

در ماه ها و سال های پیش رو، شما همچنان می توانید با مشاور خود در ارتباط باشید تا وی شما را در مورد وضعیت سرمایه گذاری های شما به روز کند و نگرانی های شما را برطرف کند. برای رقابت در بازار معاملاتی با استراتژی های سرمایه گذاری، باید روی آنچه می دانید سرمایه گذاری کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای انجام یک اشتباه غیر قابل اجتناب، درگیر شدن در سرمایه گذاری های بیش از حد پیچیده است. بسیاری از افراد تنها عمر حرفه ای و کاری خود را صرف یادگیری یک صنعت محدود کرده اند. ما احتمالاً درک خوبی در مورد نحوه کار بازارهای خاص و اینکه چه کسی بهترین شرکت ها در این فضا هستند، نداریم.

 

تعرفه مشاوره سرمایه گذاری

 

“هرگز در کاری که نمی توانید درک کنید سرمایه گذاری نکنید.” وارن بافت

این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم در این بازار سرمایه، سرمایه گذاری کنیم، بلکه به معنا رعایت احتیاط است. اگر نتوانم درک معقولی از چگونگی درآمدزایی یک شرکت و عوامل اصلی تأثیر بر صنعت آن در عرض ۱۰ دقیقه پیدا کنم، به سراغ ایده بعدی می روم. پیتر لینچ می گوید: “هرگز روی ایده ای که نمی توانید با مداد رنگی آن را نشان دهید سرمایه گذاری نکنید.”هرگز در کیفیت تجارت سازش نکنید. اگرچه گفتن “نه” به مشاغل و صنایع پیچیده کاملاً ساده است، اما شناسایی مشاغل با کیفیت بالا بسیار چالش برانگیز است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.