صادرات به دبی
۰ (۰)

بازار دبی با ایجاد یک محیط تجاری نامحدود، در بسیاری از بخش ‌ها بسیار رقابتی شده است. تجار ایرانی که قصد صادرات به دبی را دارند، باید مزایای بالقوه ‌ای مانند کیفیت بهتر، تحویل سریع ‌تر، قیمت ‌های پایین ‌تر یا طرح ‌های نوآورانه‌ تر را برای ورود به بازارهای دبی شناسایی کنند. مشاغلی که شروع به تعامل با دبی می‌ کنند باید بهترین استراتژی را برای فروش و ارائه محصول خود در این محیط منحصربه‌فرد انتخاب کنند تا بتوانند صادرات به کشور دبی را به نحو احسن انجام دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد صادرات به کشور دبی به شما بدهیم.

صادرات به دبی با توجه به محیط تجاری آن

دبی یک مرکز صادرات جدید است و به نوعی دروازه ورود به بسیاری از شهرهای دنیا می ‌باشد. در واقع از نظر منابع طبیعی، دبی چیز زیادی برای صادرات ندارد و بیشتر مصرف کننده است. به همین دلیل می ‌توان محصولات بسیار زیادی را برای صادرات به دبی در نظر گرفت و در حال حاضر دبی بیشتر خود را به یکی از شهرهای پیشرو در فعالیت‌های مالی و خدماتی تبدیل کرده است. همچنین به‌عنوان مسیری برای اتصال بین کشورها در حال فعالیت است و بسیاری از محصولات با صادرات به کشور دبی رفته و از آنجا به سایر کشورها و شهرهای دنیا صادر می ‌شوند.

مزایای شگفت ‌انگیز صادرات به دبی

از مزایای تجارت با نمایندگان دبی می ‌توان به این موضوع اشاره کرد که مناطق آزاد تجاری در این کشور وجود دارد که در آن خارجی ‌ها می ‌توانند مالکیت کامل داشته باشند. دبی یک سیستم بانکداری باز دارد و یک سیاست خصوصی ‌سازی قوی را اجرا می‌ کند. به همین دلیل صادرات به دبی یکی از بهترین نقاط هدف برای تاجران در خاورمیانه و بخصوص تاجران ایرانی است.

این شهر در امارات، دارای زیرساخت مدرن و محیط تجاری عالی در سطح جهانی است. اقتصاد دبی، متنوع است و از آن جمله می ‌توان به بخش ‌هایی مانند تجارت بین ‌المللی، امور مالی، بانکداری، کالا، مسافرت، املاک و مستغلات و صنعت ساخت عمومی اشاره نمود. همچنین از مزایای دیگر صادرات به کشور دبی می‌توان به این مورد اشاره کرد که دبی از تولیدکنندگان خارجی با سیستم خدمات مالی کم ‌هزینه اما مؤثر، پشتیبانی می ‌کند.

از طرفی دبی، مالیات بر درآمد شرکت‌ ها را اعمال نمی ‌کند و سایر مالیات ‌ها در این کشور بسیار پایین است. همچنین کسب‌وکارهایی که وارد دبی می ‌شوند، در صورت داشتن دفاتر نمایندگی یا شرکت یا اجاره انبار در مناطق آزاد تجاری از حمایت مالی برخوردار خواهند شد. تنها در بندر جبل علی دبی، حدود ۱۷۰ خط کشتیرانی در سراسر جهان فعالیت می ‌کنند که همین امر فوق ‌العاده بودن صادرات به دبی را نشان می‌ دهد و تاجران می ‌توانند محصولات خود را علاوه بر بازار دبی، از طریق این کشورها به کشورهای دیگر جهان برسانند.

دلایل اهمیت صادرات به دبی

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که قطعاً تاجران را برای صادرات به دبی متقاعد می ‌کند. از مهم‌ترین این دلایل می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دبی، زیرساخت بسیار خوبی دارد و از انواع تجارت ‌ها پشتیبانی می ‌کند.
  • کشوری قوی و دارای سیستم بانکی قابل ‌اعتماد است.
  • نظام سیاسی پایدار دارد و می ‌توان طبق آن برنامه‌ ریزی خوبی برای صادرات به کشور دبی انجام داد.
  • بسیاری از مناطق آزاد تجاری موجود در دبی این امکان را به شرکت ‌ها می ‌دهند که ۱۰۰% سرمایه خارجی و رژیم مالیاتی صفر داشته باشند.
  • دبی یک مرکز صادرات عالی برای راه پیدا کردن به کشورهای اروپایی است.
  • بنادر و فرودگاه ‌های دریایی بسیار خوبی در این کشور وجود دارند که صادرات و واردات این کشور را سریع و ارزان می ‌کنند.
  • با توجه به اینکه دبی نزدیک به آسیا و آفریقا قرار دارد، موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برای تجارت بین ‌المللی در آن وجود خواهد داشت.

برخی از چالش ‌های صادرات به دبی

با اینکه تاجرانی که صادرات به دبی را انجام می ‌دهند، از مزایای بسیار فراوانی برخوردار هستند و یکی از مهم ‌ترین آن ‌ها کاهش مالیات و ارزان درآمدن نقل و انتقالات است، اما در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد. به ‌عنوان‌ مثال در صورت همکاری با نمایندگان دبی جهت صادرات و واردات در دبی، شرکت ‌های خارجی از کشورهای غیر شورای همکاری خلیج ‌فارس مالکیت محدودی بر سهام خواهند داشت.

همچنین در دبی به ‌عنوان یک قاعده، شرکت ‌های محلی باید ۵۱٪ مالکیت شرکت را داشته باشند. اگرچه انگلیسی در این کشور به ‌عنوان یک زبان تجاری شناخته می ‌شود، اما همچنان عربی زبان اصلی است و اسناد اغلب به زبان عربی نوشته می ‌شوند. بنابراین قبل از تصمیم برای صادرات به کشور دبی و تجارت با این کشور باید ابتدا فرهنگ این کشور را درک کرده و آن را بپذیرید.

مقررات صادرات به دبی

برای صادرات به هر کشوری تاجران باید مقررات خاصی را رعایت کنند و شرایط مورد نظر را فراهم نمایند. مقرارت صادرات به دبی نیز عبارت‌اند از:

  • گواهی حلال برای محصولات غذایی مورد نیاز است.
  • دبی، مانند سایر شهرهای امارات، حداکثر عوارض واردات ۴ درصدی از ارزش CIF محصولات (شامل قیمت، حق بیمه، حمل و نقل) را اعمال می ‌کند.
  • مواد غذایی، فرآورده‌ های دارویی و سایر مایحتاج مورد نیاز از پرداخت مالیات معاف هستند. در مقابل، تنباکو و الکل ۲۵ تا ۵۰ درصد مالیات دارند.
  • اگر می‌ خواهید صادرات به کشور دبی را انجام دهید، باید تمام الزامات و مدارک مورد نیاز خود را به واردکننده دبی خود ارائه دهید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
  • برچسب ها :

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.